fbpx

Pagani Utopia Coyote Coupe – popraskan, a še vedno popoln V12 hiperavto

Ko se Le Mans in modna pista zaljubita

Pagani Utopia Coyote Coupe
Foto: Pagani

Če ste vedno hoteli avtomobil, ki izgleda kot jeans po koncertu, a stane kot zasebni otok, berite naprej – Pagani Utopia Coyote Coupe je pravi za vas.

Pod motornim pokrovom Pagani Utopia Coyote Coupe, oziroma »Kojota« še vedno tulí 6-litrski Mercedes-AMG M158 V12 z dvema turbinama, ki razvije 635 kW (864 hp) in mastnih 1 100 Nm (811 lb-ft) navora. Do stotice šprinta v hipster-hitrih 3,1 s, a vam bo vetrovko odpihnilo šele pri elektronsko zadržanih 350 km/h (217 mph). Vse to v karbotitanijevi školjki, ki suho tehta komaj 1 280 kg – približno toliko kot dobro založen hladilnik piva.

Foto: Pagani
Foto: Pagani

“Race-worn” kot najdražji par razcufanih kavbojk

Lastnik je Horaciu Paganiju prišepnil, da želi avtomobil, ki bi izgledal, kot da je pravkar zlezel iz 24-urne agonije v Le Mansu. Rezultat? Martini-inspirirana proga rdeče, modre in turkizne, pod katero kukajo prave “boj­ne brazgotine” – na prednjem splitterju, blatnikih in odbijaču lak prepušča mesto goli karbonski koži. Nobene poceni nalepke, samo avtentično izpostavljen ogljik, da sosedom dokažete, da ste dirkač tudi, ko stojite pred kavarno.

Kabina: Martini lounge na kolesih

V notranjosti vlada ista barvna paleta, oplemenitena z grafikami, ki spominjajo na legendarne 935 iz sedemdesetih. Aluminijaste stikala so stružena z natančnostjo švicarskih ur in preklapljajo mehaniko sedemstopenjskega ročnega Xtrac menjalnika z zvokom pištolskega zaklepa. Volan? Okrogel kos umetnosti, ki bi ga z veseljem obesili v dnevno sobo, če ne bi bil že pritrjen na nekaj, kar stane več kot povprečen blok.

Foto: Pagani
Foto: Pagani
Foto: Pagani

Omejena serija, neomejen ego

Serija Utopia je bila že v osnovi omejena na pičlih 99 kupejev – vsi razprodani še preden ste uspeli izgovoriti “Bologna” “Coyote” je enkraten primerek, zato je cena zgolj hipotetična, a baza pri klasični Utopii se začne okoli 3,4 milijona USD (brez drobiža za DMV). Pri tem je treba dodati, da so lastniki teh Paganijev praviloma že darovali oba ledvična organa – a le kot depozit za naslednji projekt gospoda Horacia.

Foto: Pagani
Foto: Pagani

Vozna izkušnja (po govoricah z Modene)

Ker ključi visijo v trezorju lastnikove jadrnice, se moramo zanesti na Paganijevo testno ekipo. Pravijo, da Coyote kljub dodatnim »praskam« reže zrak kot orlovo pero: 46/54 razporeditev mase, aktivna aerodinamika in analogni volan brez elektronskega amortizerja pomenijo, da tu ni prostora za polovičarstvo. To je stroj, ki vas bo nagradil s hrapavim tenorskim vokalom nad 4 000 vrt./min, a kaznoval vsak milimeterski odklon pri turn-inu.

Tehnologija brez “e” predpona

V času, ko tudi kosilnice dobivajo hibridni pogon, je Pagani ostal purist: nobenih baterijskih paketov, samo surova, gorivo-zažigajoča drama. Horacio pravi, da elektrika še diši po laboratoriju, medtem ko bencin diši po čustvih – in po starem dobrem Castrolu R, če smo natančni.

Foto: Pagani

Zaključek: Pagani Utopia Coyote Coupe

Pagani Utopia Coyote Coupe je dokaz, da je popolnost včasih lepša, ko je rahlo obtolčena. Kot star par Doc Martens čevljev nosi brazgotine z zgodbo – v tem primeru domišljeno, a vseeno impresivno. Čeprav stane toliko kot srednje velik hotel na Jadranu in porabi goriva za vikend čarterske flote, ponuja nekaj, česar ne dobite pri sterilnih električnih izstrelkih silicijeve doline: dušo. V svetu, kjer avtomobili postajajo potrošna elektronika, Coyote dokazuje, da lahko še vedno diši po olju, kriči pri 6 000 vrtljajih in vas nagradi s pospeškom, ki vam premakne možgane na zadnji sedež – ki ga seveda ni. In ravno zato ga hočemo.

Dodatne Informacije

pagani.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.