fbpx

Novi Benelli BKX 125 (2025): velika avantura v mali embalaži za kategorijo izpita A1 in ceno električnega skirjoja

125-kubični švicarski nož za kategorijo A1 – lahkoten, igriv in neverjetno resen.

Če še vedno mislite, da za avanturo potrebujete 150 konjev, vas bo Benelli BKX 125 hitro postavil na realna tla – z 15 konji, nekaj zdrave logike in veliko stila. Gre za vsestranski "on-off" motor, ustvarjen za mlade motoriste (in tiste po srcu), ki želijo raziskovati svet onkraj asfaltnih robnikov – in to z nasmeškom. Poleg tega gre za enega največjih motorjev v svojem razredu, kjer tudi veliki ali težji ne bodo izpadli preveliki za motor.

Benelli BKX 125 je povsem nov dvokolesni model razreda A1, zasnovan kot prava mestno-podeželska vsestranskost. Zasnovan je bil v oblikovalskem studiu Centro Stile Benelli v italijanskem Pesaru, kjer so mu namenili igriv, sodoben dizajn z značilnimi DRL lučmi in pametnimi detajli. Sprednji smerniki so integrirani v ročnike, zadnje zavorne luči pa so skrite kar v zadnje smernike – kar pri 125-kubičnem motorju deluje skoraj že premijsko.

Foto: Benelli /
Avtor članka sedi na motroju in je velik 183 cenitomertov in težak preko 90 kilogramov. Gre za enega največjih motorjev svojega razreda. EICMA 2025

Motor: 11 kW, 12 Nm in 6 prestav čiste zabave

Pod oklepi brni tekočinsko hlajen 4-taktni enovaljnik s 125 cm³, ki razvije 11,0 kW (15 KM) pri 9.500 vrt/min in 12,0 Nm pri 7.500 vrt/min. Razmerje vrtina/hod znaša skoraj kvadratnih 54,0 × 54,5 mm, kompresija pa konkretnih 12,0 : 1. Elektroniko podpira Boschov sistem Motronic MES 8.0, vbrizg goriva gre čez 28-mm loputo, prenos pa je prek 6-stopenjskega menjalnika in verige.

Homologiran je po standardu Euro 5/5+, odvisno od trga, zmogljivosti pa ostajajo enake.

Hitrost? Pozabite na sekunde, štejejo nasmeški

Uradnih podatkov o končni hitrosti in pospešku (0–100 km/h) še ni, evropski katalogi zaenkrat navajajo “n.d.” (ni določeno). A bodimo iskreni – nihče si 125-ke ne kupi za podiranje rekordov na avtocesti. Benelli BKX 125 se meri v nasmeških na kilometer, ne v sekundah do stotice.

Poraba in doseg: skromnost je odlika

Z 12-litrskim rezervoarjem  in objavljeno porabo le 2,4 l/100 km je doseg okrog 500 km čisto realen, če vozite umirjeno. Emisije CO₂ znašajo 53 g/km, kar motor uvršča med bolj ekološke v razredu. Za potovanja po regiji ali vsakodnevno vožnjo v službo to pomeni minimalne stroške za gorivo – in nič več panike ob vsakem semaforju, ko gori oranžna lučka za rezervo.

Podvozje: komponenta, ki prepriča

Benelli BKX 125 ima resno podvozje – jekleni trellis okvir, spredaj 41-mm USD vilice, ki so v celoti nastavljive (prednapetost, kompresija, odboj), zadaj pa mono amortizer z ročico in nastavljivo prednapetostjo ter odbojem. Hod spredaj in zadaj meri 180 mm – kar je precej več, kot običajno srečamo v tem razredu. To pomeni: brez težav čez mestne luknje, robnike ali kak kolovoz.

Kolesa so prave avanturistične dimenzije – spredaj 19″, zadaj 17″, obuti v pnevmatike 90/90-19 in 120/90-17. Žičnata platišča poskrbijo za klasičen terenec videz, pa še udobnejša so za “off”.

Foto: Benelli
Foto: Benelli

Zavore: različni katalogi, isto zaupanje

Zadeva z zavorami je zanimiva. Na EICMA so kazali model s 240-mm diskom spredaj in radialno 4-batno čeljustjo, medtem ko evropske prodajne strani navajajo celo 280 mm. V vsakem primeru je zadaj 240 mm disk in serijski ABS.
Kar šteje? Zavore so močne, odzivne in več kot dovolj zmogljive za dinamično vožnjo tudi z malo več prtljage – ali pa sopotnikom.

Mere in ergonomija: ne bo ti premajhen

Z dolžino 2.100 mm, širino 910 mm, višino 1.210 mm in medosno razdaljo 1.426 mm BKX 125 spada med največje motorje v svojem razredu. Oddaljenost od tal znaša zavidljivih 233 mm, kar pomeni, da se brez težav požene čez gozdno pot ali mestni robnik.

Višina sedeža je nastavljiva v treh stopnjah: 830, 855 in 880 mm – torej tudi višji vozniki ne bodo sedeli “v klobuku”. In če ste, denimo, visoki 182 cm in tehtate blizu 100 kilogramov – boste na BKX 125 videti kot resen motorist, ne kot odrasel otrok na prevelikem skiroju. To je prava redkost med 125-kubičnimi motocikli.

Foto: Benelli
Foto: Benelli
Foto: Benelli
Foto: Benelli
Foto: Benelli
Foto: Benelli

Elektronika in oprema: brez pretiravanja, z glavo

Celotna osvetlitev je LED, instrumentna plošča LCD in – kar je danes skoraj nujno – vgrajen je tudi USB priključek za polnjenje. Vse skupaj je minimalistično, a pregledno: hitrost, prestava, količina goriva – kar vidiš, to dobiš. In ne, tvoj telefon ti ne bo več “umrl”, preden prideš do razgledne točke.

Dizajn: Italijanska pika na i

Linije BKX 125 so čiste, brez nepotrebnega kiča. DRL osvetlitev in integrirani smerniki dajejo občutek višjega razreda, barvne kombinacije pa so vse prej kot dolgočasne. BKX izgleda kot motor, ki ga lahko s ponosom parkiraš kjerkoli – pa naj bo to pred kamp prikolico ali hipstersko kavarnico v centru mesta.

Cene in barve: avantura po dostopni ceni

Po italijanskem ceniku (kar je dober pokazatelj tudi za EU) stane BKX 125 3.790 €, različica BKX 125 S (s cestnim poudarkom) pa 3.390 €.
Barve za BKX 125 vključujejo belo, sivo, modro in peskasto, medtem ko ima različica S bolj “urban” izbor: siva, modra, zelena.

Različica S – v dveh stavkih

BKX 125 S je bolj cestna izvedba – ima 17-palčna lita platišča, 150 mm hoda in nižji sedež (795 mm). Idealna izbira, če večino časa preživiš na asfaltu in želiš nekaj lažjega za mestno navigacijo.

Za koga je BKX 125?

Za vsakogar z dovoljenjem A1, ki ne išče samo videza “adventure”, temveč pristno izkušnjo. Za začetnike, ki hočejo nekaj več kot plastičnega “nakeda”. In za tiste, ki vedo, da je občutek kontrole na slabem asfaltu veliko pomembnejši kot končna hitrost v levem pasu.


Tehnični poudarki – brez iskanja

  • Motor: 1-valjni, 4T, 125 cm³
    11,0 kW (15 KM) @ 9.500 vrt/min
    12,0 Nm @ 7.500 vrt/min
    EFI 28 mm, Bosch MES 8.0, 6 prestav
    Euro 5/5+

  • Podvozje:
    Jekleni trellis okvir
    41 mm USD vilice, nastavljive (180 mm hoda)
    Zadaj mono z vzvodjem, prav tako nastavljiv

  • Kolesa/pnevmatike:
    Spredaj: 19″ (90/90-19)
    Zadaj: 17″ (120/90-17)
    Žičnata platišča

  • Zavore:
    Spredaj: radialna 4-batna čeljust, disk 240 ali 280 mm
    Zadaj: 240 mm
    ABS

  • Dimenzije in teža:
    2.100 × 910 × 1.210 mm
    Medosje: 1.426 mm
    Oddaljenost od tal: 233 mm
    Teža: 148 kg
    Sedež: 830 / 855 / 880 mm

  • Rezervoar: 12 l (+ 1,5 l rezerve)

  • Poraba/CO₂: 2,4 l/100 km, 53 g/km

  • Oprema: LED luči, LCD merilnik, USB


Zaključek: manj konjev, več poti

Benelli BKX 125 je natanko tisto, kar razred A1 že dolgo potrebuje – resen, premišljeno zasnovan motocikel, ki ne želi biti nič več in nič manj kot zanesljiv sopotnik pri odkrivanju sveta. Nič blefa, nobene pretirane digitalizacije – samo motor, ki deluje. Z dolgim hodom vzmetenja, žičnatimi kolesi in ergonomijo, ki ustreza tudi višjim voznikom, je BKX 125 pripravljen, da vas ponese dlje, kot ste si sprva mislili.

In za ceno, ki jo marsikdo zapravi za električni skiro z aplikacijo.

Dodatne Informacije

benelli.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.