fbpx

Renault 5 E-Tech Electric: vrača se legenda in ima le eno veliko napako

To je Renault 5 - najtežje pričakovan avto leta 2024

Foto: Renault

V urbano džunglo se vrača legenda, ki je definirala generacijo – Renault 5, tokrat kot popolnoma električni model E-Tech Electric. Francoski avtomobilski gigant je oživil ikonično obliko iz leta 1972, ki združuje nostalgično preteklost in obetavno prihodnost, s čimer naslavlja tako zgodovinske navdušence kot privržence trajnostne mobilnosti. Renault 5 je vsekakor zvezda avtomobilskega salona v Ženevi, a deli mnenja. Še posebej v našem uredništvu.

Po skoraj četrt stoletja premora se Renault 5 vrača na sceno, tokrat v električni izvedbi, ki obljublja, a na nek način preveč pompozno obljublja revolucijo v segmentu mestnih vozil. Pri Renaultu so obuditev tega modela zasnovali z mislijo na sodobne izzive urbane mobilnosti, hkrati pa so uspeli ohraniti duh originala, ki je v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja osvojil srca mnogih. Nova generacija legendarne petke bo morda redefinirala tudi tokratno generacijo in jo popeljala v e-mobilnost. A le morda?! Eden od ciljev na tabli je bila vsekakor magična meja cene električnega vozila, ki je pri R5 nastavljen na 25.000 evrov. A na žalost ne za različico, ki bi si jo kdor koli želel imeti v garaži. O tem kasneje.

Foto: Renault

Najprej dizajn. Retro-futuristični dizajn novega Renault 5 E-Tech Electric se poklanja svojim predhodnikom, a z modernim pridihom. Značilne luči in vertikalne zadnje luči, skupaj z izrazitimi kolesnimi lokmi, poudarjajo dediščino modela, medtem ko sodobne linije vozilu dodajajo svežino in dinamičnost. Poudarek je na detajlih, kot so integrirani zadnji ročaji vrat, ki vozilu dajejo videz klasičnega trivratnega modela, in rdeči poudarki na zadnjem spojlerju, ki spominjajo na legendarni R5 Turbo. Avtomobil je lep in avtor je takoj kupil celovit dizajn. A dizajn pri električnih avtomobilih ni vse, oziroma je lahko le začetek ljubezni. Električni avto mora najprej biti elektični šele nato lep. To naprimer ve dobro Tesla.

Foto: Renault
Foto: Renault

Notranjost – klasika, ki se vrača kot disko glasba

Notranjost vozila je preplet klasičnih elementov in sodobne tehnologije. Digitalni instrumenti in multimedijski sistem z velikim zaslonom na dotik poudarjajo sodoben karakter vozila, medtem ko retro elementi, kot so navpični šivi na armaturni plošči in pravokotni zračniki, ohranjajo nostalgijo. Renault 5 E-Tech Electric se ponaša s prostorno notranjostjo in prtljažnikom, ki kljub kompaktnim zunanjim meram ponuja presenetljivo veliko prostora. Sodelovanje z Google se mi zdi odlično. Dobro. Oziroma takšno, ki bo v prihodnosti s pomočjo umetne inteligence delalo večje korake. Poleg povezanih storitev Google, Renault 5 E-Tech Electric prinaša novost v obliki Renoja, uradnega avatarja Renaulta, ki predstavlja inteligentnega, koristnega in prisrčnega sopotnika na potovanjih. Razvit s strani Renaulta z namenom, da strankam ponudi bolj prijetno in intuitivno električno izkušnjo, ima avatar Reno pravo osebnost. Zasnovan je za odzivanje na vprašanja in ukaze uporabnika (npr.: “Hej Reno, načrtuj polnjenje za jutri ob 8. uri zjutraj” ali “Hej Reno, kako lahko povečam svoj domet?”), kar vozilu daje relacijski podpis, poln empatije. Če verjamete “marketinškim” pravljicam. Google namreč ta hip nekoliko zaostaja v tekmi AI, a vsi upamo, da bo stopil na plin.

Foto: Renault
Foto: Renault
Foto: Renault

Tehnično francosko drugače – kar je dobro in slabo hkrati

S svojo dolžino 3,92 metra in širino 1,77 metra se novi model uvršča med večje predstavnike mestnih vozil. Na voljo bo z dvema različicama baterij, 40 kWh in 52 kWh, ki bosta ponujali doseg do 400 kilometrov, odvisno od izbrane različice. Moč motorja se giblje med 110 kW (150 KM), 90 kW (120 KM) in 70 kW (95 KM), kar zagotavlja živahne vozne lastnosti in hiter odziv vozila. Renault 5 E-Tech Electric bo prvi model na novi platformi AmpR Small, kar obeta optimizacijo prostora in zmogljivosti. Če izberete večjo baterijo in močnejši motor, se preobrazite v mestnega viteza, kjer bo vaš električni konjiček zablestel z vso svojo močjo 150 KM (konjskih moči) in 245 Nm (181 lb-ft) elegantnega navora. Pospešek od 0 do 100 km/h se zlije v manj kot osmih sekundah, kar je hitreje kot menjava vaših najljubših visokih petk, medtem ko vas prehod od 80 do 120 km/h popelje na naslednjo raven v manj kot sedmih sekundah – bolj vznemirljivo kot razprodaja v vaši najljubši butični trgovini. Najvišja hitrost, ki je sicer omejena na “mestnih” 150 km/h (93 mph), daje občutek, kot da ste na modni pisti, le da je vaša steza asfaltirana in brez omejitev, razen elektronske, ki skrbi, da vaša vožnja ostane v okvirih mestnega šika. Lahko pa novi Renault R5 vleče 500 kilogramov tovora. Zgornji podatki načeloma niso nič posebnega v svetu električnih vozil, zato avtor upa, da bo proizvajalec pripravil tudi R5 turbo z vsaj 400 konji. Je pa avtomobil relativno težak, okoli 1500 kilogramov, kar me preseneča, glede na omejeno velikost in baterijo.
Kot pri telefonih, pa je kupcem vedno bolj pomembna hitrost polnjenja avtomobila. Tako imenovani HyperCharge. Tu je Renault sicer razočaral tiste, ki so ga vsa leta hvalili, da njegovi modeli avtomobilov ponujajo do 22 kW AC hitrosti polnjenja na lastni domači ali mestni polnilnici. Renault R5 ponuja le klasiko 11 kW, kar je škoda. Baterija bi se namreč na domači polnilnici lahko napolnila v zgolj dobrih 2 urah. Prav tako ni izjemno hitrega DC polnjenja, kjer so hitrosti precej omejene do 100 kW pri večji bateriji. Tu izgleda VW bolj pogumen, saj že pri osnovnih “različicah” ID ponuja polnjenje okoli 135 kW. Najmanši motor s 95 konji pa naj ne bi imel hitrega polnjenja. Kar je na nek način skoraj bizarno, saj bi pričakoval, da boš lahko vozilo polnil z vsaj 50 kW. Boste pa lahko z novim R5 polnili vašo hišo, saj omogoča V2L (vehicle-to-load) in V2G (vehicle-to-grid) tehnologijo. Francozi že vedo, da bodo v mestih Parižani z veseljem prodajali energijo na borzah in služili, ko bo avtomobil parkiran. Električni avtomobili bodo v prihodnosti namreč hranilniki, ki bodo služili kot stabilizatorji omrežja ob špicah.


Z začetno ceno okoli 25.000 evrov, ki je relativno visoka za različico s 95 konji, brez možnosti hitrega polnjenja, bo Renault 5 E-Tech Electric dostopen širšemu krogu kupcev, ki iščejo električno vozilo z bogato zgodovino in sodobnim pridihom. A le za mestne avanture, saj za drugo ta različica ne bo primerna. Z njim si namreč avtor ne bi upal v Trst na kavo. Na žalost bo takšen res všečen prebil mejo 30.000 evrov, prej 35.000 evrov, kar pa je že psihološka meja za majhen električni avtomobil, ki je težko kaj drugega kot drugo vozilo pri družini. Proizvodnja bo potekala v Franciji, s čimer Renault poudarja svojo zavezanost lokalni proizvodnji in trajnostni mobilnosti.

Foto: Renault

Na nek način je novi Renault 5 kot Honda E, ki je šla na dieto, se naučila varčevati in se preoblekla v bolj praktična oblačila. Honda E je bila sicer očarljiva na pogled, tako znotraj kot zunaj, a je imela apetit bogataša in vzdržljivost kavč krompirja. Renault 5 naj bi bil kot dober prijatelj, ki pokaže Hondi E, kje je zgrešila: “Poglej, tako se naredi avto – “ceneje” in z več energije v bateriji!” Čeprav v celoti ne velja zapisano, upam, da oprostite ironijo avtorja. Renault se enostavno ne zaveda, da bi moral narediti “ljudski avtomobil” za izjemno dostopen denar, ki pa bi ga volumen prodaje po nekaj letih iz rdečih številk obrnil v črne. Namesto, da bi Renault posnemal Teslo, katere edina strategija je volumen prodaje – na račun dobre cenovne politike in višanje RVC-ja izključno z vsako dodatno proizvedeno enoto. Srednje opremljen model z 150 kW motorjem in 52 kWh baterijo bi moral biti 29.990 evrov, da bi prepričal večje množice, kot le nekaj posebnežev. A pri cenah je popolnoma nerazumna že Opel Corsa Electric. Tu avtor resnično ne razume filozofije proizvajalcev, ki tako kot VW obljubljajo uporaben električni avtomobil za 25.000 evrov. A noben ne izpolne te obljube, saj za ta denar dostavijo neuporaben avtomobil.


V uradnih PR besedilih Renaulta se je znašel tale biser, ki z zanosom pripoveduje o časih, ko je bil Renault 5 pravi pionir, saj je bil prvi avtomobil, ki je porabil manj kot simboličnih 5 litrov goriva na 100 km pri hitrosti 90 km/h… in to že leta 1974! Da, prav ste prebrali! Obstajala pa je tudi električna različica in ta je bila na voljo že skoraj pol stoletja nazaj, z dosegom 110 km! Vstopil je tudi v svet eko-dizajna z uporabo naravnih vlaken za izboljšanje zvočne izolacije, prostornosti notranjosti, dizajna in porabe goriva. Kot pravi vizionar se je leta 1986 z zadnjim izzivom podal v krožno gospodarstvo z obnovljenimi modeli Renault 5.

Če to ni dokaz francoskega šarma in humorja, potem ne vem, kaj je. Skorajda se zdi, da Renault s šikom in eleganco pripoveduje o tem, kako malo se je dejansko premaknilo v zadnjih 50 letih, ko gre za avtomobilske inovacije. Kot da bi rekel: “Oui, oui, mi smo bili že takrat na elektriko, ko ste vi še sanjali o bencinskih hroščih!” In prav ta nekoliko tragikomični pridih nas opominja, da je bila pot do danes polna zavojev, a hkrati s francoskim nasmehom na obrazu priznava, da je bil vsak korak, pa četudi majhen, del večje zgodbe o napredku. Kot da bi v duhu dobrega starega francoskega filma avtomobil z nasmehom rekel: “Regardez-moi, sem bil že zelen, preden je bilo to sploh ‘in’.” In preden je obstajalo držalo za francosko bageto.

Foto: Renault

Novi Renault 5 E-Tech Electric ni zgolj vozilo; je simbol obuditve ikone, ki združuje nostalgijo in inovativnost. Hkrati pa je sklepanje nerazumnih kompromisov. Osebno različice z malo baterijo ne bi ponujal. Ponudil bi opcijo enega pogona in ene baterije po ceni 25.000 evrov in pri tem bi se obnašal natančno tako kot Tesla. Sicer z obetavno kombinacijo dizajna, tehnologije in relativno cene je ta model pripravljen z zaletom osvojiti srca nove generacije voznikov, ki cenijo dediščino in hkrati stremijo k trajnostni prihodnosti. Renault s tem modelom ne le obuja spomin na preteklost, ampak tudi postavlja nove smernice v segmentu električnih vozil. Uspelo pa mu na žalost ne bo, ker ni upošteval novih pravil igre. In ta je spisal nekdo v Silicijevi dolini.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.