fbpx

Ringbrothers Aston Martin DBS »Octavia« (1971): karbonski restomod z 805 KM (600 kW) – MI6 po ameriško

Britanska eleganca, ameriška pest v šestih prestavah.

Ringbrothers
Foto: Ringbrothers.com

Aston Martin DBS iz leta 1971 je dobil novo identiteto: »Octavia«. Ringbrothers sta mu oblekla karbon, pod pokrov pa posadila supernabit 5,0‑litrski V8. Rezultat? Ročni menjalnik, 805 KM (600 kW) in oblikovna ironija, zaradi katere bi se James Bond nasmehnil pod brki, Carroll Shelby pa odobravajoče pokimal.

Ringbrothers, delavnica iz Spring Greena v Wisconsinu, znana po brut(al)nih SEMA zmagovalcih, je prvič ugriznila v Aston Martin. Donorski DBS (1971) je ostal predvsem kot ideja in VIN, vse ostalo je na novo – širina spredaj +8 in (203 mm), zadaj +10 in (254 mm), medosje +3 in (76 mm). Vse v službi drznejše drže in bolj sodobne dinamike. »Gibajoča se mehanska umetnina,« pravijo pri Ringbrothers – in ne pretiravajo.

Karoserija: Townsova silhueta, danes v polnem karbonu

Originalno silhueto Willliama Townsa, avtorja DBS iz leta 1967, so ohranili – vse plošče so zdaj iz ogljikovih vlaken, nastajale pa so v sodelovanju z Gemini Technology Systems. Samo za digitalno modeliranje: 3.900 ur, za izdelavo: 8.200 ur – skupaj več kot 12.000 ur. Barva? BASF Glasurit »Double‑0 Silver« z Nuclear Olive poudarki.

Foto: Ringbrothers.com

Pogon: Coyote + Harrop = 805 KM (600 kW)

Pod dolgim pokrovom je Ford Performance 5.0‑litrski Coyote V8, nad njim Harropov kompresor prostornine 2,65 l. Skupaj z Wegner Motorsports specifiko motor razvije 805 hp (600 kW) in diha skozi Ringbrothers izpuh z Borla dušilniki. Ročni šeststopenjski menjalnik (Bowler‑modificiran Tremec TR‑6060) po torzni cevi pošilja navor na Strangeovo 9‑palčno zadnjo pesto. To je MI6 poetika v številkah.

Foto: Ringbrothers.com

Podvozje: FAST TRACK Stage III, Brembo 380 mm, HRE centerlock

Osnova je Roadster Shop FAST TRACK Stage III z neodvisnim zadnjim vzmetenjem in RS SV by Fox vijačnimi blažilniki. Na kolesih so Michelin Pilot Sport Cup 2285/35 R19 spredaj, 345/30 R20 zadaj – ter enosredinski (centerlock) HRErji, razviti skupaj z Ragle Design. Za ugriz skrbijo Brembo paketi: 380×34 mm (≈15,0 in) diski in M6 šestbatne čeljusti spredaj, zadaj 380×28 mm in M4 čeljusti. Če vam je všeč old‑school natančnost: sprednji stabilizator je 1,25 in s povezavami C7 Corvette.

Ringbrothers
Foto: Ringbrothers.com

Šasija kot skulptura: integrirana varnostna kletka

Vse skupaj povezuje po meri zasnovana strukturna kletka, varjena v šasijo in karoserijo. Efekt? Toga platforma in poldruga tona držanja se na cesti spremeni v nekaj, kar se ne zdi več kot klasični GT iz sedemdesetih, temveč kot sodobno super‑GT z analogno dušo.

Notranjost: martini z olivo in … pametne senčnike

Znotraj kraljuje karbon s pletenim usnjem, 3D‑tiskanimi inox detajli in medenimi kljukami vrat. Tu se začne zabava: pokrovčki ventilov »Aston Martini«, merilna palica olja v obliki kozarec za martini z olivo, ročna zavora kot kromiran pištolski ročaj, tablica pa »SHAKN«. Bondovski wink‑wink s podpisom Ringbrothers.

Foto: Ringbrothers.com

Gentex je prispeval digitalno ogledalo FDM, samozatemnitvena stranska ogledala in – pozor – samozatemnitvene sončne senčnike. Ti so prozorni in se zatemnijo glede na sončno obremenitev, kar je po poročilih prvič v serijskem (cestnem) avtomobilu*. Če želite video‑igričarsko vzvratno sliko: na vrhu zadnjega stekla je eleganten »otok« s kamero.

Prizorišče: The Quail, MI6 bar in shaken martinis

Premiera na The Quail, A Motorsports Gathering med Monterey Car Week je bila za Ringbrothers prvi nastop na tem super‑elitnem odru. Za piko na i so iz odvečnih karoserijskih panelov na prizorišču sestavili bar, kjer so stregli – jasno – martinije, shaken, not stirred.

Foto: Ringbrothers.com

Zaključek

Octavia je ena tistih avtomobilskih idej, ki bi lahko izpadla kot parodija – Britanec s čezlužnim srcem, poln filmskih namigov. Namesto tega dobimo avtomobilsko skulpturo, ki je bolj Aston, kot je bil Aston – v smislu držanja, toge strukture, odzivnosti in izvedbe. 805 hp (600 kW) iz Coyote + Harrop kombinacije je sila, ki jo spoštuješ, FAST TRACK Stage III šasija in Brembo 380 mm ji dajeta karakter sodobnega super‑GT, HRE centerlock in Cup 2 pa vizualno ter mehansko piko na i. Cena? Ni javna, a pri >12.000 urah in polnem karbonu govorimo o sedemmestnem znesku. Najpomembnejše: Octavia ne igra na nostalgijo – nadgradi jo. In medtem ko se svet prereka, ali je pravi Aston lahko s Fordovim V8, Ringbrothers mirno mešata koktajl: ferocity ameriške mišice in stiff upper lip angleške prefinjenosti. S tem receptom se včasih res dobi najboljši martini.

Dodatne Informacije

ringbrothers.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.