Novi Geely EX5, sveži igralec na evropskem trgu, prinaša šokantno kombinacijo tehnologije, varnosti in dosega po ceni, ki zveni kot prvoaprilska šala – a ni. Pripnite si pasove, kitajska revolucija se je pravkar začela.
Če bi vas nekdo še pred nekaj leti vprašal, ali bi kupili električni SUV s 430 kilometri dosega, sedmimi zračnimi blazinami, ultra pametnim infotainmentom in pospeškom, ki bi lahko spravil sramežljivega golfa GTI v zadrego – za manj kot 27.000 evrov – bi se mu verjetno samo nasmehnili. Pa ni več čas za smejanje. Geely je na evropski trg poslal svojega aduta, model Geely EX5, ki obljublja preboj med množice. In obljubo – za razliko od nekaterih politikov – tudi drži.
Zmogljivosti, ki presegajo pričakovanja
Geely EX5 je električni SUV, ki zna biti ne samo prijazen do okolja, temveč tudi precej živahen. Njegov elektromotor ponuja 160 kW (218 KM) in 320 Nm navora, kar mu omogoča, da do stotice pospeši v 6,9 sekunde. Čeprav to ni ravno Tesla Plaid teritorij, gre za številko, ki bo več kot zadovoljila voznike s težnjo po dinamični vožnji. Najvišja hitrost? Uradno omejena na 170 km/h (106 mph) – več kot dovolj za evropske avtoceste (tudi nemške brez omejitve).
Pod pokrovom se skriva 60 kWh litij-železo-fosfatna (LFP) baterija, znana po vzdržljivosti in varnosti, ki ponuja doseg do 430 kilometrov po WLTP ciklu. Kdor išče cenejšo ali lažjo različico, lahko poseže po modelu s 49,5 kWh baterijo, ki sicer doseže 440 km po CLTC, a WLTP številka je nekoliko nižja.
Hitro polnjenje? Seveda
S podporo za hitro polnjenje do 100 kW EX5 zmore polnjenje od 30 % do 80 % v pičlih 20 minutah. Na voljo je tudi 11 kW AC polnilnik za domačo uporabo. Če torej znate skuhati kavo in se preobleči, bo EX5 vmes že pripravljen na naslednjo avanturo.
Prostoren, udoben in poln tehnologije
Geely EX5 ni le tehnično dovršen, temveč tudi prostorsko učinkovit. S skupno dolžino 4.615 mm, širino 1.901 mm, višino 1.670 mm in medosno razdaljo 2.750 mm nudi notranjost, ki jo Geely postavlja med najbolj prostorne v svojem razredu. Zahvaljujoč platformi GEA in napredni konstrukciji cell-to-body (CTB) je karoserija trdna, notranjost pa izkoriščena v kar 67,2 %.
Sedeži s t. i. 5+1 plastno tehnologijo (toplotna plast, ventilacija, visokogostotna pena …) nudijo razkošje, ki bi ga pričakovali v višjem cenovnem razredu. Panoramska streha z 11 stopnjami nastavitve in UV zaščito doda občutek prestiža, sistem Flyme Auto z 15,4-palčnim zaslonom na dotik in 10,2-palčnim digitalnim prikazovalnikom voznika pa nudi popoln nadzor nad funkcijami vozila. Poleg tega podpora za več kot 200 glasovnih ukazov poskrbi, da skoraj nikoli ne boste potrebovali dvigniti roke z volana.
Varnost, ki prepriča – tudi na papirju
Naj vas ne zavede nizka cena. Geely EX5 je zbral 5 zvezdic po Euro NCAP, kar ga postavlja med najvarnejše električne SUV-je na evropskih cestah. Sedem zračnih blazin, trdna struktura z osmimi vodoravnimi in dvema navpičnima ojačitvama ter varnostna tehnologija Cloverleaf, ki ob trku optimalno razprši silo – to je kot nekakšen kung-fu sistem za zaščito potnikov.
https://www.youtube.com/watch?v=GKv-vQznwNcSistem ADAS vključuje vse, kar pričakujemo od sodobnega avtomobila: prilagodljivi tempomat (ACC), samodejno zaviranje v sili (AEB), pomoč pri menjavi pasu (LCA), opozorilo na mrtvi kot (BSD), pomoč pri izogibnih manevrih (EMA) in še veliko več. Da, tudi funkcijo opozarjanja ob odpiranju vrat (DOW) – ker kdo pa danes še pazi na kolesarje?
Dodatna oprema, ki preseneti
Za ljubitelje tehnologije je tu tudi HUD z osvetlitvijo do 12.000 nitov, zvočni sistem s 16 zvočniki in 1.000 W ojačevalnikom, ter funkcije Vehicle-to-Load (V2L) in Vehicle-to-Vehicle (V2V), kar pomeni, da lahko s svojim EX5 na kampiranju napajate hladilnik ali pa kolegu pomagate napolniti njegov avto, ko mu “zmanjka štroma”.
Zaključek: Geely EX5 – resna grožnja evropskim velikanom
Geely je z modelom EX5 udaril tja, kjer boli – v srednji SUV segment, kjer prevladujejo imena kot so Tesla Model Y, Kia EV6 in Toyota RAV4. A v primerjavi z njimi Geely prinaša presenetljivo veliko za presenetljivo malo denarja. Za ceno okoli 27.000 € dobite vozilo z zmogljivostmi, ki lahko tekmujejo z dvakrat dražjimi modeli.
In čeprav gre za novinca na evropskih cestah, Geely ni več neznanka – gre za isto podjetje, ki je lastnik Volva, Polestarja, Lotusa in delno tudi Smart. Torej, če je kdo še vedno skeptičen: to ni kitajski eksperiment, ampak zelo resna globalna strategija.
Za družine, mestne nomade in vse, ki želijo električnega SUV-ja brez kredita za tri življenja, je Geely EX5 ne samo izbira – ampak izjava. Dobrodošli v prihodnost, kjer električni avto končno ni več luksuz, ampak zdravorazumska izbira.
Bi ga kupili vi? Cena, varnost, doseg in zmogljivosti pravijo: zakaj pa ne. Evropska konkurenca pa naj začne razmišljati o popustih…