fbpx

Novi SMART #5: poponoma nova električna dimezija za “pametno” znamko

Največji in najbolj luksuzen Smart doslej.

SMART #5
Foto: Smart

ozabite vse, kar ste vedeli o znamki Smart. Z modelom #5 ta ikonična znamka vstopa v svet srednje velikih SUV-jev, kjer se z lahkoto postavi ob bok prestižnim konkurentom. NE le po videzu, temveč nekaterih podatkih ob katrih boste dvignili obrv.

Znamka Smart, ki jo večina pozna po kompaktnih mestnih avtomobilih, se zdaj podaja na povsem novo pot. S svojim najnovejšim modelom, Smart #5, stopa v segment srednje velikih SUV-jev, kjer se z lahkoto kosa z uveljavljenimi imeni, kot sta BMW X3 in Audi Q5. Ta korak ni le evolucija, temveč prava revolucija za znamko, ki je dolga leta stavila na majhnost in okretnost svojih vozil.


Smart #5 se ponaša z impresivnimi dimenzijami: dolžina vozila je 4,705 mm, širina 1,920 mm, višina pa 1,705 mm. Z medosno razdaljo 2,900 mm ponuja prostorno notranjost, ki bo zadovoljila potrebe tudi najbolj zahtevnih uporabnikov​. Torej precej velik avtomobil.

Foto: Smart
Foto: Smart
Foto: Smart
Foto: Smart
Foto: Smart

Moč in zmogljivost na vrhuncu

Pod pokrovom Smart #5 se skriva prava električna zver. Osnovna različica je opremljena z enim elektromotorjem na zadnji pogon, ki razvije med 250 kW (335 KM) in 267 kW (358 KM). Za tiste, ki iščejo še več adrenalina, je na voljo različica s štirikolesnim pogonom in dvema elektromotorjema, ki razvijeta skupaj do 638 konjskih moči (475 kW). Ta različica, ki jo je pripravil Brabus, poskrbi, da Smart #5 pospeši kot noben drug model v svojem razredu​.

Baterija s kapaciteto 100 kWh ponuja doseg do 740 kilometrov po kitajskem ciklu CLTC, kar pomeni, da je Smart #5 pripravljen na dolge poti brez pogostih postankov za polnjenje. rRealen doseg bo glede na dimenzije okoli 500 kilometrov, kar nikakor ni slabo in blizu rekorda v razredu.  Poleg tega napredna 800-voltna arhitektura omogoča izjemno hitro polnjenje, saj lahko baterijo napolnite od 10 % do 80 % v samo 15 minutah​. Podatki kako hitro ga boste lahko polnili doma še niso znani, a lahko nas tudi tu Smart preseneti z 22 kW.

Foto: Smart
Foto: Smart
Foto: Smart
Foto: Smart
Foto: Smart

Dizajn, ki izstopa

Smart #5 prinaša popolnoma svež pristop k oblikovanju znamke. Z drznim sprednjim delom, agresivnimi linijami in elegantno silhueto se zlahka postavi ob bok konkurenci. Notranjost vozila je prava tehnološka oaza. V središču pozornosti je 25,6-palčni zaslon z razširjeno resničnostjo (AR), ki se dopolnjuje s 13-palčnimi AMOLED zasloni in naprednim informacijsko-zabavnim sistemom, ki ga poganja procesor AMD V2000. Vse to omogoča izjemno tekoče in hitre uporabniške izkušnje, medtem ko vam generativni AI-asistent vedno stoji ob strani.

Zaključek

Smart #5 je vozilo, ki postavlja nove standarde v segmentu srednje velikih SUV-jev. Zmogljivost, ki bi jo pričakovali od prestižnih znamk, kombinirana s Smartovim prepoznavnim stilom in tehnološko naprednostjo, ga postavlja v sam vrh ponudbe. Cena za ta model še ni razkrita, a pričakujemo, da bo konkurenčna, kar bo le še povečalo njegovo privlačnost. Če iščete nekaj, kar združuje prestiž, inovacije in učinkovitost, je Smart #5 vozilo, ki ga morate imeti na svojem seznamu​.

Foto: Smart
Foto: Smart
Foto: Smart
Foto: Smart
Foto: Smart
Foto: Smart
Foto: Smart
Foto: Smart
Foto: Smart

Kitajci so si vsekakor naučili delati avtomobile. To ni več tista država, ki bi kopirala evropske in ameriške modele, ne, zdaj se je prelevila v inovatorja, ki kroji trende v avtomobilski industriji. In ko imajo v svojih rokah blagovne znamke, ki odklepajo srca evropskih kupcev, kot sta Smart in Volvo, postane jasno, da kitajski zmaj ne bo le pihal ognja, ampak bo tudi speljal s parkirišča.

Smart #5 je na papirju res obetaven – čeprav, bodimo iskreni, papir prenese marsikaj. Ampak, ko združiš nemško inženirstvo z brezmejno kitajsko inovativnostjo, je rezultat lahko zgolj in samo impresiven. Seveda, vse se bo vrtelo okoli cene. Ker pa smo v svetu, kjer je treba prodati več kot le “kul faktor”, bo morala biti ta cena “spodobna” in zelo, zelo konkurenčna. V nasprotnem primeru se lahko zgodi, da bo Smart #5 obtičal na poti, kot povprečen ponedeljek zjutraj na ljubljanski obvoznici.

Foto: Smart
Foto: Smart

Kot bi rekel Jeremy Clarkson: “Mogoče bo ta avto spremenil svet… ali pa ne. Ampak vsaj imamo nekaj novega za govoriti, medtem ko čakamo, da Elon Musk izumi nekaj še bolj norega.” Smart #5 je nedvomno korak naprej za znamko, ki je bila dolgo časa znana le po majhnih mestnih avtomobilih. Če bo obljube iz papirja prenesel na cesto, bomo še videli – vendar pa se zdi, da Smart postaja nekaj veliko večjega, kot smo si kadarkoli predstavljali.

Cena za Smart #5 še ni bila uradno razkrita, vendar glede na podobne modele v liniji Smart, kot sta Smart #1 in Smart #3, lahko pričakujemo, da se bo začela pri približno 45.000 do 50.000 evrov za osnovne različice. Za zmogljivejše različice, kot je Brabus, pa bi cena lahko dosegla 60.000 evrov ali več.

Čeprav se cena zdi visoka za “mali Smart,” je pomembno razumeti, da Smart #5 cilja na srednji SUV segment z visokimi standardi glede tehnologije, zmogljivosti in prestiža. To pomeni, da bo moral biti cenovno konkurenčen s podobnimi električnimi SUV-ji na trgu, kot so Audi Q4 e-tron, BMW iX3 ali celo Tesla Model Y. Če bo Smart uspel ohraniti ceno na ravni spodnjega segmenta teh konkurentov, bi lahko imel precejšnjo prednost pri evropskih kupcih, ki cenijo kombinacijo napredne tehnologije in relativne dostopnosti.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.