V C-SUV segment stopa Dacia Bigster 2025 s presenetljivo samozavestjo: Bigster je prostoren, robusten in ceno postavlja tam, kjer večina konkurence še išče parkirišče.
Dacia je uradno predstavila svoj najnovejši in največji model do zdaj – Dacia Bigster 2025. Gre za prvi Daciin vstop v C-SUV razred, kjer je konkurenca ostra, a Bigster že z osnovnimi aduti kaže mišice: velikost, funkcionalnost, hibridne pogone in, najpomembneje – cenovno dostopnost brez kompromisov.
S ceno od 24.100 evrov (v večini EU) Dacia še enkrat dokazuje, da “veliko” ne pomeni nujno “drago”. Bigster ponuja do 2002 litra prtljažnega prostora (s podrtimi sedeži), do sedem možnih pogonskih konfiguracij, štiri opremske pakete in prvič v zgodovini Dacie. Prvič v zgodovini Dacia – tudi adaptivni tempomat!
Dacia Bigster 2025: prvi vtis – SUV za tiste, ki nimajo časa za neumnosti
Bigster ne poskuša biti nekaj, kar ni – in prav zato mu uspeva. Ni križanec v trenirki, ki se igra terenca, temveč pošten in prostoren SUV, ki s svojo pojavnostjo brez sramu poseže med večje igralce razreda. Po zasnovi sledi svežemu oblikovalskemu jeziku Dacie: ostri robovi, svetila v značilni obliki črke Y in prenovljen logotip z DC-emblemom na sredini maske mu dajejo robustno, a sodobno držo. Njegove mere – 4570 mm dolžine, 1813 mm širine (z ogledali 2069 mm), 1711 mm višine in kar 220 mm oddaljenosti od tal – ga umeščajo tik ob bok modelom, kot so Škoda Karoq (4390 mm), Hyundai Tucson (4500 mm) ali Peugeot 3008 (4447 mm), Ford Kuga, VW tiguan.
Dacia Bigster jih torej po dolžini konkretno prekaša, po ceni pa jim… elegantno pobegne v drugo smer. Vizualno ima dovolj samozavesti, da ne deluje poceni, a dovolj zadržanosti, da ne kriči po pozornosti. Dvobarvna karoserija z elegantno črno streho (serijsko pri Journey) samo še zaokroži podobo SUV-ja, ki si ga bodo zaželeli tako racionalni kupci kot tisti, ki jim je mar za stil. Dacia je torej ustvarila model, ki se s praktičnostjo in proporci spogleduje z večjimi, a ostaja zvest svoji filozofiji: ponudi več za manj.
Notranjost Dacia Bigster 2025: najpomembnejše stvari brez nepotrebnega balasta
Znotraj je Bigster preprost, ergonomičen in prostoren – kar zveni kot Dacijin interni manifest. Digitalni merilniki so serijski, osrednji zaslon z multimedijo meri 10,1″ in je občutljiv na dotik pri vseh različicah.
- Prtljažnik? Do 702 l (in do 2002 l s podrtimi sedeži).
- Najdaljši tovor? Do 2,7 metra dolžine, če podrete zadnje naslone.
- Prostor zadaj? Eden najširših v razredu – tudi če zadaj sedita dva odrasla z nosilcem za kavo med njima.
Materiali so robustni, v različici Extreme celo pralni (TEP MicroCloud), sedeži pa so zasnovani za dolgo vožnjo – z nastavljivo ledveno oporo, višinsko nastavitvijo in udobnimi nasloni.
Opremni paketi: štirje značaji – ena filozofija
Bigster prihaja v štirih paketih opreme:
Različica | Pogon | Cena |
---|---|---|
Essential | TCe 140 (bencin) | od 24.100 € |
Expression | TCe 140 | od 25.300 € |
Extreme | TCe 140 / 130 4×4 | od 28.100 € |
Journey | TCe 140 / Hybrid 155 | od 28.100 € (TCe) / 32.000 € (Hybrid 155) |
Kaj izstopa pri paketih Dacia Bigster 2025?
- Extreme je bolj “outdoor”: panoramska streha, gumijasti tepihi, sistem YouClip 3v1, modul za nadzor hitrosti na spustih, modularna strešna nosilca.
- Journey je bolj “business class”: dvobarvna karoserija, električni pokrov prtljažnika, električno nastavljivo voznikovo sedeže, ozvočenje Arkamys.
Pogonski sklopi: hibridov na pretek – in ja, 4×4 je tu!
Dacia Bigster 2025 je prvi Daciin model, ki prinaša kar štiri elektrificirane pogonske sklope, s čimer znamka stopa v korak s časom – a na svoj, racionalen način. Najzmogljivejša različica je hibridni pogon Hybrid 155, ki združuje 1,6-litrski bencinski motor z dvema električnima motorjema in samodejnim menjalnikom brez sklopke. Sistem omogoča tiho in uglajeno vožnjo ter porabo med 4,6 in 4,7 litra na 100 kilometro. V mestnem prometu lahko kar do 80 % poti opravite povsem električno.
Bolj preprosta, a še vedno sodobna rešitev je različica Mild hybrid 140, ki s 140 konjskimi močmi in 48-voltnim sistemom prihrani pri porabi (okoli 5,6 l/100 km) in emisijah CO₂ (129 g/km), hkrati pa ohranja ročni 6-stopenjski menjalnik za ljubitelje klasične vožnje.
Tretja možnost je Mild hybrid-G 140, ki poleg bencina uporablja tudi utekočinjeni naftni plin (LPG) in omogoča doseg do 1450 kilometrov z obema rezervoarjema, ob tem pa izpusti za 10 % manj CO₂ kot enakovreden bencinski motor.
Najbolj zanimiva novost za avanturiste pa je različica Mild hybrid 130 s pogonom na vsa štiri kolesa, ki ponuja 130 KM, blagi hibridni sistem in mehanski 4×4, idealen za gorsko vožnjo, kampiranje in zimske razmere. Dacia za leto 2025 že razvija tudi različico 4×4 z avtomatskim menjalnikom, kar bo prvi tak model v zgodovini znamke in bo brez dvoma razveselil vse, ki bi radi terensko zmogljivost brez prestavljanja.
Varnost in pametne funkcije: Dacia, ampak pametna
Dacia Bigster 2025 se tudi na področju varnosti postavlja ob bok precej dražjim konkurentom, saj že v osnovi ponuja cel nabor naprednih sistemov za pomoč vozniku. V serijsko opremo so vključeni sistem za samodejno zaviranje v sili, pomoč pri ohranjanju voznega pasu, prepoznavanje prometnih znakov z opozorilom na prekoračitev hitrosti, sistem za zaznavanje utrujenosti voznika ter eCall klic v sili. Posebnost je tudi funkcija My Safety, ki omogoča, da z enim samim pritiskom gumba aktivirate vse svoje priljubljene varnostne nastavitve – brez nepotrebnega klikanja po menijih. Hibridne različice serijsko vključujejo še adaptivni tempomat, različica Extreme pa ponuja tudi sistem za nadzor hitrosti pri vožnji po klancih navzdol. Glede na vse našteto lahko upravičeno pričakujemo, da bo Bigster na testiranjih Euro NCAP osvojil vsaj štiri zvezdice – če jih bo pet, pa si bo Dacia zaslužila še posebno pohvalo za preboj v višji varnostni razred.
Zaključek: Velik, pameten in (za zdaj) ugoden – Dacia Bigster 2025
Bigster ne skriva svojega karakterja: je velik, robusten, prostoren in cenovno naravnan za realne ljudi. Če ste do zdaj mislili, da so veliki SUV-ji rezervirani za premium znamke, bo Bigster morda tisti trenutek, ko si boste rekli: “Zakaj bi?”
Pri 24.100 evrih se zgodba šele začne – a tudi pri 32.000 evrih (za najdražji hibrid) dobite ogromno. Vključno z dejstvom, da lahko v avtu spite, prevažate gorska kolesa, napolnite telefon brez kablov in imate vso varnostno tehnologijo, ki jo najdete v precej dražjih avtih. To je avto, ki če dobi dobro varnostno izbiro nagovarja prav posebno razionalne kupce.