fbpx

Nova Kia EV4: prihodnost je tu in ne – ni še en navaden SUV – to je nekoliko posebna – Kia EV4

Električni hatchback in limuzina, ki bosta zmedla tvojega optika.

Kia EV4
Foto: Kia

Kia je končno predstavila serijsko različico modela Kia EV4, ki je skoraj popolna kopija lanskega koncepta. Kar je dobra novica, saj je to eden najbolj drznih električnih avtomobilov ta hip. A brez skrbi, retrofuturistična oblika je še vedno dovolj kontroverzna, da bo razdelila mnenja na dva tabora. V Tarragona, Španija, bomo 24. februarja izvedeli vse podrobnosti, a že zdaj vemo, da Kia EV4 prihaja kot hatchback in kot limuzina.

Kia EV4 ne gre po ustaljenih poteh. Namesto še enega SUV-ja prinaša nekaj svežega – nizko, ostro oblikovano električno limuzino in praktično, a nič manj vpadljivo kombilimuzino.

Oba modela imata futuristično oblikovanje, ki sledi filozofiji “Opposites United”, kar pri Kii pomeni, da so vzeli navidez nezdružljive oblikovne elemente in jih združili v nekaj, kar izgleda, kot da prihaja iz leta 2035. Spredaj so vertikalne LED-luči, ki dajejo agresiven, skoraj robotski videz, zadaj pa svetlobni pas, ki se razteza prek celotne širine vozila. Različica GT-Line, ki je trenutno edina potrjena, sedi na elegantnih 19-palčnih platiščih.

Velika uganka je zadek limuzinske različice Kia EV4. Dolg previs nakazuje na prostorno notranjost, a nizka linija pokrova prtljažnika nakazuje klasično limuzinsko zasnovo. Morda se Kia igra igro optičnih iluzij? Pri kombilimuzini je situacija bolj jasna – praktična petvratna oblika, ki bo verjetno konkurirala VW ID.3 in podobnim električnim modelom.

Foto: Kia
Foto: Kia
Foto: Kia
Foto: Kia

Tehnika, ki jo še čakamo

Podrobnosti o pogonskem sklopu bodo razkrite 27. februarja, a glede na Kijine ostale modele pričakujemo platformo E-GMP, ki podpira napetost 800V. To pomeni hitro polnjenje – od 10 do 80 % v približno 20 minutah – ter možnost dveh različic pogona: enomotorne s pogonom na zadnja kolesa in dvomotorne s štirikolesnim pogonom.

Glede na pozicioniranje bi lahko Kia EV4 imel enak pogonski sklop kot Hyundai Ioniq 5 in Kia EV6. To pomeni, da bi osnovni model lahko ponujal okoli 168 kW (229 KM) in približno 77,4 kWh kapacitete baterije, kar bi omogočalo doseg okoli 500 km. Če Kia načrtuje tudi različico GT, potem lahko pričakujemo okoli 430 kW (585 KM), kar pomeni resno zmogljivost za električno limuzino.

Kdo si bo upal?

Kia EV4 je odličen dokaz, da si lahko znamka s tradicijo, ki je nekoč veljala za “poceni alternativo”, danes privošči drznost. Oblikovno in konceptualno se odmika od klasičnih tekmecev in cilja na kupce, ki želijo nekaj drugačnega.

Foto: Kia
Foto: Kia

Vprašanje je, ali bo Kia EV4 uspel na globalnem trgu, še posebej v ZDA, kjer kupci še vedno prisegajo na SUV-je. Čeprav so vajeni tudi limuzin.


Cenovno se bo EV4 verjetno uvrstil nad EV3, kar pomeni, da bi začetna cena lahko znašala okoli 40.000 evrov, GT različica pa bi se zlahka približala 60.000 evrom. Če bo Kia resnično ponudila vrhunske tehnologije in zmogljivosti, bi lahko EV4 postal eden najbolj zanimivih električnih modelov v letu 2025.

Zdaj pa čakamo še notranjost. Kia, preseneti nas! in seveda 27.2.2025, ko bodo jasne še ostale podrobnosti!

Dodatne Informacije

kia.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.