fbpx

Nova Tesla Model Y L razkrit: podaljšana različica priljubljenega SUV-ja ali zgolj Model X na dieti?

Tesla Model Y L
Foto: Tesla

Tesla Model Y L prihaja z več prostora, zmogljivejšim pogonom in obliko, ki sumljivo spominja na večjega brata – Model X. Kitajska je dobila novo električno igračko, a ali bo to dovolj, da bo Tesla znova kraljevala?

Priznajmo si – na Kitajskem ima Tesla letos nekoliko težje življenje. Njihova zvezda kitajskih cest, Model Y, je v prvih šestih mesecih letošnjega leta padla v prodaji za skoraj petino (natančneje za 17,5 %), kar je pripisati predvsem vedno močnejši konkurenci domačih proizvajalcev električnih vozil, ki tekmujejo med sabo, kdo bo predstavil bolj futurističen dizajn in najbolj inovativno tehnologijo. Tudi zato – nova Tesla Model Y L.


Tesla je tako povsem upravičeno zavihala rokave in naredila naslednje: vzela je Model Y, ga malo raztegnila, dodala dodatni sedež in motorno moč ter ga poimenovala … (presenečenje!) Model Y L. Črka »L« seveda pomeni Long oziroma daljšo različico. Kdor bi si mislil, kajne?

Foto: Tesla
Foto: Tesla

Tesla Model Y L ali »kako dobiti Model X za manj denarja«

Če ste ob prvem pogledu na fotografije pomislili, da gledate Teslin razkošnejši SUV, Model X, niste edini. Dizajn Modela Y L je namreč prav strašljivo podoben dražjemu in starejšemu bratu. A brez panike, to ni optična prevara niti Mandalin efekt – Tesla Model Y L dejansko izgleda kot malce skromnejša, cenovno dostopnejša izvedba Modela X.

Dimenzije in prostor: več centimetrov, več udobja, več razlogov za nakup?

Pri Tesla Modelu Y L gre predvsem za dodatne centimetre, ki jih bo vaša družina zagotovo cenila. Z dolžino 4.976 milimetrov je za skoraj 18 centimetrov daljši od klasičnega Modela Y. S širino 1.920 mm je ostal identičen, pridobil pa je še 40 mm v višino (skupaj 1.668 mm), medtem ko je medosna razdalja narasla za 50 mm, kar prinaša več prostora med potniškimi sedeži. Teža vozila znaša spodobnih 2.008 kilogramov.

Skratka, končno boste imeli dovolj prostora, da boste brez težav sprejeli šestega potnika – ali pa svojo ogromno zbirko praznih plastenk za reciklažo, če ste okoljsko ozaveščeni in praktični obenem.

Foto: Tesla

Pogon in baterije: več moči, manj skrbi

Tesla Model Y L ne prinaša zgolj dodatnega prostora, ampak tudi precej več moči pod pokrovom (ali bolje rečeno pod tlemi vozila). Dva elektromotorja skupaj proizvajata 340 kW oziroma 456 konjskih moči (142 kW na prednji osi in 198 kW zadaj). To je celo nekoliko močnejše od standardnega Modela Y Long Range AWD in podobno predhodni različici Model Y Performance. Energijo bodo dobavljale litij-ionske baterije korejskega proizvajalca LG Energy Solution, kar pomeni zanesljivost in dobre vozne dosege.

Ker kdaj pa je bilo nazadnje preveč moči v električnem SUV-ju težava, kajne?

Zakaj sploh nova različica za kitajski trg?

Čeprav je bil Tesla Model Y lani najbolje prodajan avtomobil na Kitajskem, se je letos konkurenca prebudila in Tesla je morala narediti nekaj, kar kitajski kupci preprosto obožujejo: ponuditi več prostora in udobja za relativno razumno ceno. Šestsedežni električni SUV je tam trenutno pravi hit, zato Model Y L prinaša točno to, kar trg potrebuje.

No, bodimo iskreni – Elon Musk verjetno upa, da bodo Kitajci zaradi dodatnega sedeža spet odpirali denarnice hitreje kot prej.

Foto: Tesla

Tesla Model Y L tudi v ZDA in Evropi?

Tesla Model Y L prihaja na kitajski trg letos jeseni, medtem ko za evropski in ameriški trg še ni znano, ali se bodo tudi tam odločili za raztegnjenega mlajšega brata Modela X. Glede na neskončno ljubezen Američanov do vsega večjega, prostornejšega in »robustnejšega«, pa ne bi bilo prav nič presenetljivo, če bi tudi na ameriških cestah kmalu zagledali to novo podaljšano različico.

Ker če smo iskreni – kdaj pa so Američani nazadnje zavrnili nekaj, kar je večje, močnejše in še z dodatnim sedežem za hišnega ljubljenčka?


Kratek povzetek, če ste preskočili ostalo (ne zamerimo vam):

  • Tesla Model Y L je nova, daljša, šestsedežna izvedenka Modela Y.
  • Po videzu zelo spominja na Model X, a v nekoliko skromnejši embalaži.
  • Ima več prostora, večjo medosno razdaljo, zmogljivejši pogon.
  • Na Kitajskem ga bodo začeli prodajati jeseni 2025.
  • Prihod v Evropo in ZDA je trenutno še neznanka, a nič ni nemogoče.

Kot bi rekel Elon Musk: »Če je možno poslati avtomobil v vesolje, zakaj ga ne bi še čez lužo?«


Kaj pa vi mislite – je Tesla Model Y L tisti SUV, ki ga potrebujemo tudi v Evropi, ali bi raje počakali na naslednjo Teslino inovacijo? Komentarji so odprti, prav tako prostor za vaše mnenje.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.