fbpx

Porsche 911 GT3 (2025): Superšportnik, ki ga že poznate in obožujete

Najnovejši GT3 ohranja dušo preteklih modelov

Porsche 911 GT3 (2025)
Foto: Porsche

Porsche 911 GT3 za leto 2025 je tu, vendar brez velikih presenečenj – in to je pravzaprav odlično. Športnik, ki še vedno brni z atmosferskim 4,0-litrskim bokser motorjem in ročnim menjalnikom, a cena vas bo osupnila: 213.500 evrov (224.495 USD).

Porsche 911 GT3 že 25 let ponuja čisto vozniško izkušnjo. Letnik 2025, del družine 992.2, je subtilno nadgrajen, a ohranja svojo unikatno, starošolsko dušo. V svetu vse strožjih emisijskih standardov je že kar čudež, da je motor atmosferski. Še vedno boste imeli 502 konjski moči (374 kW) in motor, ki se zavrti do 9.000 obratov na minuto. In najboljša novica? GT3 še vedno ponuja 6-stopenjski ročni menjalnik, čeprav ga lahko naročite tudi s 7-stopenjskim PDK menjalnikom.


Vendar bodite pripravljeni, cena je precej visoka. Za nov model boste odšteli 213.500 evrov (224.495 USD), kar je občutno več kot za prejšnji model iz leta 2023, ki je stal približno 163.000 evrov (171.500 USD).

Foto: Porsche
Foto: Porsche
Foto: Porsche
Foto: Porsche
Foto: Porsche

Mehanske posodobitve, ki prinašajo izboljšave

Čeprav Porsche 911 GT3 (2025) na prvi pogled ni dramatično spremenjen, so Porschejevi inženirji naredili nekaj ključnih izboljšav. Ena izmed najbolj opaznih posodobitev je aerodinamika. Prednji vzmetni sistem je izpopolnjen z elementi iz GT3 RS: vzmetni deli so oblikovani v obliki aerodinamičnih profilov, kar izboljša oprijem in hlajenje zavor. Z novimi večjimi odprtinami ob sprednjih žarometih je bil povečan pretok zraka, kar še dodatno izboljša stabilnost pri visokih hitrostih.

GT3 prejme tudi nove pnevmatike dimenzij 255/35 ZR20 spredaj in 315/30 ZR21 zadaj. Te pnevmatike izboljšujejo oprijem v mokrih razmerah, na voljo pa so tudi bolj oprijemljive pnevmatike za vožnjo po dirkališču. Nova standardna platišča iz aluminija še dodatno znižajo težo avtomobila, ki zdaj znaša 1420 kilogramov (3130 lbs).

Motor: Tehnološki biser brez prisilnega polnjenja

Srce GT3 je že znani atmosferski 4,0-litrski bokser motor, ki je prava tehnološka mojstrovina. Motor je posodobljen z dvema filtroma trdnih delcev in štirimi katalizatorji, kar mu omogoča skladnost z najnovejšimi emisijskimi standardi. Poleg tega ima motor izboljšane vroče odmične gredi, ki izhajajo iz modela GT3 RS, posodobljene oljne hladilnike ter predelane glave motorja.

Navdušenci nad ročnimi menjalniki bodo veseli novosti, da ima ročni menjalnik krajše prestavno razmerje, kar izboljšuje občutek pri prestavljanju in pospeševanju. To rešuje težavo, ki jo je imel prejšnji model, saj so mnogi menili, da so prestave predolge za optimalno vožnjo.

Notranjost: Stari šarm in vrhunska tehnologija

V notranjosti Porsche ohranja tisti dirkaški šarm, po katerem je znan. Še vedno boste našli ključno ključavnico na levi strani volana, namesto običajnega gumba za zagon. Sedeži so karbonski, z novim dizajnom, ki vključuje možnost ogrevanja. Posebnost različice GT3 Touring je možnost namestitve zadnjih sedežev, kar je prvič doslej v zgodovini modela GT3.


Za tiste, ki si želijo bolj diskreten videz, je GT3 Touring idealna izbira. Namesto masivnega zadnjega krila ponuja bolj subtilen in “civiliziran” videz, a ohranja vse zmogljivosti standardne različice.

Foto: Porsche
Foto: Porsche
Foto: Porsche
Foto: Porsche
Foto: Porsche

Weissach paket: Ekskluzivnost na vrhuncu

Če želite še večjo ekskluzivnost, je zdaj na voljo Weissach paket, ki je bil doslej rezerviran za modele RS. V tem paketu dobite karbonsko streho, karbonske stabilizatorje, magnezijeva platišča in še nekaj dodatnih lahkih komponent, kar občutno zmanjša težo vozila in izboljša zmogljivosti na dirkališču.

Zaključek: Legenda, ki ohranja svoje bistvo

Novi Porsche 911 GT3 (2025) je idealen avto za tiste, ki iščejo pristno vozniško izkušnjo, brez električnih dodatkov, ki danes prežemajo trg. S subtilnimi, a pomembnimi nadgradnjami, GT3 ostaja avto, ki se osredotoča na tisto, kar je resnično pomembno – užitek v vožnji.

Foto: Porsche
Foto: Porsche
Foto: Porsche

Čeprav je cena morda šokantna – 213.500 evrov (224.495 USD), gre za avto, ki združuje Porschejevo tradicijo z najboljšimi sodobnimi inovacijami. Porazdelitev teže, zmogljivosti motorja in naravna vozniška izkušnja zagotavljajo, da bo ta avto navduševal še desetletja.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.