Renault obuja legendarni 5 Turbo, tokrat v električni različici s 500 konjskimi močmi in drznim retro-futurističnim dizajnom. Ali lahko ta novinec zasenči konkurenco v svetu električnih hot hatchov?
Renault je s predstavitvijo modela Renault 5 Turbo 3E ponovno obudil ikonični model iz 80-ih let, tokrat v povsem električni izvedbi. Ta drzni hot hatch združuje retro oblikovne elemente z najsodobnejšo tehnologijo, kar ga postavlja v ospredje med športnimi električnimi vozili.
Čeprav oznaka “Turbo” v imenu električnega avtomobila morda zveni nenavadno, gre za poklon originalnemu modelu, ki je v 80-ih letih navduševal s svojo zmogljivostjo in edinstvenim karakterjem. Novi 5 Turbo 3E nadaljuje to tradicijo, vendar z električnim pogonom, ki zagotavlja izjemne vozne lastnosti in hkrati prispeva k zmanjšanju emisij.
Tehnične specifikacije: več moči kot kdajkoli prej
Originalni Renault 5 Turbo je imel 160 KM iz 1,4-litrskega turbo motorja. Njegov električni naslednik, 5 Turbo 3E, pa ponuja kar 500 konjskih moči (373 kW), kar je več kot trikrat več od predhodnika. Dva električna motorja na zadnji osi omogočata pospešek od 0 do 100 km/h v le 3,5 sekunde, kar ga postavlja ob bok najhitrejšim električnim vozilom na trgu.
Poleg izjemne moči se 5 Turbo 3E ponaša tudi z napredno karbonsko konstrukcijo, ki zagotavlja nizko težo in visoko togost. Čeprav natančna teža še ni bila razkrita, konceptna različica tehta približno 1.500 kg (3.306 lbs), kar nakazuje, da bo serijska različica podobno lahka.
Dizajn: retro mišice s sodobnim pridihom
Oblikovno se 5 Turbo 3E poklanja originalnemu modelu z izrazitimi zadnjimi blatniki, velikimi stranskimi režami za zrak in impresivnimi 20-palčnimi platišči. Sprednje pnevmatike merijo 245/35 ZR20, zadnje pa 275/35 ZR20, kar zagotavlja odličen oprijem in stabilnost pri visokih hitrostih.
Notranjost združuje retro detajle z modernimi tehnologijami, vključno z digitalnimi zasloni in športnimi sedeži, ki zagotavljajo udobje in podporo med dinamično vožnjo. Karbonska konstrukcija prispeva k trdnosti in lahkosti vozila, kar je ključno za optimalne vozne lastnosti.
Električni pionir med hot hatchi
Čeprav je Renault 5 Turbo 3E prvi serijski električni hot hatch te znamke, to ni prvi električni športni model iz Renaulta. Leta 2017 je bil predstavljen Zoe E-Sport s 460 KM, leta 2022 pa koncept R5 Turbo 3E s 375 KM. Serijska različica novega modela bo s 500 KM presegla oba, tako v moči kot verjetno tudi v ceni.
Težka kategorija v majhnem paketu
Zaradi dveh električnih motorjev in napredne karbonske konstrukcije je pričakovana masa okoli 1.500 kg (3.306 lbs), podobno kot pri konceptu iz leta 2022. Kljub temu bo 5 Turbo 3E z močjo 500 KM zagotavljal izjemne zmogljivosti in vozno dinamiko.
Čeprav je trg za takšna vozila nišen, je razveseljivo, da obstajajo. Renault 5 Turbo 3E naj bi na ceste zapeljal leta 2026, kar pomeni, da imamo dovolj časa za varčevanje. Cena sicer še ni znana, a glede na zmogljivosti in ekskluzivnost lahko pričakujemo, da ne bo nizka.
Sklepna misel: kdo potrebuje turbino, ko imaš elektriko?
Renault dokazuje, da je mogoče združiti nostalgijo, električno moč in popolno zabavo. V času, ko prevladujejo SUV-ji in električne limuzine, prinaša Renault 5 Turbo 3E svežino, dramo in zadovoljstvo za vse, ki pogrešajo prave hot hatche. Če že stopamo v električno prihodnost, naj bo ta polna zabave in čiste moči.
Če torej iščete razlog za nasmeh in zabavo na cesti, vam Renault ponuja prav to – z elektriko in stilom.