fbpx

Rivian R2: Električni SUV, ki bo stresel Evropo – prihod leta 2026 za 40.000 evrov

Kompaktni avanturist z dosegom 480 km in dušo pustolovca

Rivian R2
Foto: Rivian

Predstavljajte si živahne evropske ulice, kjer se med običajnimi SUV-ji pojavi nekaj novega – Rivian R2. Ta 4,7-metrski električni SUV iz Amerike prihaja leta 2026, da pretrese staro celino. Ni več gromozanskih R1T ali R1S, ki so bili preveliki za naše ceste. R2 je kot mlajši brat, prilagojen evropskemu okusu: kompakten, zmogljiv in poln tehnologije. Z rahlo ironijo: startupi radi obljubljajo gore, a Rivianova tehnologija že navdušuje velike igralce, kot je Volkswagen. Bo R2 res avto, ki bo spremenil pravila igre, ali le še ena električna muha? Poglejmo, kaj prinaša.

Rivian, ustanovljen leta 2009 pod vodstvom RJ-a Scaringeja, je začel z dostavnimi vozili za Amazon, nato pa leta 2021 predstavil R1T pick-up in R1S SUV – zverini z dosegom do 505 km in pospeškom pod 3 sekunde do 100 km/h. A Evropa je zahtevala nekaj manjšega. Rivian R2 je odgovor: 4,7-metrski SUV na novi platformi, ki zmanjša število elektronskih krmilnih enot (ECU) za 50 %, a ohranja vrhunsko programsko integracijo. Cinizem? Velikani, kot je Volkswagen, že stavijo na to tehnologijo za svoje prihodnje modele. Pozitivno: Rivian dokazuje, da lahko majhen igralec premika meje v svetu električnih avtomobilov.

Foto: Rivian

Dizajn in dimenzije: Praktičen, a pustolovski

R2 meri 4,71 m v dolžino, 1,91 m v širino in 1,7 m v višino – podobno kot BMW X3 ali Hyundai Tucson, a z dušo avanturista. Spredaj kraljujejo značilni vertikalni LED-žarometi, zadaj pa čist, minimalističen dizajn z vrati za polnjenje na desni strani – idealno za evropske pločnike. Prtljažnik ponuja 680 litrov prostora, s podrto zadnjo klopjo pa kar 2000 litrov. Opcijski šotor Rivian Treehouse na strehi doda pridih pustolovščine – kot nalašč za vikend v Alpah. Notranjost? Luksuzna, a robustna: 15,6-palčni osrednji zaslon, dva taktilna gumba za glasnost in hitrost ter materiali, ki prenesejo vse, od blatnih poti do razlite kave. Ironično: R2 hoče biti hkrati eleganten in neuničljiv. Pozitivno: to je avto, ki se prilega v mesto, a hrepeni po divjini.

Zmogljivost: Električna moč za vse okuse

Rivian R2 ponuja tri pogonske možnosti, vse z impresivnimi specifikacijami:

  • En motor, zadnji pogon (RWD): Moč 223 kW (300 KM), 400 Nm navora, pospešek 0–100 km/h v 6 sekundah, največja hitrost 201 km/h (125 mph). Doseg: 483 km (300 milj) z večjo baterijo. Za varčne, a dinamične voznike.
  • Dva motorja, štirikolesni pogon (AWD): 298 kW (400 KM), 550 Nm, 0–100 km/h v 4,5 sekundah, enak doseg. Popolno za mestne in podeželske poti.
  • Trije motorji, Performance AWD: Nad 522 kW (700 KM), 800 Nm, pospešek pod 3 sekunde do 100 km/h, največja hitrost 209 km/h (130 mph). Za tiste, ki želijo prehiteti vse na avtocesti.

Baterije? Na voljo sta dve: standardna (85 kWh, doseg 435 km / 270 milj) in velika (115 kWh, 483+ km / 300+ milj). Uporabljajo LG 4695 celice – večje, z višjo energijsko gostoto. Polnjenje? Do 220 kW na DC hitrih polnilnicah, od 10 % do 80 % v 30 minutah. R2 bo podpiral CCS v Evropi, z možnostjo uporabe Teslinih polnilnic prek adapterja. Off-road? 20 cm odmika od tal in zmožnost vleke 2700 kg. Pozitivno: R2 je pravi električni pustolovec, ki se ne boji blatnih poti.

Foto: Rivian

Tehnologija: Zanesljiva pamet brez pretiranih obljub

Rivianova moč je v softveru. Platforma z manj ECU-ji pomeni manj okvar in hitrejše posodobitve prek zraka (OTA). Infotainment temelji na Android Automotive z Google Maps, ki se prilagaja vašim navadam. Vozniška pomoč Drive+ vključuje 11 širokokotnih kamer, radarje in možnost lidarske nadgradnje. Pričakujemo 5 zvezdic na NCAP testih, z aktivnim zaviranjem in 360-stopinjskim pogledom. Ironično: medtem ko nekateri obljubljajo avtonomijo “prihodnje leto”, Rivian ponuja zanesljivo pomoč že danes. To je tisto, kar navduši – praktičnost brez pretiravanja.

R3 in R3X: Prihodnost Riviana v Evropi

Poleg R2 prihaja R3, manjši hatchback (4,2 metra), ki bo tekmoval z VW ID.3 in Kia EV3. Enaka platforma, doseg 400+ km, cena okoli 35.000 evrov. In R3X? Rally-raid različica z višjim odmikom od tal za ljubitelje off-roada. Rivian tako sporoča: “Ne bomo le SUV-jev, osvojili bomo vse segmente.”

Foto: Rivian
Foto: Rivian

Kdaj in za koliko? Prihod v Evropo

R2 bo v ZDA stal 45.000 dolarjev (približno 40.000 evrov), v Evropi pa pričakujemo ceno okoli 45.000 evrov, saj bo tekmoval z Model Y. Prihod je napovedan za 2026, najprej z levim volanom, nato z različicami za druge trge. Natančen datum še ni potrjen, a Rivian obljublja hitro širitev. Cinizem? Cena bo verjetno nekoliko višja zaradi davkov in prilagoditev, a če bo R2 izpolnil obljube, bo vreden vsakega centa.

Zaključek: Električni SUV z dušo in potencialom

Rivian R2 je kot popotnik, ki prinese svež veter na evropske ceste. Z dosegom 483 km, pospeškom, ki sramoti športnike, in tehnologijo, ki že navdušuje velikane, kot je Volkswagen, ima vse, kar potrebuje za uspeh. A startupi radi obljubljajo – bo Rivian izpolnil pričakovanja? Pozitivno: R2 združuje pustolovščino z urbano praktičnostjo, kar je redkost. Za 40.000–45.000 evrov je to avto, ki bi ga želel preizkusiti – in morda celo kupiti. Če Rivian drži besedo, bo R2 morda res tisti, ki bo preoblikoval evropski trg električnih SUV-jev.

Dodatne Informacije

rivian.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.