V imenu aerodinamike in dosega so vsi električni SUV-ji začeli spominjati na kose mila, ki ste jih predolgo pustili v kadi. In ravno ko smo mislili, da je BMW z novim iX3 Neue Klasse (ki je bil predstavljen le mesec dni prej!) pobral vso smetano, je Mercedes na mizo vrgel opeko. Ampak kakšno opeko! Novi Mercedes-Benz GLB je kvadraten, ponosen in videti je kot pomanjšani GLS, ki je ravno prišel iz fitnesa. To je avto za tiste, ki želijo elektriko, a nočejo izgledati, kot da vozijo vesoljsko kapsulo. In če sem iskren, s svojo novo platformo in norimi specifikacijami grozi, da bo Bavarcem ukradel malico, še preden so jo ti uspeli odviti.
Novi Mercedes-Benz GLB je zrasel. Za celih 6 centimetrov (2.4 inches) je daljši od predhodnika, kar se morda ne sliši veliko, a v svetu pakiranja družine za na morje je to razlika med “vse gre notri” in “tašča ostane doma”. Oblikovno ostaja zvest koreninam – pokončna maska, ravna streha in tisti robustni “ne zajebavaj se z mano” videz.
Zanimiv detajl? Sprednja maska je posuta z osvetljenimi zvezdicami. V ZDA sveti celo logotip, v Evropi pa so zaradi birokracije, ki očitno sovraži zabavo, osvetlili le rob zvezde. A bodimo iskreni, če izberete AMG Line (in prosim, izberite jo, ker v Progressive opremi z vsem tistim kromom izgleda malce preveč kot avto za upokojence na Floridi), dobite resnično hud stroj. AMG linija odpravi tiste plastične obrobe koles, ki kričijo “osnovni model”, in jih nadomesti z barvo karoserije. Rezultat? Videti je dražje, kot je.



Tehnika: 800 Voltov čistega nasilja nad polnilnicami – Mercedes-Benz GLB
Tukaj GLB neha biti “samo škatla” in postane tehnološki vihar. Postavljen je na novo MMA platformo z 800-voltno arhitekturo.
- Baterija: Uporabna kapaciteta 85 kWh.
- Doseg: Do 631 km (392 miles) pri modelu GLB 250+.
- Polnjenje: Teoretično do 320 kW. V praksi? Od 10 % do 80 % v 21 minutah. Ali še bolj nazorno: v 10 minutah dobite 260 km (162 miles) dosega.
To pomeni, da boste na polnilnici komaj uspeli naročiti tisto precenjeno kavo in iti na stranišče, avto pa bo že pripravljen. In hvala bogu, Mercedes je vgradil 400-voltni pretvornik, kar pomeni, da boste hitro polnili tudi na starejših hitrih polnilnicah, kjer imajo nekateri tekmeci (gledam tebe, Tesla) včasih težave z hitrostjo.
Na voljo sta dve glavni različici:
- GLB 250+: Zadnji pogon, 200 kW (268 hp). Maratonac.
- GLB 350 4MATIC: Dva motorja, štirikolesni pogon, 260 kW (348 hp). Za tiste, ki se jim vedno mudi.


Notranjost: Frunk, Tetris in 7 sedežev
Tukaj novi Mercedes-Benz GLB resnično zasije in morda celo prehiti BMW iX3. Začnimo s prtljažnikom. Zadaj imate 540 litrov (19.1 cu ft) prostora (pri petsedežniku), kar je za 20 litrov več kot pri BMW-ju. Ampak prava zvezda je spredaj. Frunk (sprednji prtljažnik) meri 127 litrov (4.5 cu ft)! To ni predal za rokavice. To je jama brez dna. Notri grejo smučarski čevlji, gajba pijače ali pa vsi polnilni kabli, ki jih ne želite gledati zadaj.




Družinski faktor: Avto ponuja 7 sedežev. Tretja vrsta? Bodimo realni. Tja ne boste dali svojih košarkarskih prijateljev. Tja grejo otroci ali pa ljudje, ki so bili v prejšnjem življenju cirkuški akrobati. Dostop do tja zahteva nekaj gimnastike, a ko so enkrat notri, so presenetljivo tiho. In še en “killer feature”: 4 ISOFIX točke. Da, prav ste prebrali. V ta avto lahko vpnete štiri otroške sedeže. To je rešitev za velike družine, ki nočejo voziti kombija.
Kritika? Da, tudi Jan Macarol najde napako. Materiali. Zgoraj je vse “fensi-šmensi” usnje in mehki materiali, spodaj v vratih in na določenih mestih armaturne plošče pa najdemo trdo plastiko, ki spominja na posodice za jogurt. Celo nekoliko cenejši sorodnik Smart #5 (ki si deli isto platformo) ima ponekod mehkejše materiale. Ampak hej, Mercedes mora nekje varčevati, kajne?


Vožnja in Tehnologija: MBUX, ki ve vse
Notranjost dominira MBUX Superscreen. Trije zasloni, ki se raztezajo čez celotno armaturo. Sovoznik lahko gleda Netflix, voznik navigacijo, ki temelji na Google Maps (končno!), sistem pa poganja umetna inteligenca. Z avtom se lahko dobesedno pogovarjate. Vprašajte ga za restavracijo ali zgodovino gradu ob cesti – odgovoril vam bo.
Pomemben nasvet za kupce: Če naročate ta avto, vzemite 20-palčna platišča. Ne zaradi izgleda (čeprav pomagajo), ampak ker s tem paketom dobite adaptivno vzmetenje. To spremeni vožnjo iz “trde kletke” v “lebdečo preprogo”. Brez tega je avto lahko malce trd, sploh na slabših cestah.



Zaključek: BMW ali Mercedes?
BMW iX3 Neue Klasse je morda bolj dinamičen in futurističen. Ampak Mercedes GLB igra na karto brutalne praktičnosti, zavite v privlačen paket. Ponuja več prostora, večjo prilagodljivost s sedmimi sedeži in tisti ogromen frunk, ki ga boste dejansko uporabljali.
Cena? Začne se pri približno 59.000 € (cca 63.500 $) za model 250+. Je poceni? Ne. Je vreden tega denarja? Glede na to, da dobite v bistvu električnega švicarskega noža na kolesih, ki se polni hitreje, kot vi spijete espresso, bi rekel, da da.
“Novi Mercedes-Benz GLB ni le avto. Je dokaz, da lahko imate družino, psa, dva kolesa in smučarsko opremo, pa še vedno izgledate kul, ko se pripeljete pred hotel.”
Če ste razpeti med tem in BMW-jem: vzemite BMW-ja, če se radi vozite sami in hitro. Vzemite Mercedesa, če imate življenje, prijatelje in otroke, ki jih morate nekam dati.





