Dacia Bigster je Daciin velik vstop v razred C-SUV: ogromen, hibriden, cenovno prijazen – in boleče iskren glede kompromisov. Internet že šepeta: vleka skromna, kamera zaspi, varnost “samo” tri zvezdice. Tu je destilat napak, ki jih najpogosteje zazna splet – in kaj dobiš v zameno.
Dacia Bigster je kot tisti prijatelj, ki pride na zabavo s štirimi picami in računom, ki je za 12.000 € nižji kot pri Tiguanu. Velik, hibriden, presenetljivo solidno sestavljen – skoraj popoln. Skoraj. Ker ko priklopiš večjo bivalno prikolico, kamera zmrzne, ogledalo ne pozna “robnika”, Euro NCAP pomaha s tremi zvezdicami … in spet smo na tleh. Gremo po vrsti – napake, ki jih internet najpogosteje lovi, ter kdo mu diha za ovratnik (pozdravljen, Geely Starray).
1. Vleka: “bivalna prikolica ostane doma”
Če je tvoj vikend privezan na vlečno kljuko, se pripravi na zemeljsko realnost: Dacia Bigster HEV 155 (polni hibrid) uradno vleče do 1.000 kg (2.205 lb), mild-hybrid 1.2 TCe pa do 1.500 kg (3.307 lb). Za občutek: Hyundai Tucson zmore 1.650 kg, VW Tiguan pa 2.300 kg – in zato ga tudi plačaš. Pri Bigsterju je to največja “rdeča zastavica” za vse s čolnom, konjsko ali večjo bivalno prikolico.
2. Kamera & navi: deluje… večinoma
Infotainment ima simpatično starošolsko rešitev – fizične tipke pod zaslonom – in deluje solidno z Apple CarPlay/Android Auto. A spletne pritožbe se pogosto lepijo na počasen odziv ter občasne zamike ali “freeze” slike pri vzvratni kameri; ravno takrat, ko rabimo živce na hladnem. To je tisti “low-cost” moment, ki ga pri vsakodnevni rabi občutiš najprej. (Pohvala: krog obračanja je lepo kratek, 10,97 m, kar mesto spremeni v igrišče.
3. Ogledala brez “funckije preklopa v vzratno” & pasovi, ki se igrajo skrivalnice
Pri mnogih SUV-jih se desno ogledalo ob vzvratni prestavi spusti in pokaže robnik. Dacia Bigster tega trika nima, zato se pri parkiranju z visokimi robniki zaneseš na kamero (in potrpežljivost). Dodaj še zelo globoko potopljene zaponke varnostnih pasov na zadnji klopi in ročno vzdolžno nastavitev voznikovega sedeža, medtem ko sta višina in naslon električna – funkcionalno ok, toda v letu 2025 zveni nekoliko “polovično”. (Spletna fora, ne smrtni greh – a omeniti velja.)
4.Varnost: 3 zvezdice, 69 % odrasli, 85 % otroci
Na Euro NCAP je Dacia Bigster dosegel 3/5 zvezdic – pri odraslih 69 %, pri otrocih 85 %. Splet ga zato pogosto označi kot “zadnjega v razredu” v skupini sočasno testiranih modelov. Razlogi? Manj asistenčnih sistemov in povprečna “far-side” zaščita; po drugi strani je zaščita otrok zelo dobra. Če iščeš absolutni varnostni vrh, poglej raje h VW klasiki.
5. Hibridni prehodi & glasnost: jazz band brez bobnarja
HEV 155 (1,8 l, 4-valjnik) zna biti varčen, a prehodi med elektriko in bencinom niso vedno svileni, pri močnem pospešku pa glasnost naraste hitreje kot hitrosti. Realne izkušnje uporabnikov in testov: v mestnem ritmu se da lepo držati nizko porabo, na avtocesti pa se spremeni v povsem povprečen “žejni” SUV. Uradno: 4,5–4,7 l/100 km (WLTP). Realno: mesto blizu tega, AC tudi ~7,2 l/100 km, če si težak na nogi.
6. Zvočna izolacija & veter pri 130 km/h
Pri avtocestnih hitrostih se vetrni šumi prehitro prisedejo v kabino. Ni tragedija, je pa del paketa, ki spomni, kje Dacia varčuje – na “luksuzu tišine”. Po dobri plati je Bigster nenavadno lahek za svojo velikost (1487 kg), zato se po mestu pelje presenetljivo lahkotno, zavore pa imajo manj dela.
Kaj dobiš v zameno (in zakaj je mnogim to dovolj)
Cena, ki dela pritisk konkurenci – Dacia Bigster
Okoli 30–31 tisoč € za dobro opremljen HEV 155? Včasih tudi manj z lokalnimi subvencijami. V tem razredu je to hard-to-beat razmerje cena/prostor/oprema.
Prostor: od 612–1851 l (HEV)
Dva dvometraša lahko sedita en za drugim, prtljažnik pa (pri hibridu) meri 612–1851 l. Za družino, psa, voziček in pol IKEA je to sladko jedro Bigsterja. “Prtljažnik pri Bigsterju je odličen: pri hibridu (HEV 155) 612 litrov (546 dm³ VDA), s podrtimi naslonjali do 1912 litrov. Mild-hybrid TCe 140 ponudi celo 677 litrov (1977 l podrtih), 4×4 različica TCe 130 pa 629 litrov (1929 l podrtih).
Občutek trdnosti
Notranjost je bolj čvrsta kot pričakuješ: sredinska konzola ne škriplje, odlagalni rolo je robusten (četudi se hitreje opraska), prtljažnik ni golo plastiko. V tem cenovnem rangu: kompliment. (Da, premium tekmece v nižjih paketih je že sram.) (
Če ti Bigster pade na testu napak: kdo je alternativa?
VW Tiguan
Dražji, a močneje vleče (do ~2,3 t), ima več asistenčnih sistemov in boljšo zvočno izolacijo. Plačaš več, dobiš več – sploh za vleko in varnostne bonbončke.
Hyundai Tucson
Zelo uravnotežen paket, vleka 1.650 kg, bogata tehnika in dobro umerjen hibrid. Cena je višja od Bigsterja, a občutek “dodelanosti” je opazno boljši.
Geely Starray – “kitajski joker”
Če te mika veliko opreme za denar, poglej Geely Starray: 2.0T do 218 KM, 325 Nm (240 lb-ft), 7-stopenjski DCT, 13,2-palčni osrednji zaslon, 360° HD kamera, ACC (aktivni tempomat). V državah, kjer se prodaja, cilja ravno na kupce Bigsterja, ki bi za podobno ceno raje imeli več tehnologije in boljše kamere. Minus? Zastopanost in percepcija znamke v EU sta še v gradnji.
Zaključek: Bigster je “skoraj popoln”, če poznaš svoje prioritete
Dacia Bigster je šolski primer pametnega nakupa – če tvoja merila niso “vlečem 2,3 tone” in “hočem kabino kot snemalni studio”. Internet upravičeno pikne v vleko, počasen odziv kamere/navigacije, manj asistenčnih sistemov in 3 zvezdice pri NCAP. A hkrati dobiš ogromno prostora, lahkotno maso (1487 kg), spodobno porabo v mestu in ceno, ki konkurenci vrže rokavico.
Če bo tvoj vsakdan mestni in družinski, bo Bigster izvrsten value. Če si vleka-prvak, ti je tišina sveta in želiš maksimalne asistentne točke, presedi v Tiguan/Tucson – ali vrzi oko na Geely Starray, kjer dobiš tehnologije čez rob, a z opombo o mreži in ugledu. To je realnost 2025: ni popolnih avtov, so le bolj poštene cene in jasni kompromisi.