Porsche je iz Miamija poslal razglednico iz deževnega pragozda: enkratni 911 GT3 Touring “Ocelot”. Manj kril, več zgodbe – in dovolj drame, da vas bo prepričal, še preden slišite start.
Porsche Latin America ob 25-letnici začenja novo zbirko unikatov Icons of Latin America. Prvi kos je Porsche 911 GT3 Touring Ocelot – poimenovan po izmuzljivem divjem mačku iz kolumbijske Amazonije. Avto je dobesedno razglednica regije: poklon biotski raznovrstnosti in kulturi – ter obenem čestitka kolumbijskemu uvozniku Autoelite za 30 let delovanja. In ja, gre za unikat, ustvarjen v okviru programa Sonderwunsch.
Barva, ki se premika z dnevom
Zunanjost nosi ekskluzivni Paint‑to‑Sample odtenek Forest Green Metallic (2B4), ki – tako kot krošnje nad reko Putumayo – menja razpoloženje z vsakim sončnim žarkom. Srebrni poudarki Centenaire Silver spretno povzamejo kromirane detajle 911 iz šestdesetih: od okvira “pagode” zadnje luči in pobarvanega gurney flapa na zadnjem spojlerju do kljuk, ohišij ogledal, okvira zadnjih rež in napisa “Porsche”. Tudi 20/21‑palčna kovana platišča so v Forest Green z finimi srebrnimi linijami – retro po videzu, sodobna po masi in togosti. V praksi: dandy v smokingu z maratonskim VO₂ max.

Dobrodošli v džungli: Cohiba Brown, Pepita in sledi mačka
Kabina Porsche 911 GT3 Touring Ocelot je skoraj v celoti v usnju Cohiba Brown, šivi v kontrastnih barvah Crema in Truffle Brown pa dodajo teksturo, ki jo prsti občutijo še preden to opazijo oči. Športna sedeža imata klasične Pepita (houndstooth) vložke v paleti Truffle Brown/Black/Cream – pravšnji vintage podpis za “turingaškega” GT3. Na vzglavnikih so vtisnjene silhuete ocelota, čisto res: prevzete s kolumbijskih prometnih znakov za prehod divjadi. Volan? Cohiba Brown z markerjem na 12. uri v Truffle Brown. Letvice pragov so osvetljene z dvema napisoma: “30 Años de Autoelite” (voznik) in “25 Años de Porsche Latin America” (sopotnik). Na B‑stebričkih pa diskretni znaki “Iconos de Latinoamérica”. Detajli, ki jih opazite, ko znižate srčni utrip.



GT3, kot ga poznamo (in želimo)
Pod lakom je tehnično čisto pravi GT3 Touring. To pomeni atmosferski 4,0‑litrski bokser šestvaljnik z največ 375 kW (502 hp, 510 PS) pri 8.500/min in 450 Nm (332 lb‑ft) pri 6.250/min, ki vrti do 9.000/min. Menjalnik? 6‑stopenjski ročni ali 7‑stopenjski PDK, pri čemer je končno razmerje pri novi generaciji za 8 % krajše – bolj “živahen” odziv, brez trikov s turbom. Spredaj je dirkaško dvojno prečno vodilo, zadaj večvodilni sklop, vse skupaj pa je zbrušeno, da preživi robnike in preskoke, ne da bi iz žepa stresali plombe.
Da ne bo dvomov: Touring brez krila
Klasični GT3 nosi monumentalno “swan‑neck” krilo. Touring različica, kakršna je “Porsche 911 GT3 Touring Ocelot”, ga elegantno odloži in uporablja samodejno iztegljiv zadnji spojler z gurney flapom, aerodinamično uravnotežen z optimiziranim podvozjem. Vpije manj pozornosti, a ne manj zraka.
Številke (ker brez njih ni ljubezni)
- 0–100 km/h v 3,4 s (PDK) oziroma 3,9 s (ročni).
- Najvišja hitrost do 313 km/h (195 mph) z ročnim in 311 km/h (193 mph) z PDK.
- Platišča: 20″ spredaj / 21″ zadaj, centralno vpetje.
Če vam je bolj do ameriškega jezika: 502 hp prede do 9.000 rpm, 332 lb‑ft pa se zgoščeno prenaša na zadnji kolesi. Analogno, brez električnih pomagal pri moči – kot espresso brez mleka.
Sonderwunsch: uradni naslov za nemogoče želje
Porsche ponovno interpretira legendarni Sonderwunsch iz poznih sedemdesetih: danes program stoji na treh stebrih – Factory Commission, Factory Re‑Commission in Factory One‑Off. “Ocelot” je učbeniški primer zadnjega: tovarna razvije in izdela edinstven kos s svojimi ekipami oblikovalcev, inženirjev in obrtnikov. Tipičen projekt zahteva dolge konzultacije in – po izjavah uradnikov programa – začetne stroške reda velikosti približno 100.000 EUR, še preden pride do same izdelave. Čakalna doba? Govori se o več letih in majhnem številu projektov na leto. Ni poceni, je pa točno to: tovarna sanj.
Ikone Latinske Amerike: šele začetek
“Ikone” niso enkratna stvaritev, temveč nova serija regionalno navdahnjenih posebnih projektov, kjer bo vsaka država dobila svoj poklon – skozi barve, materiale in motive, ki nekaj povedo o njenem habitatu in kulturi. “Ocelot” je prva vizitka tega pristopa in hkrati jasno sporočilo, da ima Latin America v Zuffenhausnu glas.

Podrobnosti, ki štejejo: Porsche 911 GT3 Touring Ocelot
- Osvetljene pragovne letvice z jubilejnima napisoma in GT3 logotipom.
- Usnjena obdelava tudi na “malenkostih”: ohišje ure Sport Chrono, zgornje/spodnje obloge armaturne plošče, okvirji in lamele zračnikov – vse v Cohiba Brown, s šivi v Truffle Brown.
- Truffle Brown marker na volanu ob 12. uri.
- Značke “Iconos de Latinoamérica” na B‑stebričkih.
Porsche ima smisel za zgodbo; tukaj so jo vklesali v vsako površino.
“Mačje” ravnotežje
Najboljša lastnost “Ocelota” ni le estetika, temveč to, kako spretno poveže tehnološko trdnjavo GT3 s tišjim, a globljim zvočnim podpisom Touring paketa. Če hočete krilo, ga v katalogu GT3 dobite. Če hočete “nevidni superšportnik”, ki se pusti voziti od zore do mraka in nazaj na stezo, je Touring – sploh tak – definicija ravnotežja. Malo ryc, veliko substance.


Pod črto: Porsche 911 GT3 Touring Ocelot
Če od “Ocelota” pričakujete spremembe v pogonskem sklopu, boste razočarani – a to je lepota te stvaritve. Porsche je v okviru Icons of Latin America ohranil mehaniko, ki je že tako in tako merilo razreda, in vso energijo usmeril v pripoved: Forest Green Metallic, Centenaire Silver in Cohiba Brown kot trojica barv, ki nosi zgodbo o Amazoniji, ocelotu in jubilejih – 25 let Porsche Latin America in 30 let Autoelite v Kolumbiji. Ker gre za unikat, “Ocelot” ni v rednem prodajnem programu in nima objavljene cene; pri projektih Sonderwunsch pa je jasno vsaj to, da se številke običajno začnejo krepko nad šestimi števili, časovnica pa meri v letih, ne mesecih. Rezultat? Avto, ki zveni kot GT3, izgleda kot džungla po dežju in deluje kot zbirateljski artefakt – tak, ki bo še čez desetletja govoril o tem, kako se je Porsche spomnil, da so športni avtomobili najprej čustvo in šele potem številke. Kaj pravite, bi svoj GT3 raje “zakrilili” ali “umirili” z Touringom?





