fbpx

Rezvani Retro RR1: 935 nostalgija na 992 – do 750 hp (559 kW), karbon in ročni menjalnik

50 kosov spomina, 0–97 km/h v 2,0 s

Rezvani Retro RR1
Foto: Rezvani

Plakat Porsche 935 se je zbudil, si nadel ogljikova vlakna in se preselil na šasijo 992. Rezvani Retro RR1 je retro halo-kostum z resnim tehničnim jedrom – na voljo kot 600 ali 750 “konjski” tobogan.

Rezvani Retro RR1 je konverzija vašega Porsche 992 v retro-raketo, ki se poklanja legendarni 935 iz sedemdesetih. Karoserija je večinoma karbonska, vrata ostanejo donorska (zaradi geometrije in varnosti), vse ostalo je na novo oblikovano: široka krila, pokrov z vpadljivimi režami, centralni izpuh in spredaj okrogli žarometi, ki namignejo na prvo generacijo 911. Serija je omejena na 50 primerkov, izdelava traja približno štiri mesece – in to ni “kit”, temveč celovit coachbuilt pristop.

Foto: Rezvani

Motor, moč in menjalniki

RR1 pride v dveh okusih:
RR1-600: 3,0-litrski twin-turbo bokser iz Carrere s 447 kW (600 hp) in 706 Nm (521 lb-ft). 0–97 km/h (0–60 mph) v 3,0 s. Tu lahko izberete 7-stopenjski ročni ali PDK. Pogon je po izhodišču RWD, ker je osnova Carrera.
RR1-750: 3,8-litrski twin-turbo iz Turbo S z do 559 kW (750 hp) v “track” nastavitvi oziroma 534 kW (715 hp) v “street” konfiguraciji. 0–97 km/h (0–60 mph) v 2,0 s, menjalnik PDK, pogon AWD.
Rezvani za 750-ke uradnega navora ne navaja – kar je pošteno. Raje točno kot napihnjeno.

Foto: Rezvani
Foto: Rezvani

Končna hitrost (pošten odgovor)

Končne hitrosti ob predstavitvi niso navedli. Lahko sklepamo, da bo “tam nekje zelo hitro”, a to bi bila loterija. Bolje glasen izpuh kot glasne ugibanke.

Dizajn: 935 v času brez cigaretnega dima

Širok bodykit ni samo poza. Ostri, a čisti prehodi blatnikov, nizka “ramena” in zadek z central-exit izpuhom pomenijo, da RR1 izgleda, kot da se je pravkar odlepil s štarta Le Mansa. Žarometi s heritage vizualijo so homage brez kostumografije – retro, ki ne bega sodobne aerodinamike. Če iščete pozornost, dobite jo še preden motor zavrti.

Foto: Rezvani

Podvozje, kolesa in zavore: oprijem kot argument

Serijsko RR1 stoji na kombinaciji 20-palčnih (20×10.0) spredaj in 21-palčnih (21×13.0) zadaj. Obute je v 275/35 R20 spredaj in mastnih 335/30 R21 zadaj. Za ugriz skrbijo Brembo GT-S s 6-batnimi čeljustmi in 380×34 mm diski. V praksi to pomeni bolj miren nos pri zaviranju in tisti “zaklenjen” občutek pri hitrih menjavah smeri, ki ga pričakuješ od 992 – le da tu pride v retro smoking.

Kabina: retro okus, moderna orodja

Notranjost ostaja uporabna 992, kar je pohvala, ne izgovor. Lahko dodate vintage vstavke sedežev, posebne volanske in prestavne obloge (tudi lesen prestavni gumb za romantike), personalizirane barvne niti in grafike. Videz stari šoli, ergonomija 21. stoletja – infotainment, varnostni sistemi in klimatizacija ostanejo tako dobri kot v donatorju.

Foto: Rezvani
Foto: Rezvani

Opcije in sladkorčki

Ker gre za ročno delo, je katalog dopolnil všečno nor: Öhlins TTX-Pro nastavljivi blažilniki (8.500 USD), center-lock konverzija (12.500 USD), karbonski “turbofan” pokrovi (4.500 USD), polikarbonatna stekla (2.700 USD), jeklena varnostna kletka (5.500 USD), posebne poslikave (od 2.500 do 7.500 USD) ter nadgradnja Brembo GT-S (12.500 USD). Na voljo je celo tematska čelada (2.750 USD), ker dramatika zahteva kostum.

Kako se to kupi – in za koliko?

Retro RR1 ni nov avto, ampak konverzija vašega 992 (2020–danes). Cena preobrazbe je 195.000 USDdonorski Porsche ni vključen – in velja za RR1-600 in RR1-750. Rok izdelave je približno 4 mesece. To je tisti tip nakupa, kjer ne prinesete ključa trgovcu, temveč svoj avto v delavnico, od koder se vrne preoblečen v poster material.

Foto: Rezvani
Foto: Rezvani

Realnost lastništva in drobni tisk

Rezvani ni povezan s Porschejem in projekt ni “odobrena izdaja” – je neodvisna preobrazba. RR1 je primarno mišljen za stezo, vendar ga je možno konfigurirati tudi za cestno rabo (odvisno od lokalne homologacije). To je pomembno, ker je tovrstna predelava predvsem čustveni projekt z veliko tehnične integritete.

Družinsko drevo: Beast, Tank in zdaj Retro

Če vam je ime poznano po Beast ali apokaliptičnem Tank, RR1 razkrije še drugo plat hiše – oddelek Retro, kjer zgodovina ni muzejski eksponat, ampak surovina. Ne dela se le kopi-pejsta – dela se interpretacija, z vsemi koristi, ki jih prinese današnja mehanika.

Foto: Rezvani
Foto: Rezvani

Zaključek: Rezvani Retro RR1

Rezvani Retro RR1 zadeneta dve muhi: srce in številke. Srce, ker gre za iskren poklon 935, in številke, ker so 447 kW (600 hp) oziroma 559 kW (750 hp) (oziroma 534 kW/715 hp v “street” nastavitvi) dovolj, da z nasmehom pobrišete asfalt. 0–97 km/h v 3,0 s (600) ali 2,0 s (750) razlaga, zakaj je potreben Brembo GT-S in gumarska širina, ki meji na artilerijo. Ročni menjalnik pri 600-ki je darilo romantikom, PDK pri 750-ki je darilo kronometru. Končna hitrost ostaja nedeljena – prav. V času, ko si marsikaj izmišljujemo, je lepo, da kdo raje molči, dokler ne izmeri. 195.000 USD za konverzijo brez donorskega avta ni drobiž, a dobiš unikum: 992, preoblečen v 935 z jamstvom, s karbonsko karoserijo, opcijami tipa Öhlins TTX-Pro in center-lock, ter natančnostjo, ki jo prinese sodobna platforma. Če iščete retro, ki res vozi, in ne le retro, ki se slika, je RR1 trenutno ena najzanimivejših vozovnic v klub “kaj pa, če bi”.

Foto: Rezvani

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.