Ko gre za avtomobile, ki pospešijo utrip, BMW nikoli ni bil tisti, ki bi sedel križem rok. A medtem ko puristi bencinskih motorjev še vedno prisegajo na ropot V8 in vonj po oktanih, se v Münchnu poigravajo z idejo, ki bi lahko zamajala njihove temelje: električni športni avtomobil. Ja, prav ste slišali – BMW razmišlja o tem, da bi svojo legendarno M-divizijo pognal na elektriko, a kot pravi stari bavarski pregovor: "Počasi se daleč pride." Ali pa tudi ne. Bo to BMW i3 M?!
BMW-jev prvi pravi električni M, morda celo BMW i3 M EV, naj bi na ceste zapeljal šele okoli leta 2028. In kaj naj bi ga naredilo posebnega? Nekaj, kar v BMW-ju z zanosom imenujejo “Heart of Joy” ali po naše “Srce veselja”. Ne, to ni naslov za novo romantično komedijo, ampak marketinška fraza za enega od štirih novih “super možganov”, ki jih BMW razvija za svojo platformo Neue Klasse. Prvič bomo to tehnologijo videli v električnem iX3, križancu, ki obljublja revolucijo.
Kaj torej je to “Srce veselja”? Po besedah Joachima Posta, BMW-jevega glavnega tehničnega čarodeja, gre za kombinacijo strojne in programske čarovnije, ki bo dvignila vozne zmogljivosti električnih vozil na novo raven. “Z 20-krat hitrejšo računalniško močjo in električnim pogonom lahko dosežemo dinamiko, ki je še nismo videli,” je Post razlagal za Motor1. Od stabilizacije do nadzora podvozja in pogona – vse naj bi delovalo kot švicarska ura, le da je narejeno v Nemčiji.
Električni športnik: možen, a ne obljubljen – BMW i3 M
V pogovoru z avstralskimi novinarji je Post za revijo Drive razkril, da je na platformi Neue Klasse tehnično mogoče ustvariti pravi športni avtomobil, ne le “pohotne” različice obstoječih modelov. A preden začnete sanjariti o električnem nasledniku legendarnega M1, pomirite konje – BMW še ni rekel “da”. Namesto tega poudarjajo, da modularnost njihove platforme omogoča takšne podvige, če bi se zanje odločili. “Vse komponente so enake, le zapakirane drugače,” pravi Post. Z drugimi besedami: če bo poslovni izračun pravi, se morda zgodi čudež.
BMW sicer nima bogate zgodovine s pravimi športnimi avtomobili. Spomnimo se M1, ki je bil bolj kot ne nesrečna ljubezenska zgodba z Lamborghinijem, ki se je končala s finančnim polomom. Potem je tu še BMW Vision M Next, hibridni koncept, ki je bil pred nekaj leti tik pred proizvodnjo, a ga je ustavil koktajl pandemije in previsokih stroškov. In čeprav BMW načrtuje več kot 40 novih modelov do konca leta 2027, med njimi ne bo električne različice tega koncepta. Škoda, kajne?
Zakaj ne zdaj? Ker denar raste na drevesih SUV-jev
Neue Klasse je za BMW projekt vreden več kot 10 milijard evrov, zato je logično, da se osredotočajo na modele, ki prinašajo denar – torej SUV-je in limuzine. Športni avtomobili, kot je Z4, nikoli niso bili prodajni hit, in ko bo Z4 prihodnje leto pomahal v slovo, ne pričakujemo neposrednega naslednika. Tudi i8, BMW-jev poskus električno-hibridnega športnika, je v šestih letih prodal le slabih 20.000 primerkov. Očitno kupci raje plačajo pol milijona evrov za omejene serije, kot sta Skytop ali Speedtop – v bistvu preoblečena M8 – kot pa za nekaj resnično novega.
A vseeno, upanje ostaja. Če so kupci pripravljeni odšteti vrtoglave vsote za nišne modele, bi to lahko prepričalo BMW-jeve šefe, da dajo zeleno luč za kaj bolj drznega. Vprašanje pa je, ali bi električni športnik z enako ceno sploh pritegnil enako navdušenje kot V8 s targa streho ali shooting brake karoserijo. To je milijonsko vprašanje – dobesedno.
Kaj to pomeni za nas? In kdaj lahko pričakujemo BMW i3 M
BMW-jeva električna prihodnost je vznemirljiva, a še vedno ovita v tančico skrivnosti. Platforma Neue Klasse obljublja veliko, in če bo “Srce veselja” res tako revolucionarno, kot trdijo, bi lahko dobili električni avtomobil, ki bo celo puristom zaprl usta. A dokler ne vidimo konkretnih korakov, ostaja vse le dražljivka. Bomo videli električni M3 ali morda celo pravi električni športnik? Morda. Morda pa tudi ne.
Kaj menite vi? Bi sedli za volan električnega BMW-ja ali še vedno prisegate na bencinsko simfonijo? Pustite komentar spodaj in se pridružite razpravi!