Če ste se kdaj spraševali, kakšen avto izbere človek, ki ima lastno strelišče in sommelierja na plači, je odgovor tu: Overfinch Holland & Holland Edition Range Rover. Omejen na 25 kosov in z več kristala kot povprečen butik v Monaku.
Overfinch Holland & Holland Edition Range Rover je nova ultimate igrača za ljudi, ki se na vikend ne peljejo na morje, ampak na lovišče z lastnim poštarjem. Nastal je v partnerstvu Overfincha, kultnega britanskega predelovalca Range Roverjev, in puškarske hiše Holland & Holland, ki od leta 1835 izpopolnjuje umetnost prestižnega orožja.
Osnova je Range Rover SV najnovejše generacije L460, in to v podaljšani različici (LWB). Dolg je približno 5.258 mm, širok 2.003 mm in visok 1.870 mm, z medosno razdaljo 3.197 mm – kar pomeni, da zavzema skoraj toliko prostora kot podeželska garaža, v katero ga boste parkirali.
Serija je omejena na 25 primerkov po vsem svetu, vsak pa je ročno dokončan po željah naročnika. Če vas zanima številka 26, ste zamudili – a nikoli ne podcenjujte kupca, ki je navajen naročati stvari “po meri”.
Zunanjost: British Racing Green in 23-palčni ego
Overfinch in Holland & Holland sta Range Roverja oblekla v British Racing Green, takšno, ki pod grozečim angleškim nebom deluje kot poliran lovski šotor za oligrafe. Spredaj je strojno obdelana maska z dvojnim finišem, v katero je diskretno vgraviran znak Holland & Holland, okoli pa dekorativne lamele, ki dajejo avtomobilu skoraj aristokratski posmeh.
Na bokih najdemo 23-palčna večkraka kovana platišča (23″), zasnovana izključno za to edicijo. Seveda imajo samouravnalne sredinske pokrovčke, da je logotip H&H pokončen tudi, ko vi že zdavnaj niste več.




Aluminijasti stranski zračniki Overfinch Holland & Holland Edition Range Rover nosijo natančno vgraviran motiv Royal scroll, vzorec, ki ga Holland & Holland uporablja na svojih legendarnih puškah. Zadaj vse zaključi polna osvetljena svetlobna linija z Overfinchovim logotipom in prefinjenim spodnjim okrasnim elementom. Videti je kot Range Rover, ki je pravkar podedoval pol kraljestva.
Notranjost: pištole, kristal in Bridge of Weir
Prava zgodba se začne, ko odprete vrata. Kokpit je oblečen v odprtoporne francoske orehove furnirje, po katerih se razliva znameniti Holland & Holland “Royal” scroll na visokodotikljivih inox elementih.
Sprednja in zadnja sredinska konzola nosita pozlačen vdelan grb Holland & Holland, volan je oblečen v orehov furnir, prestavna ročica pa je kovinsko obdelana in zaključena z ročno dokončanim lesenim oprijemom. To je ena redkih prestavnih ročic, ki jo lahko opisate kot “puškasto”.
Sedeže prekriva prešito usnje Bridge of Weir z kontrastnim mikro-obrubami in šivi. V naslonjala so vdelane emajlirane značke H&H, nad njimi pa izvezeni lovski motivi, ki poskrbijo, da se vsak izlet v mesto zdi kot prevoz do poligona za glinaste golobe.




Vrata so morda najbolj dramatičen del kabine: orehove vstavke z ročno vgraviranimi forend “diamanti”, kot na kopitu vrhunske dvojne puške, spremlja inox ploščica z motivom Royal scroll. Osvetljene stopalne letve in drobni kovinski detajli dokončajo ambient tihe, a zelo samozavestne razkošnosti.
Na voljo so tri barvne kombinacije notranjosti – od polnega London Tan z zelenimi (Harris Green/Balmoral Green) poudarki do dvobarvnih delitev med sprednjimi in zadnjimi sedeži. V vseh primerih velja isto: če se vam to zdi “preveč”, ta avto ni za vas.


“To ni kabina avtomobila, to je salon lovskega kluba, ki je pozabil, da ima štiri pogonska kolesa.”
Companion Chests: prtljažnik kot bar in orožarna
Najbolj spektakularen del Overfinch Holland & Holland Edition Range Rover se skriva zadaj. V prtljažnik lahko naročite dva Companion Chests – prtljažna kovčka, oblikovana kot kombinacija potujočega “country cluba” in diskretne orožarne.
Zgornji kovček ima na levi izvlečni predal za dve steklenici šampanjca, na desni pa dvojna predala s kompletom dodatkov Holland & Holland: kristalni kozarci za šampanjec za osem oseb, odpirač iz jelenovega roga, srebrna zamaška, porcelan, monogramirani prtički in celoten jedilni pribor. Če po tem še vedno postrežete v plastičnih kozarcih, ste kupili napačen avto.



Spodnji kovček poskrbi za resen del posla: pod figuro orehovega vložka z Holland & Holland ploščico sta prostora za dve puški, zadaj pa predelki za osem kozarcev za viski, dve kristalni karafi in dve precej veliki torkovini iz peltre, oblikovani kot naboji za puško.
Kdor po vseh teh steklih, karafah in steklenicah še vedno trdi, da je to zgolj “terenec”, verjetno laže sebi – ali pa resnično samo zelo rad organizira piknike.
Motor: 4,4-litrski V8 za hiter pobeg z lovišča
Pod kožo pa je ta posebnež še vedno Range Rover SV P615. To pomeni 4,4-litrski V8 z dvojnim turbopolnilnikom (4.4 l twin-turbo V8), ki razvije 615 PS (452 kW, 606 hp) in 750 Nm (553 lb-ft) navora.
Številke so vredne super limuzine: 0–100 km/h v 4,5 s in 0–60 mph v 4,3 s, največja hitrost pa 261 km/h (162 mph) – kar je pri skoraj 2,7 tonskem luksuznem SUV-ju približno toliko subtilno kot trojna salve na državnem protokolu.
Pogon je seveda štirikolesni (AWD), menjalnik pa 8-stopenjski samodejni, sposoben vleči do 3.500 kg prikolice – če bi vam po naključju padlo na pamet, da na lov pripeljete še konja ali dvonadstropno prikolico za dodatne prijatelje.
Zmernost gor ali dol, WLTP kombinirana poraba se giblje okoli 11,1–12,0 l/100 km (približno 19,7–23,8 mpg), kar je čisto korektno za hišo na kolesih, ki jo napaja dvo-turbo V8 in ki se za aerodinamiko ne pretegne ravno v japonsko kapsulo.
Pomembno: Overfinch pri tej ediciji ni posegal v mehaniko pri Overfinch Holland & Holland Edition Range Rover– ni dviga moči, športnih izpuhov ali dirkaških ambicij. Vse je v estetiki, taktilnem občutku in tem, da se ob vsakem dotiku ročaja spomnite, koliko ur graviranja je v njem.

Koliko stane potujoči klub?
Da: zanima vas cena. Če morate vprašati, je odgovor očiten, pa vseeno.
Osnovni Range Rover SV LWB P615 vas v ZDA stane približno 246.000 dolarjev. Overfinch za preobrazbo v Holland & Holland Edition zaračuna okoli 180.000 funtov, kar so v članku prevedli v približno 240.000 dolarjev. Dvobarvna zunanjost doda še okoli 40.000 dolarjev, Companion Chests pa približno 65.000 dolarjev. Skupaj lahko računamo na okrog 600.000 dolarjev za popolnoma “odkljukano” specifikacijo. Primeljivo evrov.
V času pisanja naj bi si ga rezervirali že vsaj štirje kupci v ZDA, kar sporoča preprosto resnico: svet ljudi, ki kupujejo puške Holland & Holland, je svet, kjer pol milijona za Range Roverja ni nujno razlog za družinski sestanek.
Za koga je ta Range Rover?
Ta avto ni za “običajnega” lastnika Range Roverja, ki se ob petkih vozi v nakupovalni center. Overfinch Holland & Holland Edition Range Rover je zamišljen za zbiratelje, lastnike lovišč, ljudi z vinskim arhivom, ne le vinoteko. Za tiste, ki v besedi “SUV” slišijo “shooting utility vehicle”, ne “sport”.
Gre tudi za začetek petletnega partnerstva Overfincha in Holland & Holland, v okviru katerega bodo sledile še limitirane verzije Defenderjev, Heritage modelov in celo lifestyle dodatki. Ta edicija je torej prva karta v novi igri ultra-niche britanskega luksuza na kolesih.
Zaključek: nepotreben, a čudovit
Je to racionalen nakup? Seveda ne. Toda racionalnost še nikoli ni bila razlog za nastanek najzanimivejših avtomobilov. Overfinch Holland & Holland Edition Range Rover je eden tistih projektov, kjer se dva sveta – vrhunsko orožje in vrhunski SUV – srečata v absurdno dragi, a hkrati izjemno privlačni točki. Če vam je ideja o prtljažniku, ki skriva puški kovček in kristalni bar, ogabna, imate srečo: za vas obstaja “navadni” Range Rover. Če pa vam ob tej misli zaigra srce, je to verjetno najbolj fascinanten, popolnoma nepotreben in zato imeniten Range Rover današnjega časa.





