Pozabite na običajne avtomobile – Mantheyjeva nadgradnja Porscheja 911 GT3 RS ni le avtomobil, ampak inženirski dosežek, ki združuje skrajno aerodinamiko in brezkompromisne zmogljivosti. Ta mojstrovina je pripravljena prevzeti najzahtevnejše ovinke na Nürburgringu in pokazati, kaj zmore vrhunska dirkalna tehnologija.
Najopaznejša sprememba je izginotje zadnjega stekla, ki ga je nadomestil karbonski panel, 25 % lažji od originala. Panel je opremljen z anteno v obliki morske plavuti, kar izboljšuje pretok zraka nad vozilom. Ta tehnologija je neposredno povzeta iz modela Porsche 963, zasnovanega za vzdržljivostne dirke. Na strehi je nameščenih šest dodatnih aerodinamičnih lamel, ki usmerjajo vroč zrak stran od motorja in omogočajo hladnejši vstop zraka v zadnje dovode. Manthey pri zasnovi ni sklepal kompromisov, saj je vse prilagojeno zahtevam dirkališč.
Večja potisna sila in aerodinamična stabilnost
Zadnji del vozila je prava mojstrovina aerodinamike. Ogromen zadnji spojler z novimi stranskimi ploščami zagotavlja večjo potisno silo na zadnji osi, medtem ko povečan difuzor prispeva k stabilnosti tudi pri visokih hitrostih. Dodani aerodinamični pokrovi koles, izdelani iz karbonskih vlaken, zmanjšujejo zračni upor. Skupaj te izboljšave omogočajo več kot 1.000 kilogramov (2.204 funtov) potisne sile pri hitrosti 285 kilometrov na uro (177 milj na uro), kar je primerljivo z maso povprečnega konja.
Izboljšano podvozje za popoln nadzor
Manthey je podvozje nadgradil s poudarkom na večjem nadzoru. Sprednje vzmeti so zdaj za 30 % trše, zadnje pa za 15 %, kar omogoča boljšo stabilnost pri zaviranju in natančnejšo vožnjo skozi zavoje. Dirkaške zavorne obloge so prilagojene za keramične kompozitne zavore, kar povečuje zavorno zmogljivost. Nadgradnja vključuje še vlečno kljuko, prilagojeno za uporabo na dirkališčih, ter osvetljene pragove iz karbonskih vlaken.
Priprava na rekord na Nürburgringu
Mantheyjeva ekipa je dve leti razvijala in preizkušala ta paket, pri čemer so na evropskih dirkališčih prevozili na tisoče kilometrov. Cilj je jasen – izboljšati čas 6 minut in 49,32 sekund, ki ga je standardni GT3 RS dosegel oktobra 2022. Ambicije pa segajo še dlje: Manthey želi ta avtomobil približati času 6 minut in 43,30 sekund, ki ga je leta 2021 dosegla prejšnja generacija 911 GT2 RS z Mantheyjevim paketom.
Cena in dostopnost
Mantheyjeva nadgradnja bo za kupce v Evropski uniji na voljo od januarja 2024, v preostalih delih sveta pa od marca istega leta. Čeprav cena še ni razkrita, podoben paket za Porsche Cayman GT4 RS v ZDA stane približno 50.000 ameriških dolarjev (približno 46.000 evrov), brez stroškov montaže. Verjetno bo cena za nadgradnjo GT3 RS podobna ali nekoliko višja.
Zaključek: sanje za avtomobilske navdušence
Porsche 911 GT3 RS Manthey je zasnovan za tiste, ki dirkalne steze jemljejo resno in iščejo vrhunsko zmogljivost. Ta avtomobil ni le izboljšan – je popolnoma prilagojen za najzahtevnejše razmere. Vsak detajl je zasnovan z namenom premikanja mej mogočega. Če si želite ultimativno različico GT3 RS, je Mantheyjeva nadgradnja vredna vsakega evra.