Po ponesrečeni Google Stadii se je igranje videoiger prek oblaka lotila Nvidia. Storitev GeForce Now je že v prvih dneh požela veliko odobravanja.
Ideja, da za brezskrbno igranje strojno zahtevnih računalniških iger ne potrebujemo dragega računalnika, je zelo mamljiva. Igre bi k nam prihajale prek spleta, kot nekakšen YouTube posnetek, ki bi ga lahko upravljali. Zato bi lahko igre, kot je najnovejši Call of Duty, igrali kar na pametnem telefonu. Ideja je stara, a šele danes imamo dovolj zmogljiv internet, ki zmore prenesti količino vseh teh podatkov. Storitev Google Stadia že poznamo, prav tako njen neposrečen izid in koncept delovanja. Zato pa je vmes priskočila Nvidia in po dolgih letih končno predstavila svojo storitev GeForce Now (dolga leta v beta obliki). Slednja je že v prvih dneh požela veliko odobravanja.
GeForce Now se “oblačnega gaminga” loteva malce drugače kot konkurenca. Če moramo pri konkurenci igre za igranje prek oblaka kupiti na novo, in to za polno ceno (ne glede na leto izida), GeForce Now dovoljuje igranje že kupljenih naslovov. Te morajo biti kupljene prek spletnih trgovin, kot so Epic Games Store, Battle.net, Steam in Uplay. Prenos iger na oddaljeno namizje je hiter, kot tudi naj bi bilo zelo zadovoljivo samo igranje, ki trpi za manj tehničnimi težavami kot Google Stadia. Pohvalna je tudi možnost, da igro prek GeForce Now povežemo z obstoječo datoteko za shranjevanje (“save file“) ter igro nadaljujemo tam, kjer smo nazadnje končali.
Je pa treba poudariti, da GeForce Now čaka še kar nekaj posodobitev. Za zdaj ni mogoče igrati iger v ločljivosti 4K, prav tako še ni podpore za “ray-tracing“. Storitev lahko za eno uro preizkusimo zastonj, če plačamo 5,49 evra na mesec, pa dobimo dostop do 6-urne igralne seanse na en mah. Tako je, po šestih urah bo treba igranje končati, na kar nas vmesnik tudi predhodno opozori. Pa tudi, za igranje potrebujemo vsaj 15 megabitno povezavo oziroma 30 megabitno za igranje v ločljivosti 1080 p/60 fps. A nedvomno se bo storitev sčasoma izboljšala in razširila (Slovenija namreč še ni podprta) ter dobila več podpore večjih založnikov. Gre za prvi smiseln korak v smer pretočnega igranja videoiger.
Več informacij:
nvidia.com