fbpx

Nova Škoda Epiq 2025 – 25.000 eur za mali SUV, z veliko ambicij

Električni crossover, ki bi lahko premešal karte

Škoda Epiq 2025
Foto: Škoda

Škoda Epiq 2025 bi z baterijo 60 kWh, močjo okoli 204 KM in ceno blizu 25.000 evrov bi lahko postala najbolj zaželen električni SUV za vsakdan. Če se seveda vse izide po načrtih.

Ko avtomobilski proizvajalec nov model poimenuje Epiq, se človek vpraša: “A niso malo preveč samozavestni?” A potem pridejo prvi podatki, oblikovne skice in obljube. In takrat postane jasno, da bi ta mali električni SUV lahko bil nekaj več. Če bo Škodi uspelo vse to spraviti v serijsko proizvodnjo brez večjih kompromisov. Če dostavijo naprimer baterijo okoli 60 kWh, ceno za to baterijo pa pod 30.000 evri imajo zmagovalno mešanico.

Foto: Škoda

Škoda Epiq 2025, ki naj bi luč sveta ugledal leta 2025, bo po prvih informacijah ponujal precej: do 490 litrov prtljažnega prostora, več kot 400 km dosega, novo oblikovalsko filozofijo, bogato digitalno izkušnjo in vse to za ceno okoli 25.000 evrov. In čeprav še ni potrjeno, naj bi pod elegantno zunanjostjo tiktakala tehnologija zelo podobna tisti iz prihajajočega Volkswagna ID.2.

Ampak – počasi. To so (za zdaj) samo napovedi. In vemo, kako hitro se v avtomobilski industriji stvari obrnejo.

Oblikovno moderno, a še vedno “Simply Clever” to je Škoda Epiq 2025

Zunanjost Epiqa je prva serijska interpretacija novega Škodinega oblikovalskega jezika Modern Solid – mešanica robatosti, enostavnosti in praktične elegance. Sprednji del z domiselnim imenom Tech-Deck Face nadomešča klasično masko z zaprto površino, v kateri se skrivajo radarji in kamera. Luči? T-oblikovane dnevne LED-ke zgoraj, Matrix LED žarometi spodaj. Vizualno močan podpis, ki ga dopolnjujejo Dark Chrome detajli in sveža mat bela barva z oranžnimi poudarki na platiščih, spojlerju in strehi.

Foto: Škoda
Foto: Škoda

Na prvi pogled deluje prepričljivo, športno, a ne pretenciozno. Ampak – to je še vedno študija. Serijska različica zna biti malce bolj umirjena. Ali pa tudi ne. Kdo ve? Pri Škodi očitno zdaj vlečejo bolj drzne poteze. Škoda Epiq 2025 bi lahko bilo veliko presenečenje 2025!

V notranjosti: manj gumbov, več uporabnosti

Če bo serijska notranjost Škoda Epiq 2025 vsaj približno sledila oblikovni študiji, nas čaka zelo razumno zasnovan, minimalističen prostor. Dve glavni besedi: uporabno in digitalno. Plavajoča sredinska konzola, brezžični polnilec, prostori za odlaganje vsega in še več, ter že znane Simply Clever rešitve, ki Škodo ločujejo od konkurence.

Foto: Škoda
Foto: Škoda

Volan s fizičnimi gumbi in haptičnimi koleščki naj bi združeval klasično funkcionalnost in sodoben pristop, medtem ko se bo večina interakcije s sistemom odvijala prek digitalnega vmesnika – in telefona. Da, Škoda stavi na pristop “mobile first”, kar pomeni, da boš avto lahko upravljal tudi kar preko aplikacije. Če to zveni super, počakaj še na eno stvar: Epiq naj bi podpiral dvosmerno polnjenje (V2G). Teoretično to pomeni, da boš z njim lahko napajal svojo hišo, kamp opremo ali pa samo laptop, medtem ko kampiraš nekje v divjini.

Pod pokrovom: Škoda Epiq 2025 z do 60 kWh baterija in klasični “koncernsko znani” konji

Čeprav Škoda tehnične specifikacije še zavija v tančico skrivnosti, dobro obveščeni viri šepetajo o 60 kWh bateriji in motorju z okoli 204 KM (150 kW) – torej klasika, ki jo poznamo iz ostalih modelov na MEB platformi. Kar pomeni: več kot dovolj za mestne izzive, sproščeno avtocestno križarjenje in morda tudi kakšno bolj navdahnjeno vijuganje po podeželskih cestah. Seveda bo na voljo avtomobil z manjšo baterijo.

Doseg? Uradno “več kot 400 kilometrov” (cca 250 milj). Realno? Nekje med 350 in 420 km, odvisno od hitrosti, nagiba ceste in teže čevljev na desni nogi. Polnjenje naj bi omogočalo hitro polnjenje do 125 kW, kar pomeni do 80 % kapacitete v pol ure. To je precej standardno, a še vedno povsem uporabno.

In cena? Če bo ostala takšna, bo Epiq zadetek v polno

Škoda govori o 25.000 evrih za osnovni model, kar je – roko na srce – skoraj prelepo, da bi bilo res. A če jim uspe to ceno obdržati, potem govorimo o resnem izzivalcu v razredu, kjer bodo operirali tudi Renault 5 E-Tech, Citroën ë-C3, prihajajoči Peugeot e-3008 in domači VW ID.2all.

In ravno zato Epiq vzbuja toliko pozornosti. Ne zato, ker obljublja nekaj revolucionarnega, ampak ker obljublja ravnotežje med uporabnostjo, dosegom, dizajnom in ceno – tisto, kar električni avtomobili še vedno pogosto pogrešajo.

Foto: Škoda
Foto: Škoda

Zaključek: Epiq je (zaenkrat) predvsem obljuba. A zelo, zelo obetavna.

Škoda Epiq za zdaj obstaja predvsem v skicah, izjavah za javnost in oblikovalskih renderjih. Ampak že to je dovolj, da je v zraku čutiti navdušenje. Škoda zna zadeti točko, kjer se srečajo družinska uporabnost, mestna okretnost in tehnološka pamet, brez da bi pri tem zlomila proračun povprečne evropske družine.

Če bo serijska izvedba ostala zvesta napovedim, bo Epiq postal eden najzanimivejših modelov v novem valu “budget EV” vozil. A do takrat bo še treba počakati. In moliti, da bo serijska različica vsaj 80 % tega, kar nam zdaj kažejo. Če jim uspe, bo Epiq več kot le novo poglavje v Škodini zgodbi.


Bo postal legenda? Bomo videli.
Zaenkrat pa je tole – epiqalna napoved, ki zna spremeniti igro.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.