fbpx

Nova Mazda 6e: električna limuzina, ki se postavlja po robu Tesli Model 3

Električni “samuraj”, ki cilja na srce in ne le na baterijo

Mazda 6e
Foto: Mazda

Mazda je vstopila v svet električnih vozil z modelom, ki ga navdušenci že dolgo pričakujejo – Mazda 6e. Kot naslednik slavnega modela Mazda 6 vstopa na trg električnih limuzin z ambicijo, da postane konkurent Tesli Model 3 in premijskim modelom, kot je BMW i5.

Mazda 6e ni le še ena generična električna limuzina. Ne. Mazda ostaja zvesta svoji oblikovalski filozofiji Kodo – oblikovanje v gibanju. Tudi ko avto stoji, izgleda kot, da leti po cesti. Dolžina 4,92 metra – ja, daljša od Tesle Model 3, a malenkost krajša od BMW i5. A tisto, kar te zadene, je eleganca. Sprednja zaprta maska z osvetljenim logotipom, ki bolj spominja na monolit iz znanstvenofantastičnega filma kot na “klasičen” EV prednji del.

Foto: Mazda
Foto: Mazda

In ko se začneš sprehajati okoli avta, opaziš subtilne detajle – dolge linije, skoraj “kupejevska” silhueta in zadnji del s svetlobnim pasom čez celotno širino. In ja, prtljažnik se odpira “fastback style” – torej cel zadnji del, kar je super praktično.

Foto: Mazda
Foto: Mazda
Foto: Mazda

Notranjost Mazda 6e: Tesla minimalizem, ampak na Mazdin način

Če si oboževal Mazdine prejšnje notranjosti z velikimi fizičnimi gumbi, potem, no … mogoče boš rabil minuto, da prebaviš spremembo. Tudi Mazda se je prepustila minimalizmu – velik 14,6-palčni zaslon, digitalni merilniki s 10-palčno instrumentno ploščo in izginotje skoraj vseh fizičnih gumbov. Celo klimatska naprava je zdaj na zaslonu. Ampak hej, še vedno je vse narejeno s tistim japonskim občutkom za detajle. Materiali so vrhunski – od umetnega usnja do mikrovlaken Takumi Plus. Sedeži so udobni, a dovolj trdni, da ohranijo tisti športni občutek.

Foto: Mazda
Foto: Mazda
Foto: Mazda
Foto: Mazda

Še nekaj odličnih potez: steklena streha je standard in omogoča ogromno svetlobe v kabini, a če nisi fan sonca na glavi, boš moral dodatno kupiti ročno senčilo ali se odločiti za elektro-kromno opcijo. In če se voziš z otroki ali psom? Ja, na voljo je “dog mode”, ki ohranja notranjo temperaturo med nakupovanjem – povsem v slogu Tesle.

Prostor Mazda 6e? Prostorna kot dnevna soba, čeprav sediš nekoliko višje

Medosna razdalja 2,90 metra omogoča ogromno prostora za potnike zadaj. Z nogami ne bo težav, tudi če si visok skoraj dva metra. Toda – in to je značilnost EV-jev – baterija pod dnom pomeni, da sediš nekoliko višje kot v klasični limuzini. Za nižje potnike to ni problem, a višji bodo morda imeli občutek, da “lebdeče sedijo”.

Foto: Mazda
Foto: Mazda

 

Tehnične številke: Je to Mazdin Tesla?

Mazda 6e ima dve različici pogona:

  1. Osnovna različica:
    • Baterija: 69 kWh (LFP kemija – bolj vzdržljiva za dolge roke)
    • Moč: 200 kW (272 KM)
    • Pospešek: 0–100 km/h v 7,6 sekundah
    • Realni doseg: približno 400 km
  2. Različica z večjo baterijo:
    • Baterija: 80 kWh (NMC kemija – daljši doseg, a bolj občutljiva)
    • Moč: 210 kW
    • Pospešek: 7,8 sekund
    • Realni doseg: okoli 500 km

Kaj to pomeni v realnem svetu? Če nisi lovec na sekunde pri pospešku, bo osnovna različica verjetno zmagovalna izbira. Zakaj? Polni se hitreje in je cenejša. Polnjenje od 10 % do 80 % traja le 22 minut na hitri polnilnici (200 kW). Pri večji bateriji pa 45 minut, saj ima manjšo konično moč (95 kW). kar je nekoliko čudno, a razumljivo zaradi same kemije baterije. Mazda pri manjši bateriji uporablja LFP kemijo (litij-železo-fosfat), ki je bolj odporna na hitro polnjenje in ima večjo vzdržljivost pri polnjenju do 100 %. Večja baterija pa uporablja NMC (nikelj-mangan-kobalt), ki omogoča večjo energetsko gostoto, a je zaradi bolj kompleksne kemijske sestave bolj občutljiva na hitro polnjenje.

Vozi na zadnja kolesa in obljublja “Mazdin občutek”

Čeprav Mazda še ni razkrila vseh voznih lastnosti, so se zelo potrudili, da obdržijo tisti občutek “voznika v središču dogajanja”. Avto ima pogon na zadnja kolesa – kot prava športna limuzina – in izboljšano krmiljenje z Mazdino tehnologijo G-Vectoring Control. Posledično bi moral biti občutek na cesti bolj “naraven” in dinamičen kot pri nekaterih bolj sterilnih električnih konkurentih.

Kitajska zgodba in cena: “Made in China”, ampak zato ceneje

Mazda 6e bo na evropske ceste prišla iz Kitajske, natančneje iz tovarne podjetja Changan Automotive, s katerim Mazda sodeluje že leta. To omogoča nižjo ceno, ki pa bo vseeno podvržena dodatnim evropskim dajatvam za uvoz EV-jev iz Kitajske.


A Mazda stavi na to, da bo še vedno cenovno konkurenčna: osnovna različica bo stala manj kot 45.000 €. Za primerjavo: Tesla Model 3 se začne pri 41.000 €, BMW i5 pa pri 67.000 €. Pri Mazdi dobiš več prostora, standardno opremo (steklena streha, head-up display …), zato lahko tudi nekoliko višja cena upraviči razliko. Seveda, pa je potrebno pudariti, da je Tesla – tudi avtonomni robot, ki kane voziti sam tudi po evropskih cestah. Mazda takšne tehnologije ne omenja.

Zaključek: Samurajska limuzina z električnim srcem

Mazda 6e prinaša nekaj, česar pri električnih limuzinah pogosto manjka – karakter. Ni popolna, a če iščeš prostorno, dinamično električno limuzino z veliko opreme in dizajnom, ki te spravi v dobro voljo vsakič, ko ga pogledaš, potem bi lahko bila Mazda 6e tisto pravo. Edino vprašanje ostaja – ali bo vožnja zares tako zabavna, kot Mazda obljublja? Tega bomo še testirali.

Kaj pa ti praviš – bi dal priložnost Mazdi 6e ali ostajaš Tesla privrženec?

 

 

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.