Za nekatere ljubitelje avtomobilov preprosto nič ni zadosti dobro, če ni V12 motorja. Čeprav 4,0-litrski twin-turbo V-8 v modelu DB12 proizvede impresivnih 671 konjskih moči, pa to ni dovolj za tiste, ki hrepenijo po več. Zato se Aston Martin vrača k enemu izmed najbolj cenjenih imen v svetu avtomobilizma, in to z V12 motorjem: novi Aston Martin Vanquish 2025
Novi Aston Martin Vanquish 2025 je tisto nekaj na kar so čakali puristi.
Po šestletni odsotnosti in opustitvi projekta sredinsko nameščenega superšportnika, se novi Aston Martin Vanquish 2025 vrača h koreninam. Gre za brezkompromisno velik, zmogljiv in luksuzen GT avtomobil, ki ga poganja 5,2-litrski twin-turbo V-12 motor s kar 824 konjskimi močmi in najvišjo hitrostjo 344 km/h (214 mph). Aston Martin načrtuje, da bo letno proizvedel največ 1.000 primerkov, osnovna cena pa bo znašala okoli 400.000 evrov (približno 420.000 USD).
Povsem prenovljen V-12 motor
Čeprav motor v osnovi deli dimenzije s prejšnjim V-12 motorjem Aston Martina, je močno predelan. Da bi povečali moč in navor—neverjetnih 1000 Nm (738 lb-ft)—ter hkrati zadostili vse strožjim okoljskim predpisom, so pri Aston Martinu popolnoma prenovili blok motorja, glave, ventile, odmične gredi, ojnice, turbopolnilnike, injektorje za gorivo in premaknili svečke. V bistvu je skoraj vsak del motorja nov, kar pomeni, da je motor zdaj “neprepoznaven” v primerjavi s prejšnjo generacijo.
Motor je povezan z zadnje nameščenim 8-stopenjskim avtomatskim menjalnikom, podobno kot pri starejšem modelu DBS Superleggera, vendar z elektronsko krmiljenim diferencialom z omejenim zdrsom. Nova funkcija Boost Reserve poveča tlak v turbini, kar omogoča takojšnjo dobavo moči, ko jo voznik potrebuje. Pospešek od 0 do 100 km/h znaša le 3,2 sekunde .
Napredna šasija in tehnologija
Vanquish ima ohišje iz lepljenega in ekstrudiranega aluminija, vendar za razliko od modelov DB12 in Vantage uporablja večinoma karbonsko karoserijo. Teža vozila brez tekočin znaša 1.774 kg, kar pomeni, da z vsemi tekočinami presega 4.000 funtov (1814 kg). Posebno prilagojeni Pirellijevi pnevmatiki in karbonsko-keramične zavore pomagajo ohraniti nizko nevzmeteno maso.
Vanquish se ponaša tudi z napredno šasijsko tehnologijo, vključno z Bilstein DTX blažilniki, šestosno inercialno merilno enoto, ki omogoča natančnejši nadzor nad blažilniki, diferencialom in sistemi za nadzor stabilnosti. Nov sistem Corner Braking dodatno pripomore k stabilnosti zadnjega dela pri zaviranju v ovinkih.
Luksuzna notranjost
Notranjost Vanquisha je nadgradnja dizajna modela DB12, s poudarkom na luksuznih materialih in minimalistični postavitvi. Središčna konzola je opremljena s fizičnimi gumbi in posebnim infotainment sistemom, kar odpravi eno izmed glavnih kritik prejšnjih modelov—pomanjkljivo notranjost. Novi Vanquish je daljši, širši in nižji od modela DB12, kar mu daje edinstven profil, ki vključuje elemente inspirirane s strani avtomobilov, ki so jih pri Aston Martinu uporabljali na dirkah v Le Mansu v 1960-ih letih.
Tretja generacija Aston Martin Vanquisha nadaljuje tradicijo, ki jo je to ime postavilo med najbolj cenjene v avtomobilskem svetu. Na prvi vtis se zdi, da bo novi Vanquish brez težav upravičil visoka pričakovanja.