Nissan Leaf, pionir električne mobilnosti, zamenja obliko, platformo in filozofijo. Nova generacija je crossover, ki diha na škrge po Ariyi, a še vedno prisega na dostopno e-mobilnost. To bo Nissan Leaf 2026.
Leaf je bil eden tistih avtomobilov, ki si jih včasih srečeval samo na parkiriščih eko sejmov ali pred veganskimi restavracijami. Brez izpušnih cevi, brez hrupa, z obrazom, ki je bil vedno videti malo začuden. Bil je prvi resen električni avto za množice. Pa vendar: svet se je spremenil, SUV-i so postali novi kombiji, in Nissan je ujel tok. To je Nissan Leaf 2026.
Vstopite v leto 2026, kjer Nissan Leaf ni več simpatičen hatchback z očali, ampak mišičast crossover s 100 % električnim DNK-jem. Kaj to pomeni? Več prostora, več tehnologije, bolj agresiven videz — in manj kompromisov.
Od “aaww” do “wow”: Leaf zdaj na steroidih – Nissan Leaf 2026
Novi Nissan Leaf 2026 je postavljen na napredno CMF-EV platformo, ki si jo deli z večjim in dražjim modelom Ariya. Oblikovno je šel iz nerdy v fitnes fana: širši koloteki, 19-palčna platišča, zračno gladek koeficient upora 0,26, in opcijska panoramska streha, s katero boš lahko poziral tudi pred mestno kavarno. Čeprav Nissan uradnih dimenzij še ni razkril, pričakujemo nekaj med Juke in Ariyo – kompaktni SUV z značajem.
Ampak to ni le preobrazba zunanjosti. Leaf 2026 je prvi Nissan z NACS priključkom – standardom, ki omogoča dostop do Teslinih superpolnilnic (vsaj v ZDA). Pametna poteza, saj pomeni, da Nissan končno ne igra več samo svoje igre.
Pod kožo Nissan Leaf 2026: še brez vseh številk, a z jasnimi obeti
Uradne tehnične specifikacije bomo izvedeli junija 2025, vendar obstaja nekaj trdnih napovedi:
- Baterija bo verjetno okoli 60–80 kWh, kar pomeni realen doseg med 400 in 550 kilometrov (250–340 milj).
- Polnjenje? Z NACS priključkom in sodobno arhitekturo pričakujemo do 130 kW hitrosti DC-polnjenja, kar pomeni 10–80 % v približno 35 minutah.
- Pogon? Po vzoru Ariye bo Leaf na voljo s sprednjim pogonom (za varčne voznike) in morda tudi s štirikolesnim e-4ORCE pogonom, če bo Nissan res pogumen.
Ampak to niso edine novosti. Novi Leaf bo verjetno opremljen z naprednimi pomočniki za vožnjo (ProPILOT Assist 2.0), dvema velikima zaslonoma v kabini in vsem, kar pričakuješ od EV modela v 2026: OTA posodobitve, aplikacije, povezljivost z mobilnikom, Alexa, mogoče celo digitalni ključ – če ne zaženemo z aplikacijo, sploh še štartamo?
E-Power: prihodnost za druge, ne za Leaf
Čeprav Nissan glasno promovira svojo izboljšano E-Power tehnologijo – to je sistem, kjer notranje zgorevanje ne poganja koles neposredno, temveč deluje kot generator za elektromotor – novi Leaf ostaja zvest svojemu popolnoma električnemu srcu. E-Power je odlična vmesna rešitev za trge, kjer polnilna infrastruktura še ni dovolj razvita, ali za tiste kupce, ki se še niso povsem pripravljeni posloviti od vonja po bencinu. A Leaf? Ta ne želi kompromisov.
Kot 100-odstotni EV (electric vehicle) ostaja Leaf pravi ambasador brezemisijskega pogona, brez izpušnih cevi in brez hrupa motorja z notranjim zgorevanjem – čista elektrika, čista vest.
Medtem ko bodo Rogue, Qashqai in celo nekateri novi enoprostorci za azijski trg na voljo z izboljšano tretjo generacijo sistema E-Power, bo Leaf še naprej temeljil na velikih baterijah in zmogljivem elektromotorju. In prav je tako: E-Power je tranzicija, Leaf pa že živi prihodnost.
Zanimivo pa je, da novi E-Power sistem temelji na popolnoma novem 1,5-litrskem bencinskem motorju, zasnovanem posebej za vlogo generatorja. Nissan obljublja 15 % boljšo učinkovitost pri višjih hitrostih, manj hrupa in vibracij ter splošno izboljšano vozno izkušnjo. Vse to je del Nissanovega širšega načrta, da do konca desetletja elektrificira vsaj polovico svoje svetovne prodaje.
Ampak Leaf? Ta bo šel naprej po svoji poti – v tišini, z elektriko in brez kančka oktana.
Zaključek: novi Leaf je zrel, samozavesten in končno pripravljen na mainstream
Novi Nissan Leaf 2026 ni več ekscentričen pionir, ki se je moral dokazovati. Danes je to samozavesten, zrelo zasnovan električni SUV, ki svojo vlogo jemlje resno – a brez tega dolgočasnega tehnološkega nadutega tona, ki ga včasih spremlja v svetu EV-jev. Namesto tega Leaf ponuja pošten paket: konkretno platformo, moderno zasnovo, verjetno konkurenčen doseg in kompatibilnost s ključnimi polnilnimi standardi. Vse to z Nissanovo izkušnjo, ki šteje več kot desetletje v električnih vodah.
Čeprav še nimamo vseh tehničnih specifikacij, je jasno, da bo novi Leaf postavljen med Ariyo in kompaktne križance, kot sta Juke ali Kicks. Kar pomeni: ravno pravšnji za tiste, ki želijo elektriko brez preobilja, in SUV brez prevelikih dimenzij. Za družine, mlade profesionalce in vse tiste, ki iščejo EV brez drame.
Vprašanje, ki visi v zraku, pa je seveda cena. Če Nissan obdrži filozofijo “dostopne električne mobilnosti” in postavi začetno ceno okoli 32.000 do 35.000 evrov, bo Leaf ostal zvest svoji izvorni ideji: biti električni avto za množice. Če pa mu cena pobegne preveč proti premijskemu segmentu, se bo znašel v nevarnem boju proti tekmecem, kot sta Tesla Model Y ali Hyundai Kona EV, ki imata močnejši brand hype.
A po vsem videnem je novi Leaf nekaj, kar Nissan resno potrebuje – in kupci prav tako. Je simbol preobrazbe podjetja, ki ni pozabilo svojih korenin, a se hkrati ne boji pogledati naprej. Z novo vodstveno ekipo, svežo vizijo in jasnimi premiki v produktni strategiji, se zdi, da se Nissan vrača. In Leaf je spet na čelu kolone.
Če je bil prvi Leaf tih heroj, potem je novi Leaf samozavesten vodja. Brez hrupa, a z jasnim sporočilom: prihodnost mobilnosti ni več stvar izbire – to je stvar karakterja.