fbpx

Novi Volvo EX60: Električni SUV srednjega razreda, ki bo tresel segment

Kaj vemo doslej o novem izzivalcu Tesle Model Y in drugih električnih dinozavrov?

Novi Volvo EX60
Foto: Jan Macarol / AI art

Volvo EX60 je obljuba elegantnega električnega SUV, ki naj bi nadomestil priljubljeni XC60. Poglejmo vse kar že vemo o njemu - Novi Volvo EX60!

Novi Volvo EX60 je obljuba elegantnega električnega SUV, ki naj bi nadomestil priljubljeni XC60. Švedska znamka s tem modelom zapolnjuje vrzel med najmanjšim EX30 in večjim EX90, obenem pa neposredno merka na krono – dominacijo Tesle Model Y. V nadaljevanju razkrivamo vse najbolj vroče govorice, uradne napovedi in premišljene analize, ki jih še čakamo v letošnjem (in prihodnjem) letu.

Trohica drame: ‘easter egg’ in prvi namigi – novi Volvo EX60

Novi Volvo EX60
Foto: Volvo

Marca 2025 je Volvo med spletno predstavitvijo limuzine ES90 “pomotoma” pokazal zamaskirani glineni prototip novi Volvo EX60. Čeprav so ga prekrili le z debelo odejo, so vidne navpične LED-luči na D-stebričkih že sprožile spletne konspiracije: ali je to samo konfeta ali dejansko napoved velikega preobrata električne palate? Dejstvo je, da Volvo z rahlo švedsko drznostjo rad draži svojo publiko (in naše avtomobilske forumarje).

Oblikovanje: “machined from solid” po skandinavsko

Volvov slog “izklesan iz enega bloka” pomeni minimalistične površine, skrite ročaje vrat in gladke prehode. Zadek bo obdan z dvema navpičnima LED-enotama, povezanim s tanko svetlobno linijo – brez klasične C-oblike luči, kar bo novi Volvo EX60 ločilo od EX30 in EX90. Spredaj pričakujemo “zapolnjeno” masko in prepoznavni motiv Thorovega kladiva v posodobljeni “8-bitni” izvedbi. Sklepamo, da bo ta subtilna tehnološka nostalgija združena z dovolj mišic, da boste na semaforju koga presenetili.

Foto: Jan Macarol / AI art

Nova električna kostra: platforma SPA3 in megacasting

Novi Volvo EX60 bo prvi pravi švedski EV na arhitekturi SPA3, razvitem povsem “from scratch” za elektriko. Tu se začne prava čarovnija:

  • Megacasting: zadnji del šasije iz enega aluminijastega odlitek—lažji za 15–20 % in izdelan v 120 s, namesto v urni sestavi stotih delov.
  • Strukturna baterija: metoda “cell-to-body” prinaša večjo energijsko gostoto in trdnost, kot bi rekli pri Tesla fanu: “It’s lit!”

Ti inženirski čudeži ne pomenijo le varčnosti, temveč tudi futuristično igro s težiščem in aerodinamiko.

Moč in doseg: obupno hiter… ali zgolj hiperoptimističen?

Novi Volvo EX60 obljublja do 400 kW (536 KM) v vrhunski izvedbi dvo-motorja, pospešek 0–100 km/h okoli 4 s in najvišjo hitrost omejeno na 180 km/h (v prid varnosti, seveda).

Baterija in doseg – 

  • Ocenjeni WLTP doseg: do 640 km (400 milj).
  • EPA: raje računajte 300–350 milj (480–560 km).

Polnjenje

  • 800 V arhitektura za hitro doseg-binge: 200 km dosega v ~6 min.
  • Maksimalna moč: 300 kW+, morda celo do 350–500 kW (če kitajski konkurent ne prehiti).

Volvo dodaja še “Plug & Charge” in podporo NACS v ZDA, da boste lahko brez slabe vesti (in napačnih vmesnikov) s kapo na glavi hiteli na Supercharger.

Novi Volvo EX60
Foto: Jan Macarol / AI art
Foto: Jan Macarol / AI art

Digitalna cirkuska predstava: infotainment in OTA posodobitve

EX60 bo zasnovan kot “software-defined car” tretje generacije:

  • Strojna oprema in VolvoCars.OS že od tovarne pripravljena za digitalne nadgradnje.
  • Velik 14–15″ zaslon na dotik s “Superset” Google-storitevmi, HUD in glasovno upravljanje v več jezikih (tudi slovenščini!).
  • 5G povezljivost in OTA posodobitve za baterijo, avtopilota ali preprosto nova zbirka emojijev v navigaciji.

Za vse, ki komaj čakajo, da jim bo avto namesto vremenske napovedi iz Androida predlagal vikend v Portorož

Varno kot v iglu: ADAS in avtonomija

Volvo, pionir varnosti, bo EX60 opremil z:

  • Radarji, kamerami, ultrazvokom in – kar je presenečenje – LiDARjem Luminar.
  • Naprednimi funkcijami ADAS 2.5+ do nivoja 3, če zakonodaja dovoli.
  • Haptičnimi varnostnimi pasovi, detektorji voznikove utrujenosti in radarskim senzorjem za otroke (resno).

Pripravljeni bodite, da vas bo EX60 v primeru neodzivnosti sam postavil varno ob rob ceste in poklical pomoč. Sicer pa – varno pa lepo.

Cena in konkurenca: Volvo EX60

Pričakovana osnovna cena: 55.000–65.000 € (60–70 000 $), z vrhunsko opremo tudi blizu 80 000 €. Tekmeci? Tesla Model Y, BMW iX3, Audi Q6 e-tron, Mercedes EQC, pa celo Polestar 4. Skandinavski minimalizem in varnostna zaveza naj bi EX60 ločila od “tehnološkega cirkusa” tekmecev.

Zaključek: Volvo EX60

Volvo EX60 obljublja biti zlata sredina med eleganco, varnostjo in električnim navdušenjem. Z modernim “machined from solid” dizajnom, platformo SPA3 z megacastingom, strukturno baterijo, 800 V polnjenjem, LiDAR-om in programsko nadgradnjo v oblaku se postavlja zares na vrh segmenta. Če govorice držijo, bo EX60 svoje kupce navdušil že konec leta 2025, prve na ceste pa bo zapeljal v drugi polovici 2026. Do takrat si lahko rečemo le: “Ostanite na polnilnih postajah – prihaja Švedska!” Seveda, v prebleki, ki so jo ukrojili Kitajci.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.