Porsche ima priložnost, da električni avto naredi zabaven. Bo izkoristil trenutek ali samo sledil trendom z novim modelom električni Porsche 718.
Zasnova legendarnega Porsche 718 gre v električno prihodnost. In čeprav ob tem nekateri vihajo nosove, drugi (med njimi tudi mi) vidimo v tem priložnost, da Porsche pokaže, da zna narediti električnega športnika, ki bo navdušil srce in ne le Excelove grafe. Pričakujemo električni Porsche 718.
Zakaj toliko hrupa okoli novega 718?
Novi Porsche 718 bo – prvič v zgodovini – popolnoma električen. In to pomeni velik prelom za enega zadnjih pravih vozniških avtomobilov. 718 je vedno slovel po odličnem občutku v volanu, izjemni uravnoteženosti in ročnem menjalniku, ki te je nagradil z vsakim pravilnim vklopom v drugo prestavo.
Zdaj bo torej vse to šlo na elektriko. Brez zvoka motorja, brez prestavljanja, brez značilnega »grunta« bokserja za tvojim hrbtom.
Ampak vprašanje ni več: Ali bi raje imeli motor?
Pravo vprašanje je: Ali bo Porsche znal izdelati električni športni kupe, ki te bo zasvojil – tako kot nekoč 718 GTS?
Porsche ima vse, kar potrebuje. A ima tudi pogum?
Poglejmo resnico v oči: električni športni avti so lahko brutalno zabavni. Poglejmo Hyundai Ioniq 5 N – tisti avto je dokaz, da tudi EV lahko požene adrenalin in prikliče nasmeh. Porsche je z Taycanom že dokazal, da zna narediti električni avto, ki ne vozi le naravnost, ampak tudi odlično zavija.
Zdaj ima priložnost, da iz Taycana izvleče najboljše, vse skupaj zapakira v kompaktno in športno karoserijo ter svetu pokaže, da zna biti elektrika tudi športno nemška.
Kaj mora električni 718 imeti, da bo uspešen?
Najprej: dušo. Ja, tudi EV lahko ima značaj – če je pravilno nastavljen. Zavore, volan, občutek – vse to mora biti kirurško natančno, kot smo tega pri Porscheju vajeni.
Potem: ceno, ki ima smisel. Če bo novi 718 stal več kot 90.000 €, bo stopil v cono 911. In potem bo vsak preračunljiv voznik (ali leasing svetovalec) rekel: “Zakaj ne bi kar 911?”
In nenazadnje: posebnost. Če bo 718 le še en EV s pospeškom 3,5 sekunde do stotice, potem bo kmalu pozabljen. Če pa bo ponujal tisti pravi “športni filing” – občutek, da si povezan z avtom, da si del vožnje – potem se lahko zgodi, da bo električni 718 še boljši od originala.
MG Cyberster, Tesla Roadster, Lotus Emeya: konkurenca ne spi
EV svet ni več brez konkurence. MG Cyberster ponuja roadster obliko in zanimivo ceno. Tesla Roadster – ko/če sploh pride – bo obljubljal neverjetne zmogljivosti. Lotus se že oglaša s svojo električno floto. In potem so tukaj še Kitajci…
Porsche zato nima luksuza, da naredi “še enega Taycana v manjši embalaži”. 718 mora biti najboljši vozniški električni avto, ne le najdražji.
Želene tehnične specifikacije za: Porsche 718 EV / 2026
Specifikacija | Zahtevana vrednost oz. ciljna vrednost |
---|---|
Pogon | Dvokolesni ali štirikolesni pogon (RWD ali AWD) |
Elektromotor | Vsaj 400 kW (≈544 KM) |
0–100 km/h | < 3,0 s |
Najvišja hitrost | ≥ 250 km/h |
Baterijski paket | 800-voltna arhitektura, ≥ 80 kWh |
Doseg (WLTP) | ≥ 500 km |
Polnjenje (DC) | ≥ 270 kW (10–80 % v ~18 minutah) |
Platforma | PPE (kot pri Macan EV) ali lastna športna |
Teža | < 1.850 kg (ambiciozno, toda možno) |
Razporeditev mase | 50:50 (simulacija sredinsko nameščenega pogona) |
Zvok / prestave | Opcijsko: sintetični zvok, umetna prestavna izkušnja (za navdušence) |
Podvozje | Porsche Active Suspension Management (PASM), opcijsko z zračnim vzmetenjem |
Zavore | Karbonsko-keramične (opcijsko), 6-batne spredaj |
Pnevmatike | Michelin Pilot Sport EV, 20″ spredaj, 21″ zadaj |
Cena (osnovna) | ~85.000 € (projekcija glede na Taycan in Macan EV) |
Proizvodnja / lansiranje | Predvidoma 2027 |
Zaključek: ne kritizirajmo, temveč zahtevajmo najboljše
To, da gre 718 na elektriko, ni tragedija. Je priložnost. Priložnost, da Porsche znova definira, kaj pomeni užitek v vožnji v električni dobi. Če so lahko nekoč s 356 ustvarili ikono iz nič, lahko danes z elektriko ustvarijo prihodnjo legendo.
Če pa se bodo zadovoljili z varno, digitalno zasnovo brez karakterja, potem bo ta avto še ena številka na seznamu. Mi pa bomo pogledovali za rabljenim Boxsterjem iz leta 2016.
Porsche, žogica je na tvoji strani.