fbpx

Novi Peugeot 308 in 308 SW 2025: Francoski lev z osvetljenim nasmeškom in električnim ugrizom

Osveženi kompaktni kralj ceste

Peugeot 308
Foto: Peugeot

Predstavljajte si avto, ki je kot francoski ljubimec: eleganten, malce aroganten, a vedno pripravljen na avanturo. Novi Peugeot 308 in njegov karavanski brat 308 SW sta ravno to – osvežena klasika, ki združuje dizajn, ki obrne glave, in tehnologijo, ki vas ne pusti na cedilu. Z električnim dosegom do 450 km in motorji za vsako okus, je to avto, ki dokazuje, da Francozi še vedno znajo narediti vozilo, vredno poželenja. Ampak ali bo premagal nemško konkurenco? Berite naprej in ugotovite.

V svetu, kjer se avtomobili množično spreminjajo v dolgočasne električne škatle, Peugeot 308 ostaja zvest svoji francoski duši. Ta kompaktni hatchback in njegov praktični estate brat SW prinašata osvežen dizajn z osvetljenim levom na maski, ki kriči “poglejte me!” – kot da bi Peugeot rekel: “Zakaj bi bili dolgočasni, če lahko sijemo?” Z dosegom do 450 km v električni različici in motorji, ki segajo od dizla do hibridov, ta avto obljublja, da bo zadovoljil tako ekološke sanjače kot tiste, ki še vedno ljubijo vonj bencina. Ampak ali je res tako dober, kot obljublja? Poglobimo se v podrobnosti, kjer se skriva prava zabava – in morda kakšen ciničen nasmešek.

Peugeot 308
Foto: Peugeot
PEUGEOT 308
Foto: Pegueot

Francoski flair: Dizajn, ki ukrade poglede

Peugeot ni samo avtomobilska znamka; je kot francoski sir – poln okusa in presenečenj. Novi 308 in 308 SW sta prva modela z osvetljenim emblemom leva na maski, ki se sveti kot božična jelka, a na eleganten način. Ta trik ni samo za šov; skriva radar za varnostne sisteme, tako da ostane neviden, medtem ko vi uživate v vožnji. Sprednja maska je prenovljena, z bolj razprtimi elementi v sredini za boljšo aerodinamiko, kar pomeni manj porabe in več dosega – genialno, kajne? In tu so še trije LED “kremplji” za luči, ki delujejo kot dnevne luči in smerniki (sekvenčni na GT in GT Exclusive), kar daje avtu tisti ikonični peugeotovski pogled.

Foto: Pegueot

Hatchback 308 je športen, z uravnoteženimi proporciami, medtem ko SW izstopa s svojo elegantno silhueto in praktičnim zadkom. Oba sta med najbolj aerodinamičnimi v segmentu C, zahvaljujoč zračnim vstopnikom, ki usmerjajo zrak v kolesne loke. Novosti vključujejo 17-palčna platišča na Allure in 18-palčna na GT ter GT Exclusive, vsi električni modeli pa dobijo 18-palčna standardno. Barve? Lagoa Blue za 308 in Ingaro Blue za SW – modri toni, ki vas bodo spominjali na Azurno obalo, medtem ko stojite v zastoju na avtocesti.

Foto: Pegueot

Notranjost je čista in vabljiva, z materiali kot so pravi aluminij in Alcantara®. Armaturna plošča je zasnovana za maksimalen prostor spredaj, z digitalnim instrumentnim zaslonom (nove 3D grafike na GT Exclusive), 10-palčnim centralnim zaslonom in petimi i-Toggles za hitre nastavitve – kot bi imeli osebnega asistenta. Ambientna osvetlitev v osmih barvah se razteza od armaturne do vrat, SW pa doda praktičnost z deljivimi zadnjimi sedeži (40/20/40), prtljažnim volumnom od 598 do 1487 litrov v hibridih in električnim prtljažnim vratom. Peugeotov i-Cockpit® z majhnim volanom in head-up zaslonom ostaja unikaten – nekateri ga ljubijo, drugi se pritožujejo, da blokira pogled, ampak hej, francoska revolucija ni bila za vsakogar.

Foto: Pegueot
Foto: Pegueot

Motorji za vse okuse: Od elektrike do dizla, brez kompromisov

Peugeot 308 2025 ponuja štiri vrste pogonov, ki zadovoljijo vse – od zelenih entuziastov do tistih, ki še vedno prisegajo na dolge poti brez polnilnic. Začnimo z zvezdo: **električni E-308**. Motor z 115 kW (156 hp) in 270 Nm navora poskrbi za dinamičen pospešek, baterija pa ima kapaciteto 58,4 kWh (55,4 kWh uporabnih), kar omogoča doseg do 450 km (WLTP). To je 34 km več kot prej, zahvaljujoč optimizaciji. Regenerativno zaviranje ima tri stopnje: nizko (-0,8 m/s²), zmerno (-1,3 m/s²) in visoko (-1,8 m/s²), kjer zadnji dve vključita zavorni luči. Polnjenje? Standardni trifazni polnilnik z 11 kW, od 20 % do 80 % v 32 minutah na 100 kW javni postaji. Dodajte še V2L funkcijo (do 3,5 kW/16 A za polnjenje kolesa) in Plug & Charge za avtomatsko plačilo na več kot 10.000 postajah v Evropi – prihodnost je tu, in ni tako boleča, kot se zdi.


Za tiste, ki hočejo najboljše iz obeh svetov, je **plug-in hibrid z 195 hp (143 kW)**: 92 kW (125 hp) električni motor plus 1,6-litrski turbo bencinski z 150 hp (110 kW), povezan z 7-stopenjskim e-DCS7 menjalnikom. Baterija 17,2 kWh daje 85 km električnega dosega (WLTP), polnjenje pa traja 2 uri 5 minut na 7,4 kW ali 7 ur 25 minut na običajni vtičnici (10 A, 2,3 kW). Končna hitrost? Do 225 km/h (140 mph), pospešek od 0 do 100 km/h (62 mph) v približno 7,5 sekundah – dovolj, da prehitevate z nasmeškom.

Samopolnilni hibrid z 145 hp je za začetnike v elektrifikaciji: 6-stopenjski e-DCS6 menjalnik, poraba 4,7 do 5 l/100 km (WLTP), do 50 % časa v mestu na elektriko brez emisij. In za tradicionaliste: 1,5-litrski BlueHDi dizel z 130 hp, z EAT8 avtomatskim menjalnikom, idealen za dolge poti z nizko porabo.

Foto: Pegueot

Vozna dinamika? Peugeot ohranja sloves: agilnost, stabilnost in filtracija vibracij so vrhunski. Nizka vozna pozicija in ergonomija i-Cockpit® poskrbita za užitek, medtem ko AGR-certificirani sedeži (opcijsko z masažo in ogrevanjem) in Focal® Hi-Fi sistem (690 W, 10 zvočnikov) naredijo potovanje kot koncert v prvem razredu. Dodajte še AQS sistem za čist zrak, panoramsko streho in brezžično povezavo (Apple CarPlay, Android Auto, štiri USB-C).

Trajnost in francoska odličnost: Avto, ki misli na prihodnost

Peugeot ni pozabil na okolje: več kot 30 % materialov je recikliranih (31 % v 308, 405 kg; v SW 423 kg), vključno s konopljinimi vlakni v armaturi. Brez kroma za moderno estetiko, in vsi modeli so 85 % reciklirni. Proizvodnja v Mulhouseu, dizajn v Vélizyju – čista francoska ekscelenca.

Foto: Pegueot

Povezljivost? PEUGEOT i-Connect® Advanced z TomTom navigacijo, ChatGPT AI asistentom in MyPeugeot app za oddaljeno upravljanje (zaklepanje, klimatizacija, polnjenje). Trip Planner optimizira poti za EV, z upoštevanjem dosega in postaj. Garancija? 8 let/160.000 km za vozilo in baterijo – Peugeot Care vas varuje dlje kot večina zakonov.

Zaključek: Zakaj bi izbrali Peugeot 308? Ker življenje potrebuje malo francoske iskre

Po pregledu več virov,  je jasno: novi Peugeot 308 in 308 SW 2025 nista samo osvežena modela, ampak prava evolucija. Dizajn z osvetljenim emblemom in aerodinamičnimi triki je kot francoski parfum – subtilen, a nepozaben. Električni E-308 z 450 km dosega in hitrim polnjenjem dokazuje, da EV ni samo za mestne vožnje, medtem ko hibridi ponujajo vsestranskost brez žrtvovanja moči. Dizel? Še vedno kralj avtocest, z nizko porabo, ki bi zavistovala celo varčnim Nemcem.

Foto: Pegueot

Ampak tu je cinizem: v segmentu, kjer vladata Golf in upokojeni Focus, Peugeot ni najbolj praktičen – zadaj je malo tesneje za visoke potnike, in i-Cockpit® lahko moti tiste, ki niso vajeni majhnega volana. Cene? Začnejo okoli 29.000 evrov, a za vrhunske GT Exclusive z vsemi dodatki se lahko povzpnete čez 40.000 – ni poceni, ampak za ta slog in tehnologijo? Vredno.

Osebno? Peugeot 308 me navdušuje s svojo mešanico elegance in dinamike – najde dobro tudi v elektriki, ki jo nekateri sovražijo. Če iščete avto, ki je zabaven, zelen in francosko šarmanten, je to prava izbira. Pojdite na testno vožnjo in pustite, da vas lev osvoji.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.