Ko pri Porscheju rečejo, da nekaj "izboljšajo", potem vemo, da gre za milimetrsko natančno obsesijo. 911 GT3 je že tako ali tako cesta z dovoljenjem za stezo, toda v sodelovanju z dirkaškim gurujevskim podjetjem Manthey – katerega večinski lastnik je Porsche sam – so to brutalno igračko za odrasle spravili na novo raven. Brez da bi pri tem dodali en sam konjski moči. Magija? Ne. Inženiring.
Faceliftani Porsche 911 GT3 generacije 992.2 zdaj ponuja možnost Manthey paketa * Porsche 911 GT3 z Manthey, ki vključuje – bodimo iskreni – precej kul ogljikova platišča z aerodinamičnimi diski. Ti ustvarijo vizualni učinek nesimetričnega dizajna, čeprav so pod njimi klasična kovana platišča. Nova 20-palčna spredaj in 21-palčna zadaj zmanjšajo težo za 6 kilogramov. Da, v Porsche svetu šteje vsak gram. Dobesedno.
Za tiste, ki želite svojo GT3 še bolj prilepiti na asfalt (in morda prestrašiti nekaj golobov na poti), so na voljo Michelinove poldirkalne gume Pilot Sport Cup 2 R. Dodatno dobite še opletene jeklene zavore in štirikrat nastavljivo vzmetenje, ki ga lahko prilagajate kar z roko – brez orodja. Ker zakaj bi nosili orodje, če nosite Porsche?

Več kril kot Air Force One – Porsche 911 GT3 z Manthey
GT3 z Manthey paketom dobi tudi preoblikovan ogromen zadnji spojler z dodatnim Gurney lipom, povečane stranske plošče in razširjen zadnji difuzor. Aerodinamika? Kot pri reaktivcu. In kot da to ne bi bilo dovolj, so se lotili še spodnjega dela avtomobila – tistega, ki ga večina ljudi nikoli ne vidi – in ga spremenili v aktivno aerodinamično površino. Novi aerodinamični elementi pod vozilom merijo kar 1,5 metra v dolžino.
Spredaj je zdaj še agresivnejši spojler, dodatne difuzorske lamele in klasične dirkaške »canards«. Rezultat? V cestni nastavitvi GT3 ustvari 782 funtov (približno 355 kg) podtlaka. V polni dirkaški konfiguraciji pa kar 1.190 funtov (okoli 540 kg). To je več kot teža povprečnega klavirja. Ni čudno, da se drži ceste kot davek na dobiček – nikamor ne gre.

Nürburgring: Poravnavanje računov
Vsi ti dodatki niso zgolj za razkazovanje pred lokalnim bencinskim servisom. Porsche je GT3 z Manthey kitom poslal na zeleno peklensko stezo Nürburgring, kjer ga je pilotiral aktualni DTM prvak Ayhancan Güven. Rezultat? Osupljivih 6 minut in 52,9 sekunde, kar je 2,76 sekunde hitreje kot prejšnja verzija. V svetu športnih avtomobilov je to skoraj cel svet.
In koliko vas bo to stalo?
Manthey kit bo na voljo v ZDA spomladi 2026. Cena? Uradno še ni razkrita, a če upoštevamo, da je prejšnja verzija (za model 992.1) stala 57.300 USD, brez 15.500 USD vrednih platišč, potem… no, če morate vprašati, verjetno niste ciljna publika.


Za referenco: Manthey paket za Porsche GT3 RS stane 116.160 USD, za starejši GT2 RS pa 113.140 USD – brez davkov, brez montaže in, jasno, brez avtomobila. Avto je seveda vaš problem.
Porsche + Manthey = popoln zakon… brez sklenjene zveze
Kar je najboljše? Vgradnja Manthey paketa ne izniči tovarniške garancije, in več kot 40 uradnih Manthey-Porsche serviserjev v ZDA lahko opravi konverzijo. Evropejci – še čakamo cene za naš konec sveta, ampak če poznate Porsche, to ne bo ravno “akcijska ponudba tedna”.
Bi vi svoj GT3 še dodatno izostrili?
Porsche in Manthey ponovno dokazujeta, da meja med cesto in stezo postaja vse bolj zabrisana. In čeprav GT3 že v osnovi prinaša dirkaško izkušnjo za vsakdan, je Porsche 911 GT3 z Manthey kompletom avto, ki v bistvu kriči: »Kdo potrebuje GT3 RS, če imam jaz Manthey?«





