Po prvih treh četrtletjih leta 2025 je Porsche zabeležil 99-odstotni padec operativnega dobička – iz 4,03 milijarde evrov v letu 2024 na zgolj 40 milijonov. Da, prav ste prebrali: devetindevetdeset odstotkov manj. V avtomobilskem svetu je to približno tako, kot če bi 911 Carrera na stezi nenadoma izgubila pogon – spektakularno in boleče hkrati.
Porschejevi rezultati odražajo realnost, ki zadnja leta premetava celotno avtomobilsko industrijo – hlajenje trga električnih vozil. Po evforiji prvih let prihaja faza trezne matematike: kupci še vedno ljubijo zmogljivost, a električna prihodnost stane več, kot prinaša.
Odhajajoči izvršni direktor Oliver Blume je že poleti priznal, da podjetje “preživlja zahtevno obdobje”. Dobave so padle za šest odstotkov, kar pomeni 13.000 vozil manj kot leto prej, prihodki pa so se zmanjšali za 1,7 milijarde evrov. Posledično Porsche do leta 2029 načrtuje postopno zmanjšanje števila zaposlenih za do 1.900 delovnih mest.
“Zdaj nas boli, da nas kasneje ne bo”
Kljub alarmantnim številkam pri Porscheju ostajajo mirni – vsaj navzven. Finančni direktor dr. Jochen Breckner je ob predstavitvi rezultatov dejal, da “rezultati odražajo vpliv strateške preobrazbe”, ter dodal, da “zavestno sprejemajo začasno šibkejše številke, da bi dolgoročno okrepili odpornost in dobičkonosnost”.
Prevedeno v bolj človeški jezik: zdaj nas boli, da nas kasneje ne bo.
Ni vse tako črno, kot kaže Excel
Čeprav se številke z rdečim minusom bleščijo na finančnih zaslonih, Porsche še vedno drži glavo nad vodo. Denarni tok je poskočil na 1,3 milijarde evrov, znamka pa je zabeležila rekordne prodajne rezultate v ZDA in na rastočih trgih.
Tudi prodaja elektrificiranih modelov (hibridov in popolnih EV-jev) je zrasla kar za 56 odstotkov, kar nakazuje, da ima njihova prihodnost – čeprav začasno z rahlo zavoro – še vedno močan električni potencial.
Vstopa novi kapitan – in z njim nova era
S 1. januarjem 2026 bo Porsche prevzel Michael Leiters, nekdanji tehnični direktor Ferrarija in generalni direktor McLarna. V avtomobilskem svetu velja za inženirskega perfekcionista z redko kombinacijo vizije in discipline.
Njegov izziv? Ponovno vžgati iskrico znamke, ki je med številkami začasno izgubila nekaj svojega glamurja.
Ob njegovem prihodu bo Porsche predstavil tudi enega svojih najbolj pričakovanih modelov v zadnjih letih – Porsche 911 Turbo S Hybrid (2026). Prvi elektrificirani 911 bo simbolno odprl novo poglavje v zgodovini znamke: športni, zmogljiv, a z mislijo na prihodnost, kjer je tišina lahko enako zgovorna kot rjovenje motorja.
Porschejeva prihodnost: med preživetjem in preporodom
Čeprav leto 2025 za Porsche ni bilo ravno poglavje za knjigo rekordov, ostaja znamka sinonim za avtomobilski prestiž. V času, ko se Tesla in kitajski BYD borita za prevlado na EV-trgu, bo Porsche moral dokazati, da luksuz ni le cena – ampak občutek.
Zaradi dolgoletne dediščine, zvestih privržencev in tehnične odličnosti ima nemški velikan vse možnosti, da iz krize izpelje elegantno, kot zna le on. Navsezadnje – če kdo ve, kako iz ovinka izpeljati z nasmehom, je to Porsche.






