fbpx

Porsche 911 Carrera T Formosa: Ko nemški inženiring sreča dušo otoka

Ena in edina: Modra himna Tajvanu.

Porsche 911 Carrera T Formosa
Foto: Porsche

Večina "posebnih izdaj" avtomobilov je danes le obupan poskus marketinških oddelkov, da bi vam prodali nalepke za ceno manjšega stanovanja. Ponavadi gre za dolgčas na štirih kolesih z novo značko. A včasih, samo včasih, se zvezde poravnajo, inženirji v Stuttgartu spijejo dovolj kave, oblikovalci pa dobijo proste roke, da ustvarijo nekaj, kar ima dejansko dušo. Spoznajte Porsche 911 Carrera T Formosa – avtomobil, ki ni narejen, da bi ga vozili, ampak da bi ga čutili. In na žalost, verjetno ga nikoli ne boste videli v živo.

Če mislite, da je nakup Porscheja preprosto dejanje izbire barve in platišč v konfiguratorju, se motite. Za tiste, ki menijo, da je “navaden” 911 preveč … plebejski, obstaja program Sonderwunsch (posebna želja). To je oddelek, kjer Porschejevi čarovniki uresničijo sanje, če je vaša denarnica dovolj globoka in vaš okus dovolj prefinjen.

Porsche 911 Carrera T Formosa
Foto: Porsche
Porsche 911 Carrera T Formosa
Foto: Porsche

Ta konkretni model, Porsche 911 Carrera T Formosa, je ustvarjen za Porsche Taiwan. Ime “Formosa” izhaja iz portugalščine (Ilha Formosa) in pomeni “čudovit otok”. In roko na srce, če bi bil otok avto, bi bil videti takole. Zunanjost je odeta v barvo Ipanema Blue Metallic. To ni tista dolgočasna modra, ki jo vidite na službenih karavanih. To je modra, ki posnema ocean okoli Tajvana, globoka, bleščeča in verjetno dražja od vaše ledvice.

Detajli, ki delajo razliko

Hudič je v podrobnostih, pravijo, in pri Porscheju je hudič oblečen v Suzuka Grey Metallic. Kontrastni elementi v tej sivi barvi niso tam po naključju. Predstavljajo oblačno nebo in gorsko pokrajino Tajvana. Da, prav ste prebrali. Avto ima barvno shemo, ki temelji na vremenski napovedi. In deluje fantastično.

Platišča? RS Spyder design, seveda. Barvana v Suzuka Grey z notranjim robom v Vanadium Grey. To so platišča, ki bi jih najraje obesili na steno v dnevni sobi, namesto da z njimi zapeljete v blato. Ampak, ker je to Carrera T, bi bil greh, če jih ne bi.

Kaj sploh je “T”?

Za tiste, ki niste diplomirali iz “Porscheologije”: Porsche Carrera T pomeni Touring. V jeziku Porscheja to pomeni: “Vzeli smo ven nekaj zvočne izolacije, dali noter tanjša stekla in odstranili zadnje sedeže, da boste vi plačali več za manj.” In veste kaj? To je najboljša kupčija v svetu športnih avtomobilov.

Carrera T je namenjena voznikom. Tistim, ki vedo, kako uporabljati sklopko (čeprav je PDK menjalnik na voljo, a pravi puristi izberejo ročnega). Pod pokrovom – no, v zadku – brni preizkušen 3,0-litrski biturbo šestvaljni bokserski motor.

Številke, ki jih morate poznati:

  • Moč: 283 kW (385 hp)
  • Navor: 450 Nm (332 lb-ft)
  • Pospešek (0-100 km/h): 4,5 sekunde z ročnim menjalnikom (ali hitreje s PDK, a koga briga, če izgubite dušo?)
  • Končna hitrost: 291 km/h (181 mph)

To ni najhitrejši 911 na svetu. GT3 RS ga bo prehitel, medtem ko bo voznik pil kavo. Ampak Carrera T ni narejena za rekorde na Nürburgringu. Narejena je za tisti ovinek na jadranski magistralki ali gorskem prelazu, kjer se cesta zoži, vi pa se smejite kot idiot, ker čutite vsak kamenček pod kolesi.

Foto: Porsche
Foto: Porsche

Notranjost: Kjer tradicija sreča unikatnost

Ko odprete vrata, vas ne pozdravi le vonj po usnju in denarju, ampak nekaj edinstvenega. Notranjost krasijo vstavki z na novo razvitim “Formosa” vzorcem. Gre za karo vzorec, ki spominja na oblake in gore. Če bi bil Jeremy Clarkson tukaj, bi verjetno rekel, da izgleda kot prt v moderni restavraciji, ampak v resnici dodaja tisto je ne sais quoi eleganco.

Poleg tega so tu še črni HD-Matrix LED žarometi, ki so tehnološko čudo in verjetno svetijo močneje kot prihodnost večine evropskih proizvajalcev avtomobilov v tem trenutku.

Zaključek: Sanje ostajajo sanje

Porsche 911 Carrera T Formosa je dokaz, da avtomobili še niso mrtvi. V dobi, ko nas silijo v brezdušne električne aparate, ki piskajo, če prehitro pogledate na cesto, Porsche ustvari nekaj, kar slavi vožnjo, kulturo in naravo.

Seveda, ta avto je “one-off”. Unikat. Narejen za nekoga na Tajvanu, ki verjetno že ima garažo polno drugih igrač. Cena? Če morate vprašati, si ga ne morete privoščiti. Verjetno govorimo o znesku, ki bi pokril proračun manjše občine.

A bistvo tega avtomobila ni v tem, da bi ga imeli. Bistvo je v tem, da obstaja. Da nekje na svetu še vedno obstajajo ljudje, ki so pripravljeni plačati za ročni menjalnik, za posebno modro barvo in za občutek, da vozijo nekaj posebnega. In dokler Porsche dela takšne avtomobile, je svet še vedno v ravnovesju. Formosa je čudovita. In Porsche je, kot vedno, razred zase.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.