V svetu SUV-jev, kjer so zmogljive različice večinoma domena prestižnih znamk, se Škoda odločno postavlja med izjeme s svojim prenovljenim Kodiaqom RS. V drugi generaciji je ta "družinski tank" prevzel srce legendarnega Golfa GTI in se tako kot pravi vsestranski športnik podal na pot med vozila, ki niso zgolj utilitarna. Z močjo 261 konjev in zavidljivo zmogljivostjo je novi Škoda Kodiaq RS Škodin najbolj zmogljiv bencinski SUV doslej. A je vse to dovolj, da osvoji srca navdušencev?
Škoda Kodiaq RS je prvič prispel na trg leta 2018 z 2,0-litrskim bi-turbodizelskim motorjem, ki je ponujal soliden pospešek in odlično ekonomičnost. Leta 2021 je Škoda ta dizelski motor zamenjala z bencinskim, zdaj pa v drugi generaciji SUV-ja pod pokrovom bije srce 2,0-litrskega TSI motorja – istega, kot ga najdemo v ikoničnem VW Golfu GTI. Ta motor razvije 195 kW (261 KM) in 400 Nm navora, kar je 22 Nm več kot prejšnja različica. To daje Kodiaqu RS dodatno energijo za tiste, ki iščejo več kot le vsakdanji družinski prevoz.
Oznaka motorja “EA888” je dobro znana ljubiteljem Volkswagnovih športnih vozil. Gre za priljubljeni 2,0-litrski TSI motor, ki ga poleg Golfa GTI najdemo tudi v VW Tiguanu R, Audiju S3, ter celo v Porscheju Macan (osnovna različica). Z enakim motorjem v Kodiaqu RS, Škoda jasno cilja na kupce, ki iščejo zmogljivost brez astronomskih cen luksuznih znamk.
Tehnični podatki in zmogljivosti
- Motor: 2,0-litrski TSI, štirivaljnik, turbo
- Moč: 195 kW (261 KM)
- Navor: 400 Nm
- Pospešek 0-100 km/h: 6,3 sekunde (pet-sedežna različica), 6,4 sekunde (sedem-sedežna različica)
- Najvišja hitrost: 232 km/h (144 mph)
- Menjalnik: 7-stopenjski dvosklopčni DSG, štirikolesni pogon
Kodiaq RS lahko s petimi ali sedmimi sedeži pospeši od 0 do 100 km/h v 6,3 sekunde, kar je le nekaj več kot bi pričakovali od kompaktnih športnih hatchbackov. Ta številka postavlja Kodiaq RS med najhitrejše “ne-premium” SUV-je, saj se lahko večina mainstream SUV-jev zgolj trudi dohajati njegove zmogljivosti.
Nove funkcije za 2025 – več kot le moč
Pri Škodi so se očitno odločili, da mora biti Kodiaq RS več kot le še en športni SUV. Zato ima ta družinski SUV vrsto tehnoloških bombončkov, ki ga naredijo posebnega. Najprej so tu matrični LED žarometi, ki prilagajajo osvetlitev glede na promet in pogoje vožnje. Potem so tu še aktivni blažilniki, ki se prilagajajo glede na izbrani vozni način – od Sport do Snow in celo Off-Road.
Notranjost pa je še bolj impresivna. Poleg 13-palčnega zaslona na dotik, ki dominira na sredinski konzoli, ima Kodiaq RS tudi ventilirane sedeže, vrhunski zvočni sistem Canton in dodatno laminirano steklo za zmanjšanje hrupa v kabini. Kot bi Škoda želela reči: “Ne potrebujete Audija Q7, da bi se počutili kot v premium SUV-ju.” Medtem ko so nekateri tekmeci, kot sta Ford Edge ST ali Toyota RAV4 Prime, bolj usmerjeni na zmogljivost ali ekonomičnost, Kodiaq RS uspešno združuje oboje.
Konkurenčnost in cena
Čeprav cene za slovenski trg še niso uradno objavljene, naj bi Kodiaq RS v Evropi stal približno 50.000 € (približno 53.000 USD), kar ga postavlja v srednji razred med SUV-ji. Za primerjavo, Porsche Macan z osnovnim motorjem stane precej več, medtem ko ima precej manj prostornosti in praktičnosti. Kodiaq RS ponuja boljšo vrednost za denar, še posebej če upoštevamo številne vključene tehnološke funkcije in Škodin ugled glede vzdržljivosti.
Kje se Kodiaq RS uvršča med športne SUV-je?
V kategoriji SUV-jev, kjer luksuzni tekmeci pogosto zasenčijo “običajne” proizvajalce, se Škoda drži svoje filozofije dostopnosti in zanesljivosti, hkrati pa ponuja performanse, ki si jih mnogi želijo. Kodiaq RS je resnično vsestranski SUV: dovolj močan za dinamične vožnje, prostoren za družinske avanture in opremljen z vrsto tehnoloških pripomočkov.
S 261 konji in 400 Nm navora je resen tekmec na evropskem trgu in prinaša pravi športni značaj v razred SUV-jev, ki običajno cenijo udobje in varnost. Pravzaprav bi lahko rekli, da Kodiaq RS s svojim GTI srcem in SUV postavo zadane idealno razmerje med močjo in praktičnostjo.
Zaključek: Je Kodiaq RS lahko resen tekmec v svojem razredu?
V obdobju, ko se trg SUV-jev sooča s prehodom na elektrifikacijo, se zdi odločitev za bencinski Kodiaq RS nekoliko “retro”, vendar to še vedno privlači številne navdušence. Medtem ko električna Enyaq RS in Enyaq Coupe RS ponujata še večjo moč in takojšen navor, je Kodiaq RS odličen primer vozila za tiste, ki še vedno prisegajo na zvok in občutek klasičnega turbo bencinskega motorja.
Za ljubitelje avtomobilov, ki iščejo moč, prostornost in dostopnost, je Kodiaq RS preprosto ena najboljših možnosti. Konec koncev, zakaj bi se zadovoljili s športnim hatchbackom, ko pa lahko dobite SUV z enako močjo in dodatno praktičnostjo? In medtem ko Porsche Macan in Audi SQ5 ponujata podobne specifikacije, je Kodiaq RS dostopen in prilagojen za vse, ki želijo “vse v enem”.