Renault oživlja legendarno petico v povsem novi, električni različici – in to na način, ki pušča brez besed. Renault 5 Turbo 3E ni zgolj poklon rally legendi, temveč prava cestna raketa. S 536 konjskimi močmi (400 kW), osupljivimi 4.800 Nm navora in pospeškom do 100 km/h v treh sekundah je ta električni "mini superšportnik" pripravljen premešati karte v svetu visokozmogljivih EV-jev.
A zgodba se tu ne konča – Renault bo izdelal le 1.980 primerkov, kar je neposredna referenca na leto 1980, ko je luč sveta ugledal originalni 5 Turbo. Če ste mislili, da elektrika pomeni dolgočasje, se pripravite na presenečenje! Novi Renault 5 Turbo 3E!
Drzen dizajn z dirkaško dušo
Že na prvi pogled je jasno – to ni navaden Renault 5. Široki blatniki, agresivna aerodinamika in ogromna 20-palčna platišča mu dajejo neustavljivo prezenco. RS logotip na B-stebričkih razkriva njegovo športno poreklo, medtem ko odsotnost zadnjih vrat in sedežev potrjuje, da je ta avto namenjen čisti vozni izkušnji.
Pod divjo zunanjostjo se skriva še drznejša tehnika. Tako kot originalni Renault 5 Turbo tudi Turbo 3E poganja zadnji kolesi. Vsako zadnje kolo ima svoj elektromotor, ki skupaj proizvedeta osupljivih 536 konjskih moči (400 kW). Še bolj impresiven je navor – neverjetnih 4.800 Nm! Seveda ta številka predstavlja navor na kolesih, podobno kot pri Tesli Roadster in GMC Hummerju EV, a vseeno pomeni brutalen pospešek in izjemen oprijem.
Pospeški, ki premikajo meje
Ko govorimo o številkah, Renault Turbo 5 3E resnično navduši. Do 100 km/h (62 mph) pospeši v približno treh sekundah, kar ga postavlja ob bok nekaterim najhitrejšim električnim avtomobilom na trgu. Končna hitrost znaša impresivnih 270 km/h (168 mph), kar je osupljivo za avto, zasnovan na osnovi mestnega malčka.
Kljub izjemnim zmogljivostim pa Renault Turbo 5 3E ne razočara niti pri dosegu – z enim polnjenjem prevozi do 400 km (249 milj) po WLTP. To omogoča baterijski sklop s kapaciteto 70 kWh, ki pa skriva še en adut – ultra hitro polnjenje. Zahvaljujoč 800-voltnemu sistemu podpira polnjenje do 350 kW, kar v praksi pomeni, da se baterija od 15 % do 80 % napolni v zgolj 15 minutah.
Notranjost, ki diha z dirkaško strastjo
Če je zunanjost divja, je notranjost še bolj ekstremna. Renault Turbo 5 3E se lahko pohvali z varnostno kletko, školjkastimi sedeži s 6-točkovnimi pasovi in pravim rally ročajem ročne zavore, kar jasno nakazuje njegov tekmovalni duh. Povsod prevladuje Alcantara, digitalni prikazi pa poskrbijo za futurističen pridih.
Ekskluzivnost ima svojo ceno
Renault bo izdelal le 1.980 primerkov Turbo 3E, kar bo zagotovo dvignilo ekskluzivnost in posledično tudi ceno. Čeprav številke še niso uradno razkrite, je jasno, da se bo cena gibala v šestmestnih številkah.
Renault 5 Turbo 3E dokazuje, da Renault mojstrsko združuje nostalgijo s sodobno tehnologijo in ustvarja enega najbolj vznemirljivih električnih avtomobilov ta hip. Morda je električen, a strasti mu ne manjka. Prav nasprotno – gre za eno najbolj norih stvaritev francoskega proizvajalca doslej!