fbpx

Novi BMW R 1300 R 2025 – Tourer, športnik ali umetnik? BMW R 1300 R je vse v enem

Novi BMW R 1300 R je brutalen, lep in totalno neukročen

Novi BMW R 1300 R
Foto: BMW

BMW R 1300 R je tu. In to ni več zgolj stroj za umirjeno potovanje z vetrom v laseh in usnjem na hrbtu – zdaj gre za pravo zverino. Iz Münchna je pridrvel roadster, ki v sebi skriva najbolj divji boxer motor, kar jih je BMW kdaj poslal na cesto. In če ste mislili, da R 1250 R že zna pokazati mišice, potem priprava na R 1300 R vključuje čelado, ščitnike in – predvsem – veliko samozavesti.

BMW R 1300 R je opremljen z najmočnejšim serijskim boxer motorjem v zgodovini znamke: 1.300 cm³, 107 kW (145 KM) pri 7.750 vrt/min in kar 149 Nm navora pri 6.500 vrt/min. Če vas ti podatki ne impresionirajo – naj vas spomnimo, da gre za motor z dvema valjema! To pomeni brutalno odzivnost, linearen navor in užitek, ki vas bo spravil v ekstazo že v drugi prestavi.

Za primerjavo: predhodnik R 1250 R je ponujal 136 KM in 143 Nm, kar pomeni, da je novi model pridobil precej mišične mase – brez dodatnega trebuha. V resnici so nove platišča celo 1,4 kg lažja, kar pomeni boljše pospeševanje, ostrejše zaviranje in predvsem občutno izboljšano vodljivost.

Foto: BMW
Foto: BMW
Foto: BMW

BMW R 1300 R 2025: Elektronika na steroidih

BMW se je v tej generaciji odločil, da motocikel ne sme biti le močan, temveč tudi pameten. R 1300 R ponuja tri osnovne vozne programe (Rain, Road, Eco), opcijsko pa še Dynamic in Dynamic Pro. Tako si lahko vsakdo prilagodi vozne lastnosti glede na razmere ali – iskreno – glede na razpoloženje.

Standardno je vgrajen tudi MSR – sistem za nadzor zavornega momenta, ki preprečuje, da bi zadnje kolo “zaklenili” ob agresivnem prestavljanju navzdol. Če želite popolno sprostitev, pa vam BMW ponuja tudi ASA – avtomatski menjalnik z robotsko sklopko. Da, res je: prestavljate lahko ročno ali pustite, da to stori motor. Sam. Bolj preprosto kot skodelica kave.

BMW R 1300 R 2025: Podvozje, ki si ga želi vsaka ovinkasta cesta

Podvozje BMW R 1300 R 2025 je popolnoma na novo zasnovano. Spredaj upside-down teleskopska vilica (47 mm), zadaj EVO Paralever. Novo jekleno/aluminijasto ogrodje združuje togost in kompaktnost, kar občutite pri vsakem nagibu.

Sistem Dynamic Suspension Adjustment (DSA) je zdaj izbirno na voljo – prvič na svetu omogoča nastavljivo togost vzmeti v serijski vilici! Kombinacija nastavljivega dušenja in avtomatske kompenzacije obremenitve pomeni, da se motocikel prilagaja vam, ne vi njemu.

Foto: BMW
Foto: BMW
Foto: BMW

Ergonomsko agresiven, udobno popustljiv

Čeprav je BMW R 1300 R 2025 videti kot stroj za adrenalinske odvisnike, ostaja zvest svoji BMW dediščini udobja. Novi položaj sedenja (nižji krmilo, bolj nazaj postavljene stopalke) je bolj športen, a še vedno udoben za dolge poti. Na voljo so številne višine sedeža (od 760 do 840 mm), segrevan sedež in celo opcijske “Comfort” ročke.


Z novim prtljažnim sistemom, elektrificiranimi stranskimi kovčki (26 in 29 litrov), notranjo osvetlitvijo in USB-C polnilnikom, je R 1300 R pripravljen tudi za večdnevne izlete.

Tehnološka poslastica z avanturistično dušo

LED žaromet v obliki oktagona ni le estetski bombonček – z opcijo “Headlight Pro” omogoča aktivno osvetljevanje ovinkov. V ponudbi pa je tudi sistem “Riding Assistant” z aktivnim tempomatom in opozorilom na trk. Da, tudi motorji so zdaj pametni.

Navigacija? Brez ključa. Vse se odklepa elektronsko, kot da bi šlo za vesoljsko plovilo.

Zakaj se je vredno zaljubiti?

BMW R 1300 R ni motocikel za vsakogar. Ni niti za začetnike (razen če ste pogumni). Gre za vrhunsko utelešenje dinamičnega roadsterja, ki se ne boji asfaltne džungle, podeželskih ovinkov ali nemških avtocest. Zasnovan je za tiste, ki vedo, kaj pomeni “apex” in zakaj ni vse v številkah – a kljub temu z veseljem preberejo, da stroj potegne do 225 km/h (140 mph) in do 100 km/h (62 mph) pospeši v približno 3,5 sekunde.

Cena za osnovni model se bo (po dosedanjih podatkih) v Nemčiji gibala okoli 16.500 €, Performance različica pa zna brez težav skočiti čez 20 tisočakov – a za to dobite skoraj superbike paket, brez neudobnega položaja sedenja.


Sklepna misel: Zver v obleki gentlemana

BMW R 1300 R 2025 je motocikel, ki si upa več. Ni več le eleganten partner za nedeljski izlet, temveč pravi cestni bojevnik – sposoben udobja in razvajanja, a pripravljen na napad ovinkov kot kakšnen samuraj. Čeprav ostaja zvest koreninam BMW-ja in udobju, je zdaj bolj radikalen, bolj tehnično izpopolnjen in predvsem bolj zabaven.

Dodatne Informacije

bmw-motorrad.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.