Bodimo iskreni. Večina ljudi, ki se odloči za "obnovo" avtomobila, to stori zato, ker je rja pojedla pragove ali pa ker motor zveni kot mlinček za kavo, v katerega ste vrgli žeblje. Toda v svetu ultra-bogatih, kjer je Porsche Carrera GT Sonderwunsch sveti gral analognega avtomobilizma, beseda "obnova" pomeni nekaj povsem drugega. Pomeni vzeti nekaj, kar je že tako popolno, in to razstaviti na prafaktorje, samo zato, da bi uresničili sanje o rdeče-beli barvi. Victor Gómez iz Portorika je storil točno to – in rezultat je tako dober, da bi se še Mona Liza zdela kot hitra skica na prtičku. To je Porsche Carrera GT Sonderwunsch.
Salzburg. Mesto, znano po Mozartovih krogljicah, festivalih in dejstvu, da je tam doma ena najbolj ikoničnih dirkalnih poslikav v zgodovini. Leta 1970 sta Hans Herrmann in Richard Attwood v rdeče-belem Porscheju 917 s startno številko 23 osvojila Le Mans. To ni bila le zmaga; to je bil trenutek, ko je Porsche zacementiral svoj status legende. A tokrat o Porsche Carrera GT Sonderwunsch.
In zdaj, več kot pol stoletja kasneje, imamo tu Carrero GT, letnik 2005. Avtomobil, ki ga mnogi (vključno z mano, ko sem slabe volje zaradi električnih sesalnikov na kolesih) imenujejo zadnji pravi superšportnik. Zakaj? Ker ima ročni menjalnik, atmosferski V10 in nima “varnostne mreže”, ki bi reševala vaš ego, ko zmanjka talenta. Victor Gómez se je odločil, da svojega srebrnega lepotca pošlje nazaj v Stuttgart, v oddelek Sonderwunsch Manufaktur. Cilj? Ustvariti avtomobil, ki tehnično in vizualno premosti vrzel med letoma 1970 in 2005.

Factory Re-Commission: Več kot le poliranje
Ne mislite, da so avto le prebarvali. To bi bilo preveč banalno. Proces, imenovan Factory Re-Commission, pomeni, da so avtomobil razstavili do zadnjega vijaka.
- Motor: 5,7-litrski V10 je bil v celoti revidiran.
- Karbon: Vsi deli iz ogljikovih vlaken so bili na novo prevlečeni.
- Stanje: Avto se je vrnil v stanje “nič kilometrov”.
“Strokovnjaki za posebne želje so delali z veliko strastjo in pozornostjo do detajlov,” pravi Gómez. “Zdaj imam Carrero GT v novem stanju, z nič kilometri na števcu.”
To je stavek, ki pri ljubiteljih avtomobilizma povzroči kurjo polt. Imeti 20 let star avto, ki je tehnično nov, je ultimativni luksuz.

Oblikovalski izziv: Kako obleči Carrero v obleko 917?
Prenos dizajna z dirkalnika 917 na Carrero GT ni tako preprost kot “copy-paste”. Geometrija je drugačna. Linije so drugačne. Oblikovalec Grant Larson in njegova ekipa so morali linije dejansko prelepiti s trakom na pravi avtomobil, da so našli popolno razmerje.
Rezultat je Guards Red rdeča barva z belimi poudarki in tisto slavno številko 23. A ker gospod Gómez želi ta avto dejansko voziti po cestah Portorika (kapo dol, gospod!), je vse skupaj zaščiteno s posebno folijo. Kontrast tej klasiki dela mat črni karbon. Najdete ga na strešnih polovicah, A in B stebričkih ter zunanjih ogledalih. Platišča? Originalna petkrak, lakirana v črno, z barvnim Porsche grbom, ki verjetno stane več kot vaš prvi avtomobil.
Notranjost: Rdeča, ki ne prosi za odpuščanje
Če je zunanjost poklon zgodovini, je notranjost izjava o drznosti. Guards Red Alcantara je povsod. Na armaturni plošči, vratnih oblogah, sredinski konzoli, celo v prtljažniku. To je barva, ki vas zbudi hitreje kot dvojni espresso.


Sedeži so posebno poglavje. Uporabili so črni tekstil FIA, enak tistemu iz modela 918 Spyder. Gre za negorljiv material, kar je priročno, če upoštevamo, da sedite pred rezervoarjem goriva in visoko vrtečim se motorjem. Mat karbonski dodatki v notranjosti pa poskrbijo, da ne pozabite, da sedite v dirkalnem stroju, ne v salonu.
Tehnična simfonija: Številke, ki še vedno osupnejo
Čeprav je dizajn nov, srce ostaja tisto, zaradi česar je Carrera GT legenda. Govorimo o inženiringu, ki izvira neposredno iz Le Mans programa.
- Motor: 5,7-litrski atmosferski V10
- Moč: 450 kW (612 hp) pri 8.000 vrt/min
- Navor: 590 Nm (435 lb-ft)
- Pospešek (0-100 km/h / 0-62 mph): 3,9 sekunde
- Končna hitrost: 330 km/h (205 mph)
- Teža: Le 1.380 kg (3,042 lbs)
To niso številke za “drag race” z modernimi električnimi avtomobili. To so številke za voznika. Za nekoga, ki razume, kaj pomeni krotiti V10 motor z ročnim menjalnikom brez asistenčnih sistemov, ki bi popravljali vaše napake.


Zaključek: Umetnost, ki ropota
Porsche Carrera GT Sonderwunsch v Salzburg dizajnu ni le avtomobil. Je dokaz, da “staro” ne pomeni zastarelo. Je opomnik industriji, da nobena količina zaslonov na dotik in ambientalne osvetlitve ne more nadomestiti zvoka atmosferskega V10 motorja, ki se zavrti v rdeče polje.

Victor Gómez ni le naročil prenove Porsche Carrera GT Sonderwunsch. Rešil je del avtomobilske duše in ji dal novo obleko. Cena? Porsche o tem ne govori, a če morate vprašati, potem verjetno še vedno vozite kaj s štirimi cilindri. In čeprav je ta avto unikat, nam daje upanje. Upanje, da dokler obstajajo ljudje s takšno strastjo (in bančnim računom), pravi avtomobilizem ne bo nikoli zares umrl.
Danes, v svetu tihih električnih vozil, ta rdeče-bela zverina rjove za vse nas.




