fbpx

Prvi vtisi pod soncem južne Evrope – Volkswagen ID. Cross 2026: Trenutek resnice, vrnitev “kmečke pameti” in konec dobe drsnikov

Velika vrnitev k "pravim" gumbom

Volkswagen ID. Cross 2026
Foto: VW

Volkswagen stoji na prelomnici. Po nekaj letih iskanja identitete v električni dobi, kritikah na račun programske opreme in ergonomskih zdrsov v notranjosti, se zdi, da se nemški velikan vrača k tistemu, kar je vedno znal najbolje: izdelovanju avtomobilov za ljudi. Na sončnem Portugalskem so izbranim očem razkrili koncept Volkswagen ID. Cross 2026 – avtomobil, ki obljublja, da bo popravil napake preteklosti.

Volkswagen je na sončnem Portugalskem razkril svojo prihodnost. Ne z obljubami o avtonomni vožnji ali vesoljskih pospeških, temveč z nečim veliko bolj prizemljenim in pomembnim: vrnitvijo k zdravi kmečki pameti. Koncept Volkswagen ID. Cross 2026, ki napoveduje serijski model za leto 2026, je tiho priznanje Wolfsburga, da so v zadnjih letih morda zavili s poti – in zdaj se vračajo nazaj.

Ker slovenski mediji na ta ekskluzivni vpogled nismo bili povabljeni, smo za vas secirali in sintetizirali poročila dveh najpomembnejših neodvisnih virov, ki sta imela dostop do vozila: nemškega analitičnega kanala Autogefühl in britanskega Electrifying. Njuni zaključki so jasni: Volkswagen je končal z “digitalnim maltretiranjem” svojih kupcev.

Foto: VW
Foto: VW
Volkswagen ID. Cross 2026
Foto: VW

Oblikovanje: Konec “Audi fiaska” in vrnitev iskrenosti

Če pogledamo zunanjost, Volkswagen ID. Cross 2026 (ki bo verjetno nosil ime ID.2 X ali preprosto ID. Cross) deluje kot električni duhovni naslednik modela T-Cross. Thomas iz kanala Autogefühl je dizajn označil za “iskren in nemški”, kar je v njegovih očeh velik kompliment. Po letih oblikovalskega iskanja identitete pri modelih ID.3 in ID.4, ta avtomobil deluje čvrsto, preprosto in takoj prepoznavno.

Kaj iz koncepta bo dejansko na cesti?

Vodja zunanjega oblikovanja pri VW je potrdil, da je 80 do 90 % videnega pripravljenega za serijsko proizvodnjo.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Matthias Luft (@motoreport_)

  • Klasične kljuke: Največje presenečenje in olajšanje. VW je opustil drage in pozimi problematične potopljene kljuke ter se vrnil k robustnim, klasičnim ročajem. Zmaga funkcije nad obliko.

  • Svetlobni podpis: Osvetljena logotipa spredaj in zadaj ostajata. Prav tako ostaja zadnji brisalec, kar je pri modernih električnih avtomobilih (zaradi aerodinamike) postala redkost, a je za varnost ključnega pomena.

  • Kolesa: Konceptna 21-palčna platišča so prevelika za serijsko proizvodnjo (in pretežka za montažo), zato bo serijski maksimum znašal 20 palcev.

Notranjost: Revolucija normalnosti

Najpomembnejša zgodba ID. Crossa se dogaja v kabini. To je prvi fizični dokaz nove VW strategije, ki se glasi: “Poslušali smo vas.”

Foto: VW
Foto: VW
Foto: VW
Foto: VW
Foto: VW

1. Vrnitev fizičnih gumbov

Obdobje drsnikov na dotik (touch sliders), ki so bili ponoči nevidni in med vožnjo nevarni za uporabo, se končuje.

  • Volan: Na prečkah volanskega obroča so nazaj pravi fizični gumbi, ki ob pritisku kliknejo.

  • Klima in zvok: Pod osrednjim zaslonom je še vedno vrstica na dotik (tokrat osvetljena), a ključne funkcije klimatske naprave in glasnosti so dobile fizična vrtljiva stikala ali gumbe v spodnjem delu konzole.

  • Okna: VW je opustil zloglasni sistem dveh stikal s preklopom “Rear/Front”. Vsako okno ima spet svoje stikalo.

2. Materiali: Smrt klavirskega laka

Oba recenzenta sta s skorajšnjim navdušenjem pozdravila odsotnost sijoče črne plastike (Piano Black), ki je bila zaščitni znak zadnjih VW modelov. Namesto tega notranjost krasijo tkanine, mehki materiali in teksturirane površine, ki dajejo občutek dnevne sobe in ne cenene elektronike. Ginny Buckley (Electrifying) je izpostavila občutek topline in domačnosti, ki ga ti materiali prinašajo.

3. Simpatični detajli

VW želi biti spet “ljudski” in simpatičen. V sredinski konzoli so zato pustili prostor za vazo (ali držalo za pisala/pripomočke), kar je neposreden poklon legendarnemu Hrošču. Pedala za plin in zavoro pa ohranjata simbola “Play” in “Pause”.

Prostor: Čarovnija platforme MEB Entry

ID. Cross je postavljen na novo platformo MEB Entry. Ključna razlika v primerjavi z dosedanjimi električnimi VW-ji je pogon spredaj (FWD). Ker motorja ni več pod prtljažnikom, se je sprostil ogromen prostor za prtljago.

  • Prtljažnik: Meri 450 litrov. To je impresivna številka za avto dolžine 4,16 metra. Prtljažnik je globok in ima pravilno obliko. Pod dnom je še dodaten prostor za kable ali manjše predmete.

  • Fleksibilnost: Nakazana je možnost popolnega podiranja vseh sedežev, vključno s sovoznikovim. To omogoča prevoz predmetov dolžine preko 2,2 metra – ali pa ustvarjanje “spalnega” prostora za avanturiste, kar je bilo nazorno prikazano s popolnoma ravnim dnom.

  • Potniška kabina: Kljub kompaktnim zunanjim meram je prostora za kolena na zadnji klopi dovolj tudi za odrasle osebe, saj so kolesa potisnjena v skrajne kote karoserije.

Tehnični podatki: Kaj se skriva pod pločevino?

Čeprav avtomobila niso resno vozili, so tehnični parametri za serijski model leta 2026 že znani in obetavni:

Specifikacija Podatek
Pogon Sprednji pogon (FWD)
Moč motorja Do 155 kW (211 KM)
Baterija (Standard) ~38 kWh (LFP kemija za nižjo ceno)
Baterija (Long Range) ~56 kWh (NMC kemija za doseg)
Doseg (WLTP) Cilj je 425+ km (z večjo baterijo)
Polnjenje 11 kW AC / hitro DC (10-80% v cca. 20 min)
Vlečna kljuka Do 1.200 kg vleke / 75 kg vertikalne obremenitve

Poudariti velja, da vlečna kljuka omogoča prevoz dveh težjih električnih koles, kar je bila (po besedah VW predstavnikov) ena najpogostejših zahtev trgovcev in kupcev.

Kdaj in za koliko?

ID. Cross bo na trg zapeljal poleti 2026.

Glede cen Thomas iz Autogefühla ostaja realističen. Čeprav se bo trženje verjetno začelo z obljubo o ceni okoli 28.000 € (za osnovni model z manjšo baterijo in manj opreme), bo realna cena za tisto, kar večina želi (56 kWh baterija, toplotna črpalka, boljša oprema), verjetno bližje 38.000 €.

Zaključek: Volkswagen ID. Cross 2026

Volkswagen ID. Cross 2026 ni tehnološka revolucija v smislu, da bi letel ali vozil sam. Je pa revolucija v razmišljanju znamke. S tem modelom VW priznava, da napredek ne pomeni nujno odstranitve vseh gumbov in zamenjave tkanine s plastiko.

Foto: VW
Foto: VW
Foto: VW
Foto: VW
Foto: VW

Če bo serijski model ohranil ergonomijo, materiale in prostorsko izkoriščenost tega koncepta, ima VW v rokah model, ki lahko dostojno zamenja popularna T-Cross in T-Roc ter ponudi resno alternativo Ford Pumi in prihajajočemu Renaultu 4. Zdi se, da je Volkswagen končno spet našel svoj kompas.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.