fbpx

Novi Peugeot E-208 GTi (2025): Ali je GTi brez duše? Oziroma električni lev, ki bolj mijavka kot rjove

Vrnitev legende … ali njen elektrificirani polom?

Peugeot E-208 GTi
Foto: Peugeot

Peugeot E-208 GTi se predstavlja kot naslednik legendarnega 205 GTi. A ali lahko brez bencina, brez zvoka in z zgolj povprečnimi zmogljivostmi ta “električni športnik” sploh prepriča?

GTi – tri črke, ki so nekoč pomenile čisti užitek za volanom. Mehanska neposrednost, surov zvok in občutek, da sediš na robu eksplozije. In zdaj? Peugeot E-208 GTi. Električna interpretacija legende, ki pa namesto “roar” postreže s “meh”.

Foto: Peugeot
Foto: Peugeot

Peugeot E-208 GTi: Zanimiv na papirju, a ob drugih številkah – preveč ovprečen

Da ne bo pomote – papir prenese marsikaj in tudi Peugeot E-208 GTi. 280 konjev (206 kW), 345 Nm navora, pospešek od 0 do 100 km/h v 5,7 sekunde. V številkah to ni slabo. A v svetu, kjer Tesle z dvema tonama letijo v tri sekunde, in spodaj enak Abarth 500e s podobno močjo zagrize bolj suvereno v asfalt, se GTi kar nekako izgubi v sivini. Nič vznemirljivega, nič, kar bi ti pospešilo srčni utrip. Podobno povprečna zgodba, kot Alpine 290.

Foto: Peugeot
Foto: Peugeot
Foto: Peugeot
Foto: Peugeot

Tudi zvoka ni. Razumemo, elektrika je tiha – a to pomeni, da moraš vozniku dati nekaj drugega. Nekaj več. Peugeot Sport je avto znižal, razširil, mu dal trše podvozje in širše pnevmatike, a rezultat je bolj “uredniški kompromis” kot “vozniški spektakel”. Avto je bolj igriv kot navadna e-208, a še vedno premalo brutalen, da bi si zaslužil oznako GTi. Kje je tisti občutek “divje karting škatlice” iz osemdesetih?

Foto: Peugeot
Foto: Peugeot
Foto: Peugeot

Doseg in polnenje: nič boljši kot pri klasiki

In potem je tu doseg. WLTP pravi 350 kilometrov. Super, če živiš v katalogu. Realno? Pripravljen bodi na polnjenje po 260 kilometrih, če se avto vozi tako, kot mu reče značko na prtljažniku. In ko pride čas za polnjenje? Upaj, da boš našel hitro DC postajo. 30 minut za 10 do 80 %. Na papirju hitro. V praksi? Predolgo, če si v “GTi moodu” in čakaš naslednji adrenalinski strel. Avto še vedno ponuja le “100 kW” polnenje.

Notranjost je sicer lepa – Alcantara, rdeči šivi, retro črte na sedežih. Ampak to je kot da ti nekdo da šampanjec … brez mehurčkov. Manjka tisti občutek brutalnosti, tisti “na robu zdrsa”, ki je nekoč definiral GTi.

Foto: Peugeot

Zaključek: GTi z defibrilatorjem?

Peugeot E-208 GTi ni slab avto. Je zelo solidna, elegantna električna kombilimuzina. A je to GTi? Po duši? Težko. Če si ljubitelj stare šole, boš razočaran. Če si nov v svetu GTi, boš zmeden. In če iščeš čisti užitek v vožnji, obstajajo bolj prepričljive (in hitrejše) alternative.

Foto: Peugeot

Peugeot je skušal priklicati nostalgijo – z barvami, črtami in simboli. A če legendarni GTi iz osemdesetih danes predstavlja divjost in svobodo, potem ta električni poskus deluje kot muzej. Sterilen, tih in – iskreno – nekoliko prazen.

Za skoraj 40 tisočakov dobiš avto, ki je sicer zanimiv, a ne ponudi tistega, kar je GTi vedno pomenil: dušo. Morda pa bo moral Peugeot naslednjič poleg elektrike vključiti še nekaj električnega navdušenja.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.