fbpx

Nova Mazda EZ-60: Nova električna ljubezen iz kitajsko-japonskih sanj

CX-60? Pozabi. Ta je EZ-seksi.

Mazda EZ-60
Foto: Mazda

Mazda je dolgo iskala električni hit. Zdaj ga je morda našla – in to na Kitajskem. Nova Mazda EZ-60 je SUV, ki se s Teslo ne bo samo boril, temveč tudi flirtal. Pripnite se.

Mazda se je dolga leta izmikala resni elektrifikaciji, kot tisti stric, ki si še vedno kupuje CD-je. A potem je v igro vstopil Changan – kitajski partner z znanjem, vizijo in gigatovarno baterij. Rezultat? Mazda EZ-60. SUV, ki se ne igra več skrivalnic. Izgleda kot prihodnost, vozi se kot Mazda, in obljublja, da bo končno tisti električni model, ki ga ne bo sram peljati mimo Tesle Model Y.

Zlitje dveh svetov, ki bi lahko uspelo

EZ-60 je plod skupnega podjetja med Mazdo in Changanom, pod katerim že deluje Deepal – kitajska podznamka, ki proizvaja EV-je s presenetljivo dobro tehniko. Če vam ime Deepal ne zveni znano, ni panike – Mazda je uporabila njihovo platformo S07 in jo oblekla v svoj jezik dizajna. In to zelo uspešno.

Foto: Mazda

Zunanjost je izredno dinamična: ostre linije, napeta maska in zanimiv detajl, ki bi ga prej pričakovali na športnem kupeju – leteči zadnji oporniki (“flying buttresses”). Tega pri električnih SUV-jih res ne vidiš vsak dan. Dimenzijsko se EZ-60 postavlja ob bok Tesli Model Y, saj meri okoli 4,8 metra v dolžino in ima medosno razdaljo skoraj 2,9 metra. To pomeni konkretno prostornost v kabini in občutek premijske prisotnosti na cesti.

Zdaj poznamo tudi notranjost – in ne razočara

Mazda je pred nekaj dnevi končno razkrila tudi notranjost EZ-60 in razveselila vse, ki jih skrbi, da bi bil japonski pečat zabrisan. Ambient je moderen, a topel. Dominira velik lebdeč centralni zaslon (verjetno 14,6-palčni), pod njim pa elegantno integriran niz stikal, ki niso le za okras – dejansko obstajajo tudi fizični gumbi za osnovne funkcije. Zasnova armaturne plošče je vizualno podobna EZ-6, a z več poudarka na prostornosti in praktičnosti.

Foto: Mazda

Posebna pohvala gre izbiri materialov: mehke površine, kovinski detajli, všečno ambientalno osvetljevanje. Sedeži delujejo udobno in moderno, digitalni merilniki pa so pregledni, brez nepotrebnega vizualnega balasta.

Elektrika po meri – a ne ravno presežek

Pod pokrovom se skrivata dve srčni izbiri. Prva je povsem električna različica z močjo od 190 do 218 konjskih moči (140–160 kW), ki omogoča doseg do 620 kilometrov (385 milj) po kitajskem standardu CLTC – kar realno pomeni okoli 500 kilometrov po evropskih merilih. Baterijski sklop je na voljo v dveh velikostih: 58,1 kWh in 66,8 kWh.

In tu pride prva pomembna pripomba: za vozilo te velikosti in ambicije je največja baterija s 66,8 kWh nekoliko pod povprečjem. Glavni konkurenti, kot so Tesla Model Y Long Range (75 kWh) ali Kia EV6 (77,4 kWh), ponujajo večjo kapaciteto – in s tem več svobode.

Druga pripomba se tiče hitrega polnjenja. EZ-60 omogoča DC polnjenje do 120 kW, kar v praksi pomeni okoli 30 minut za polnjenje od 30 % do 80 %. To ni slabo, a tudi ne bliskovito. Številni konkurenti (Hyundai, Tesla, BMW) že presegajo 200 kW, kar pomeni skoraj dvakrat hitrejše čakanje na avtocestni postaji.

Foto: Mazda
Foto: Mazda
Foto: Mazda
Foto: Mazda
Foto: Mazda
Foto: Mazda
Foto: Mazda

Na voljo bo tudi različica z range-extenderjem – 1,5-litrski bencinski motor skrbi le za napajanje baterije in ni povezan s kolesi. Mazda zaenkrat še ni potrdila, ali bo ta različica sploh prišla v Evropo. A če pride, zna biti zanimiva rešitev za tiste, ki imajo še vedno »dometni stres«.

Konkurenca Tesli Model Y ali le ambiciozen izzivalec?

Glede na vse znake, je EZ-60 Mazdin najresnejši poskus doslej, da se vključi v boj za električni srednji SUV segment. Cilja neposredno na Tesla Model Y, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6 in Ford Explorer EV. A tokrat Mazda ne stavi le na čustva – temveč tudi na tehnologijo in ceno.

Na Kitajskem naj bi se cene Deepala S07 gibale med 180.000 in 210.000 juanov, kar pomeni med 23.000 in 27.000 evrov. Seveda bo evropska različica (ki se bo zelo verjetno imenovala Mazda CX-6e) dražja, a še vedno lahko pričakujemo ceno pod 45.000 evrov. Če Mazda zadene to cenovno točko, je igra odprta. Tudi zato ker na ključnih področjih šepa.


Zaključek: Mazda EZ-60 ima vse karte – ali bo končno zmagala?

Mazda je dolgo časa veljala za avto znamko za voznike – tiste, ki cenijo volan, ne le zaslon. A z elektriko so se stvari zapletle. MX-30 je bil eksperiment z omejenim dosegom in rotacijskim srcem. Zdaj prihaja Mazda EZ-60 – sodoben, samozavesten in konkretno oborožen za resni boj.


In čeprav je polovica njegove DNK kitajska, to ni nujno slabost. Deepal je pokazal, da zna narediti dober EV, Mazda pa mu doda vozno dinamiko, oblikovni občutek in verjetno boljšo servisno mrežo v Evropi.

Je EZ-60 torej idealen električni SUV? Skoraj. Z nekaj večjimi baterijami in hitrejšim polnjenjem bi bil to električni jackpot. A že zdaj ima vse, kar je potrebno, da Tesli vsaj pošteno zmeša štrene. In morda – prav morda – ponudi tisto pravo alternativo za vse, ki nočejo voziti avtomobila, ki ga imajo vsi drugi.

Dodatne Informacije

mazda.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.