fbpx

Porsche 911 GT3 Touring Ocelot – enkratni Sonderwunsch poklon kolumbijski Amazoniji

502 KM, Forest Green in Pepita: maček, ki prede pri 9.000/min

Foto: Porsche

Porsche je iz Miamija poslal razglednico iz deževnega pragozda: enkratni 911 GT3 Touring “Ocelot”. Manj kril, več zgodbe – in dovolj drame, da vas bo prepričal, še preden slišite start.

Porsche Latin America ob 25-letnici začenja novo zbirko unikatov Icons of Latin America. Prvi kos je Porsche 911 GT3 Touring Ocelot – poimenovan po izmuzljivem divjem mačku iz kolumbijske Amazonije. Avto je dobesedno razglednica regije: poklon biotski raznovrstnosti in kulturi – ter obenem čestitka kolumbijskemu uvozniku Autoelite za 30 let delovanja. In ja, gre za unikat, ustvarjen v okviru programa Sonderwunsch.

Barva, ki se premika z dnevom

Zunanjost nosi ekskluzivni Paint‑to‑Sample odtenek Forest Green Metallic (2B4), ki – tako kot krošnje nad reko Putumayo – menja razpoloženje z vsakim sončnim žarkom. Srebrni poudarki Centenaire Silver spretno povzamejo kromirane detajle 911 iz šestdesetih: od okvira “pagode” zadnje luči in pobarvanega gurney flapa na zadnjem spojlerju do kljuk, ohišij ogledal, okvira zadnjih rež in napisa “Porsche”. Tudi 20/21‑palčna kovana platišča so v Forest Green z finimi srebrnimi linijami – retro po videzu, sodobna po masi in togosti. V praksi: dandy v smokingu z maratonskim VO₂ max.

Foto: Porsche

Dobrodošli v džungli: Cohiba Brown, Pepita in sledi mačka

Kabina Porsche 911 GT3 Touring Ocelot je skoraj v celoti v usnju Cohiba Brown, šivi v kontrastnih barvah Crema in Truffle Brown pa dodajo teksturo, ki jo prsti občutijo še preden to opazijo oči. Športna sedeža imata klasične Pepita (houndstooth) vložke v paleti Truffle Brown/Black/Cream – pravšnji vintage podpis za “turingaškega” GT3. Na vzglavnikih so vtisnjene silhuete ocelota, čisto res: prevzete s kolumbijskih prometnih znakov za prehod divjadi. Volan? Cohiba Brown z markerjem na 12. uri v Truffle Brown. Letvice pragov so osvetljene z dvema napisoma: “30 Años de Autoelite” (voznik) in “25 Años de Porsche Latin America” (sopotnik). Na B‑stebričkih pa diskretni znaki “Iconos de Latinoamérica”. Detajli, ki jih opazite, ko znižate srčni utrip.

Foto: Porsche
Foto: Porsche
Foto: Porsche

GT3, kot ga poznamo (in želimo)

Pod lakom je tehnično čisto pravi GT3 Touring. To pomeni atmosferski 4,0‑litrski bokser šestvaljnik z največ 375 kW (502 hp, 510 PS) pri 8.500/min in 450 Nm (332 lb‑ft) pri 6.250/min, ki vrti do 9.000/min. Menjalnik? 6‑stopenjski ročni ali 7‑stopenjski PDK, pri čemer je končno razmerje pri novi generaciji za 8 % krajše – bolj “živahen” odziv, brez trikov s turbom. Spredaj je dirkaško dvojno prečno vodilo, zadaj večvodilni sklop, vse skupaj pa je zbrušeno, da preživi robnike in preskoke, ne da bi iz žepa stresali plombe.

Da ne bo dvomov: Touring brez krila

Klasični GT3 nosi monumentalno “swan‑neck” krilo. Touring različica, kakršna je “Porsche 911 GT3 Touring Ocelot”, ga elegantno odloži in uporablja samodejno iztegljiv zadnji spojler z gurney flapom, aerodinamično uravnotežen z optimiziranim podvozjem. Vpije manj pozornosti, a ne manj zraka.

Številke (ker brez njih ni ljubezni)

  • 0–100 km/h v 3,4 s (PDK) oziroma 3,9 s (ročni).
  • Najvišja hitrost do 313 km/h (195 mph) z ročnim in 311 km/h (193 mph) z PDK.
  • Platišča: 20″ spredaj / 21″ zadaj, centralno vpetje.

Če vam je bolj do ameriškega jezika: 502 hp prede do 9.000 rpm, 332 lb‑ft pa se zgoščeno prenaša na zadnji kolesi. Analogno, brez električnih pomagal pri moči – kot espresso brez mleka.

Sonderwunsch: uradni naslov za nemogoče želje

Porsche ponovno interpretira legendarni Sonderwunsch iz poznih sedemdesetih: danes program stoji na treh stebrih – Factory Commission, Factory Re‑Commission in Factory One‑Off. “Ocelot” je učbeniški primer zadnjega: tovarna razvije in izdela edinstven kos s svojimi ekipami oblikovalcev, inženirjev in obrtnikov. Tipičen projekt zahteva dolge konzultacije in – po izjavah uradnikov programa – začetne stroške reda velikosti približno 100.000 EUR, še preden pride do same izdelave. Čakalna doba? Govori se o več letih in majhnem številu projektov na leto. Ni poceni, je pa točno to: tovarna sanj.

Ikone Latinske Amerike: šele začetek

“Ikone” niso enkratna stvaritev, temveč nova serija regionalno navdahnjenih posebnih projektov, kjer bo vsaka država dobila svoj poklon – skozi barve, materiale in motive, ki nekaj povedo o njenem habitatu in kulturi. “Ocelot” je prva vizitka tega pristopa in hkrati jasno sporočilo, da ima Latin America v Zuffenhausnu glas.

Foto: Porsche

Podrobnosti, ki štejejo: Porsche 911 GT3 Touring Ocelot

  • Osvetljene pragovne letvice z jubilejnima napisoma in GT3 logotipom.
  • Usnjena obdelava tudi na “malenkostih”: ohišje ure Sport Chrono, zgornje/spodnje obloge armaturne plošče, okvirji in lamele zračnikov – vse v Cohiba Brown, s šivi v Truffle Brown.
  • Truffle Brown marker na volanu ob 12. uri.
  • Značke “Iconos de Latinoamérica” na B‑stebričkih.

Porsche ima smisel za zgodbo; tukaj so jo vklesali v vsako površino.

“Mačje” ravnotežje

Najboljša lastnost “Ocelota” ni le estetika, temveč to, kako spretno poveže tehnološko trdnjavo GT3 s tišjim, a globljim zvočnim podpisom Touring paketa. Če hočete krilo, ga v katalogu GT3 dobite. Če hočete “nevidni superšportnik”, ki se pusti voziti od zore do mraka in nazaj na stezo, je Touring – sploh tak – definicija ravnotežja. Malo ryc, veliko substance.

Foto: Porsche
Foto: Porsche

Pod črto: Porsche 911 GT3 Touring Ocelot

Če od “Ocelota” pričakujete spremembe v pogonskem sklopu, boste razočarani – a to je lepota te stvaritve. Porsche je v okviru Icons of Latin America ohranil mehaniko, ki je že tako in tako merilo razreda, in vso energijo usmeril v pripoved: Forest Green MetallicCentenaire Silver in Cohiba Brown kot trojica barv, ki nosi zgodbo o Amazoniji, ocelotu in jubilejih – 25 let Porsche Latin America in 30 let Autoelite v Kolumbiji. Ker gre za unikat, “Ocelot” ni v rednem prodajnem programu in nima objavljene cene; pri projektih Sonderwunsch pa je jasno vsaj to, da se številke običajno začnejo krepko nad šestimi števili, časovnica pa meri v letih, ne mesecih. Rezultat? Avto, ki zveni kot GT3, izgleda kot džungla po dežju in deluje kot zbirateljski artefakt – tak, ki bo še čez desetletja govoril o tem, kako se je Porsche spomnil, da so športni avtomobili najprej čustvo in šele potem številke. Kaj pravite, bi svoj GT3 raje “zakrilili” ali “umirili” z Touringom?

Dodatne Informacije

porsche.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.