fbpx

Novi BYD Atto 2 – pod 30.000 evri za kitajskega izzivalca evropskih SUV-jev z vrtljivim zaslonom in karaoke funkcijo

Električni križanec segmenta B s presenetljivo bogato notranjostjo

BYD Atto 2
Foto: BYD

Z novim modelom Atto 2 BYD dokazuje, da je pripravljen nares resen preboj tudi v enem izmed najbolj konkurenčnih SUV segmentov. Notranjost BYD Atto 2? Kot karaoke soba z volanom. A to je šele začetek...

Kitajski BYD postaja ime, ki si ga velja zapomniti – in novi BYD Atto 2 dokazuje, zakaj. Gre za kompakten električni crossover segmenta B, katerega cilj je jasen: mešati štrene evropskim veteranom, kot so Renault Captur E-Tech, Peugeot e-2008 ali VW ID.2 X (ko ta končno pride). In čeprav se morda še ni povsem usidral v vaš avtomobilski leksikon, bo to storil kmalu – predvsem zaradi svoje presenetljivo razkošne notranjosti in cene, ki ostaja pod 30.000 €. Pomeni, da bo avtomobil s subvencijo stal okoli 23.000 evrov v državah, kjer je ta vzpodbuda.

Foto: BYD

Prvi vtis? Vstopili ste v digitalni lounge s pridihom futurizma. Armatura sledi minimalistični filozofiji, a to ne pomeni, da je dolgočasna. Pred voznikom kraljuje 8,8-palčni (22,4 cm) zaslon z osnovnimi informacijami, medtem ko infotainment sistem prihaja v dveh velikostih – 10,1-palčni (25,6 cm) ali 12,8-palčni (32,5 cm) – in ponuja enega najbolj nenavadnih trikov na trgu: zaslon se lahko vrti iz ležeče v pokončno pozicijo. Da, prav ste prebrali – zaslon v slogu Tesle, a s funkcionalnostjo TikToka.

Foto: BYD

Funkcionalna futuristika

Infotainment je po pričevanjih hiter, intuitiven in deluje skoraj kot pametni telefon – ikone si lahko prilagodite, podpora za večtočkovni dotik omogoča natančno nastavitev klime in … pripravite mikrofone: ima celo vgrajen karaoke način. Resno. S katalogom več kot 100 pesmi in opcijskimi mikrofoni lahko zabavate potnike – ali soseda na semaforju. Ali pa tudi ne – odvisno od pevskih sposobnosti.

Materiali, ki ne razočarajo

Plastike v zgornjem delu armaturne plošče in vrat so mehke na otip, detajli pa premišljeno integrirani – brez kiča, a z dovolj domišljije, da kabina ni dolgočasna. V sredinski konzoli so pametno razporejeni gumbi za vožnjo, prestavna ročica, držala za pijačo in dovolj odlagalnih površin, da lahko v njih skrijete pol življenja. Presenetljivo za vozilo tega cenovnega razreda.

Prostor za ljudi – in stvari

Zahvaljujoč pametni zasnovi električne platforme je prostora več, kot bi pričakovali – tudi zadaj. Tudi višji potniki bodo našli dovolj prostora za glavo in kolena. Dno vozila ni previsoko, kar je pogosta težava pri električnih vozilih zaradi baterij. Prtljažnik? Z osnovnimi 400 litri (14,1 kubičnega čevlja) je povsem konkurenčen razredu, z zloženimi sedeži pa naraste na 1.340 litrov (47,3 kubičnega čevlja). Ravno prav za vikend pobeg s polovico stanovanja.

Foto: BYD
Foto: BYD
Foto: BYD

Kaj je pod pločevino? (pričakovane specifikacije)

Čeprav BYD uradno še ni predstavil vseh tehničnih podatkov za evropski trg, lahko na podlagi sestrskega modela BYD Dolphin Extended Range precej zanesljivo domnevamo naslednje:

  • Baterija: 45 do 49 kWh, BYD Blade tipa LFP – znana po visoki varnosti in dolgi življenjski dobi
  • Domet (WLTP): med 420 in 430 km (260–267 milj)
  • Moč motorja: okoli 150 KM (110 kW, 147 hp)
  • Navor: ~310 Nm
  • Pospešek 0–100 km/h: približno 7,3 sekunde
  • Najvišja hitrost: 160 km/h (99 mph)
  • Polnjenje AC: do 11 kW trifazno
  • Polnjenje DC: do 88 kW, kar pomeni 30–80 % v približno 30 minutah

S tem postane Atto 2 popolnoma konkurenčen modelom, kot so Peugeot e-2008, Opel Mokka Electric ali Fiat 600e, predvsem pa izstopa z nižjo vstopno ceno in drzno notranjostjo.

Foto: BYD

Zaključek: Mali velikan kitajske

BYD Atto 2 je dokaz, da Kitajska ne izdeluje več “poceni kopij”, temveč inovativne in dobro premišljene izdelke, ki si zaslužijo resno pozornost. Njegova notranjost ponuja več kot marsikateri evropski tekmec – ne le v smislu opreme, temveč tudi uporabnosti in domišljije. Vzemimo na primer vrtljiv zaslon, karaoke in pametno razporeditev prostora – to niso le marketinški triki, ampak funkcionalnosti, ki lahko resnično izboljšajo vsakodnevno vožnjo. BYD dela premišljenja vozila.

Če bo cena res pod 30.000 €, potem lahko govorimo o zelo privlačnem razmerju med ceno in ponujenim. Seveda ostaja vprašanje, kako se bo obnesel v vožnji in kakšni bodo končni tehnični podatki, a glede na dosedanje izdelke BYD so pričakovanja visoka. Največja grožnja? Morda ne evropski tekmeci, ampak kar njihovi lastni modeli, kot sta Dolphin in Seal U.

Za zdaj lahko rečemo le: BYD Atto 2 ni le “mali SUV” – je velika napoved prihodnosti, v kateri je domišljija končno dobila prostor za volanom.

Foto: BYD
Foto: BYD
Foto: BYD

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.