Ljubitelji BMW-ja, pozor! Nova generacija, oziroma bolj lepotni popravek BMW Serije 1 je tu in prinaša svež veter v kompaktnem segmentu. Z novim dizajnom, prenovljenimi motorji, ta avtomobil obljublja veliko. A hkrati pozablja na "novodobne" trende in stavi na klasiko.
Ko pogledate novega BMW Serije 1, boste opazili, da so oblikovalci tokrat zavihali rokave. Dolg pokrov motorja, zadnja potniška celica in izrazita zadnja stran ostajajo značilni BMW-jevi elementi. Avto je zrasel na 4.361 mm v dolžino, 1.800 mm v širino in 1.459 mm v višino, kar mu daje bolj mišičast videz. Medosna razdalja ostaja 2.670 mm.
Toda, ali je ta evolucija dovolj? Zdi se, da je sprednji del avtomobila, z nizko ležečo ledvičko in novimi LED žarometi, morda preveč zadržan. Medtem ko zadnje luči spominjajo na Peugeot, kar je sicer pohvalno, a ali je to tisto, kar pričakujemo od BMW-ja? Še vedno iščejo svojo pravo oblikovalsko smer in to je očitno. Avtomobil resnici na ljubo izpade bolj evolucija obstoječega, kot nova generacija.
Novi BMW Serije 1 prinaša več posodobitev v notranjosti in zunanjosti, čeprav ostaja na enaki UKL2 platformi. Modeli vključujejo osnovni 118 in vrhunski M135. Novi dizajn vključuje podaljšan nos, črne poudarke, kvadratne izpušne cevi in izboljšano sprednjo masko. V notranjosti je novi operacijski sistem BMW OS 9 z integriranim zaslonom. M135 ima prenovljen 2,0-litrski štirivaljni motor s 300 KM in 8-stopenjski menjalnik.
Notranjost: udobje z dotikom elegance
V notranjosti novi BMW Serije 1 ponuja vrhunsko udobje z nekaj zanimivimi rešitvami. Udobni sedeži brez usnja, narejeni iz recikliranih materialov, ponujajo dolgoročno udobje. Veganza/Alcantara sedeži so del M Sport paketa in standardni v M135 xDrive, ki obljublja več športnega značaja.
Seveda, digitalni zasloni so tu, da poenostavijo življenje. 10.25-palčni informacijski zaslon in 10.7-palčni kontrolni zaslon nadomeščata kopico gumbov, kar lahko navduši ali razočara tradicionaliste. Morda pa ste že utrujeni od minimalizma? Vseeno upamo, da je poenostavljen vmesnik, ki je pravi labirint možnosti. Seveda v slabem pomenu besede.
Novi BMW Serije 1 je opremljen z najnovejšimi tehnologijami, vključno s sistemi za avtomatizirano vožnjo in parkiranje. Standardno vključuje opozarjanje na trk, Lane Departure Warning in prepoznavanje prometnih znakov. Opcijsko lahko dodate Parking Assistant Professional, ki omogoča upravljanje parkiranja preko pametnega telefona.
Motorji: je to resnični napredek?
BMW obljublja veliko z novimi motorji, vključno z 48-voltno mild hybrid tehnologijo. BMW 120 s trivaljnim bencinskim motorjem ponuja 170 KM in doseže 100 km/h v 7.8 sekundah. BMW 120d pa s štirivaljnim dizelskim motorjem ponuja 163 KM in doseže 100 km/h v 7.9 sekundah. Vrhunski M135 xDrive z 300 KM obljublja pospešek do 100 km/h v 4.9 sekundah.
Te številke so impresivne, a ali je to res tisto, kar potrebujemo v kompaktnem avtomobilu? Nekateri bi morda raje videli popolnoma električni model, kar bi bilo bolj v skladu s sodobnimi trendi trajnosti. V tem segmentu pa bil bil nujen tudi kakšen priključni hibrid z vsaj 14 kWh baterijo, ki bi omogočala pot v službo in nazaj. To je vendar segment, kjer so doma vozila, ki bi morala opraviti tudi takšne naloge.
Zaključek: Je BMW Serije 1 resnično nov avtomobil?
Novi BMW Serije 1 je nedvomno zanimiv avtomobil s številnimi izboljšavami in tehnološkimi napredki. Njegov dizajn je dinamičen, čeprav morda nekoliko zmeden, in notranjost ponuja vrhunsko udobje. Motorji in vozne lastnosti so na visoki ravni, a morda manjka popolnoma električna različica.
Na koncu dneva bo novi BMW Serije 1 zagotovo našel svoje oboževalce, a vprašanje ostaja, ali bo resnično prepričal vse skeptike. Če iščete športen, tehnološko napreden kompaktni avtomobil, je ta model vsekakor vreden ogleda. Vendar, ali bo resnično izstopal v množici? To bo pokazal čas in seveda, vaše osebne preference. Cenovni razpon v Nemčiji je med 33.000 in 60.000 evrov, odvisno od opreme in dodatkov.