Porsche Macan. Nekdaj pošten bencinski križanec, ki je razbijal ceste z rjovenjem šestvaljnika, zdaj pa – BZZZ! – električni zverinec, ki letos v prodaji povozi svojega fosilnega brata. In to ne zato, ker bi bil bencinar zanič, ampak ker so ga v Evropski uniji vrgli iz prodaje, kot da je kakšen zastarel disketnik. Bruseljski birokrati so očitno sklenili: "Bencin? To je za dedke!" No, kmalu bo bencinskega Macana konec tudi drugod po svetu – leta 2026 gre v penzijo. Porsche že kuha nov križanec z motorjem na notranje zgorevanje, a ta bo nosil drugo ime in nas bo pustil čakati do 2028. Do takrat pa iz Zuffenhausna letijo električni bonboni, in novi Porsche Macan GTS je najslajši med njimi.
Porsche Macan GTS se je udobno namestil med 4S in Turbo, kot tisti mulc v družini, ki hoče vse oči uprte vanj. Iz Turba si je sposodil zadnji elektromotor, kar pomeni 509 konjskih moči – oziroma 563, če pritisneš na gumb za launch control in se za hip počutiš, kot da pilotiraš SpaceXovo raketo. Navor? Kar 954 Nm! Dovolj, da ti glava ostane prilepljena na naslonjalo, ko od 0 do 100 km/h pospešiš v 3,6 sekunde. Turbo je sicer še pol sekunde hitrejši, ampak bodimo realni – če rabiš tisto pol sekunde, si ali dirkač formule E ali pa samo rad mečeš denar skozi okno.
GTS že serijsko prinaša paket Sport Chrono, sistem Torque Vectoring Plus in zračno vzmetenje, ki je nastavljeno, kot da so inženirji v Zuffenhausnu vozili po dirkališču in pili kavo hkrati. Ima najnižje težišče med vsemi električnimi Macani, in če vržeš še nekaj evrov na mizo, dobiš krmiljenje zadnjih koles. Blažilniki in stabilizatorji so dodelani do te mere, da je vožnja ostra kot laser. To ni avto za lenobno vožnjo do trgovine v natikačih – to je Porsche, ki te izziva, da mu pokažeš, kaj znaš na ovinkasti cesti.
Izgled, ki kriči “GTS!”
Zunanjost – Porsche Macan GTS? Črni poudarki, zatemnjeni žarometi in zadnje luči, kot da je avto pravkar ušel iz snemanja novega Batmana. Standardni paket Sport Design prinaša agresivnejša odbijača, ki bosta od poletja 2026 krasila tudi druge Macane. Bočni pragovi so bolj mišičasti, kot da je GTS ravnokar naredil 100 sklec. Nov odtenek Lugano Blue se pridružuje barvni paleti poleg Carmine Red in Chalk, skupno pa lahko izbiraš med 15 standardnimi barvami ali – če imaš globoke žepe – še 60 dodatnimi prek Porsche Exclusive Manufaktur. Platišča? 21-palčna so serijska, a pravi frajerji vzamejo 22-palčna v Anthracite Gray. Ker, zakaj pa ne?
Notranjost, ki te objame – in izprazni denarnico
Porsche ne bi bil Porsche, če ti ne bi ponujal milijon načinov, kako zapraviti še več denarja. Novi paket notranjosti GTS prinaša kontrastne šive, ki se ujemajo z barvami karoserije – Carmine Red, Slate Gray Neo ali Lugano Blue. Logotip GTS krasi volan in instrumentno ploščo, a ta paket dobiš le, če doplačaš za ogljikove obloge. Ker, veste, pri Porscheju nič ni zastonj – razen morda vonja po novem usnju. Notranjost je kot kokpit vesoljske ladje, le da diši po nemški preciznosti in rahlo po tvoji prihodnji hipoteki.
Cena? Bolje, da sediš – in od kje te številke?
V ZDA že sprejemajo naročila, cena pa se začne pri približno 95.000 € ($103.000), kot so potrdili Porschejevi uradni viri za ameriški trg in ocenjujejo evropski avtomobilski mediji na podlagi trenutnih modelov Macan Electric.
Natančna evropska cena še ni uradno objavljena, a na podlagi primerjav (npr. Macan Turbo stane okoli 110.000 € v Nemčiji) in poročil zanesljivih virov, kot so InsideEVs, Autoblog in Car and Driver, ki se sklicujejo na Porschejeva sporočila, pričakujemo začetno ceno okoli 95.000–100.000 € (brez DDV in dodatne opreme). To je le 6.000 € ($6.500) manj kot Turbo z 630 konji. Za primerjavo, stari bencinski Macan GTS, tisti šestvaljni lepotec izpred desetletja, je bil približno 9.200 € ($10.000) cenejši. Dobave se začnejo spomladi 2026, in če si mislil, da boš za ta denar dobil še kaj zastonj, si očitno pozabil, da je to Porsche.
Zaključek: Elektrika, ki diha po Porschejevo
Novi Porsche Macan GTS je kot električni švicarski nož – hiter, natančen in pripravljen, da ti izprazni bančni račun, še preden rečeš “vau”. Združuje brutalno moč, videz, ki obrača glave, in vozno dinamiko, ki bi jo Jeremy Clarkson opisal kot “kot da bi vozil po maslu, ampak z macolo v roki”. Čeprav je cena taka, da ti zastane dih, je to avto, ki dokazuje, da elektrika ne pomeni konca zabave.