fbpx

Rolls-Royce Phantom Centenary Private Collection – Stoletje, prelito v zlato, šivano s sanjami

Ko avtomobil postane knjiga, ki pripoveduje zgodovino luksuza

Rolls-Royce Phantom Centenary Private Collection
Foto: Rolls-Royce

Če bi bil luksuz oseba, bi govoril tiho in z britanskim naglasom. Če bi imel telo, bi bil iz belega usnja in pozlačenega lesa. In če bi imel dušo – bi se imenoval Rolls-Royce Phantom Centenary Private Collection.

Rolls-Royce že sto let izdeluje avtomobile, ki niso avtomobili, ampak stanja duha. Zdaj, za stoletnico svojega najprestižnejšega modela, je ustvaril omejeno serijo 25 vozil, ki bi jih težko imenovali kar koli drugega kot umetnine. Rolls-Royce Phantom Centenary Private Collection je njihov poklon stoletju genialnosti, popolnosti in obsedenosti z detajlom – projekt, ki so ga ustvarjali tri leta in vanj vložili več kot 40.000 ur dela.

Foto: Rolls-Royce
Foto: Rolls-Royce
Foto: Rolls-Royce
Foto: Rolls-Royce
Foto: Rolls-Royce
Foto: Rolls-Royce

Zunanjost: kot filmska zvezda iz zlate dobe Hollywooda

Zunanjost avtomobila deluje, kot da bi stopila iz črno-belega filma, kjer Cary Grant odpelje Audrey Hepburn po bulvarju, obsijanem z reflektorji. Rolls-Royce opisuje barvno kombinacijo kot Super Champagne Crystal nad Arctic White, medtem ko zgornji del karoserije prekriva eleganten odtenek Super Champagne Crystal over Black. To ni barva, to je tekoča kovina – učinek dosežen z dodajanjem iridescentnih delcev zdrobljenega stekla v lak, kar daje površini globino, ki se spreminja glede na svetlobo.

Rolls-Royce Phantom Centenary Private Collection
Foto: Rolls-Royce

Na vrhu masivne maske se bohoti Spirit of Ecstasy, tokrat ulit v 18-karatno zlato, nato prevlečen s 24-karatnim slojem za popoln sijaj in zaščito. Vsaka figura ima celo svoj Phantom Centenary žig, uradno potrjen v londonskem Assay Officeu – ja, Rolls-Royce je svoj emblem poslal v registracijo dragih kovin.

Vse na karoseriji sledi zlatemu motu: ničesar ni preveč. Logotipi RR so obdani z belim emajlom in 24-karatnim zlatom, platišča pa nosijo 25 subtilnih linij – eno za vsak izdelan primerek. Tako, da bi jih tudi iz vesolja prepoznali kot zbirateljske kose.

Foto: Rolls-Royce
Rolls-Royce Phantom Centenary Private Collection v popolnem kontrastu črne in bele – utelešenje tihe moči, stoletja mojstrstva in brezčasne elegance.

Notranjost: kjer Rolls-Royce piše roman o stoletju v šivih in lesu

Ko vstopite, imate občutek, da ste pravkar vkorakali v razkošno knjižnico iz mahagonija, svile in zgodovine. Vsaka površina pripoveduje zgodbo. Notranjost ni zasnovana, ampak kurirana.

Zadaj se razteza tapiserija iz 45 individualnih panelov, sestavljena v sodelovanju s pariškim modnim ateljejem – prvo takšno sodelovanje Rolls-Roycea izven sveta mode. Motiv prikazuje sedem legendarnih lastnikov Phantoma in pomembne trenutke iz stoletne zgodovine, vse skupaj upodobljeno v več kot 160.000 šivih. Vsaka linija ni le šiv, ampak poteza svinčnika, prenesena v tekstil.

“Sketching with thread,” pravijo pri Rolls-Royceu – risanje z nitjo. Točno tako deluje. Če bi Picasso delal oblazinjene sedeže, bi verjetno izgledali takole.

Sprednji sedeži niso nič manj dramatični: ročno laser-izrezljani motivi prikazujejo skice iz zgodovine znamke – od kodnega imena “Roger Rabbit”, pod katerim je nastal Phantom leta 2003, do “Seagulla”, vzdevka prvega prototipa iz leta 1923.

Foto: Rolls-Royce
Foto: Rolls-Royce
Foto: Rolls-Royce

Na vratih se nadaljuje umetniška norost: les iz temnega Blackwooda je graviran in dopolnjen s 3D marquetry tehniko, 3D nanosom črnila in pozlato. Vsaka pot, vsak zemljevid, vsak list drevesa je simbol poti, ki jo je Phantom prevozil v sto letih. Vgravirani zemljevidi prikazujejo francosko riviero, West Wittering – poletni dom Henryja Roycea – in celo 4.500 kilometrov dolgo pot prvega Phantoma Goodwood ere čez Avstralijo.

Ceste na teh miniaturah so prevlečene z 24-karatnim zlatom – vsak listič je debel komaj 0,1 mikrometra. To ni avtomobilski detajl, to je delo mikrominiaturista s potrpljenjem menihov.

Phantomova zgodba v svetlobi zvezd

Na stropu se odvija novo poglavje: Starlight Headliner z 440.000 šivi, ki ne prikazuje zgolj zvezdnega neba, ampak motiv iz vrta Henryja Roycea v West Witteringu – murva, čebele, ptice, vse se prepleta v tihem spoštovanju do ustanovitelja znamke. Med zvezdami se skrivajo drobni simboli iz zgodovine Phantoma, kot je ptičja silhueta Sir Malcolma Campbella in “Bluebird”, njegov legendarni Phantom II.

Tudi tu Rolls-Royce ne pusti naključju niti enega šiva. Vsak detajl ima pomen, vsaka zvezda svojo zgodbo.

Motor: aristokratski utrip moči

Pod dolgim pokrovom se še vedno skriva tisti veličastni 6,75-litrski V12, simbol tišine in navora. Motor ostaja nespremenjen – ker ni potrebe, da bi ga kdo izboljševal. Pokrov motorja je prebarvan v Arctic White z zlatimi poudarki, kot svetišče moči, ki jo poganja tišina.

Rolls-Royce nikoli ne išče hitrosti – išče občutek večnosti. Phantom se ne dirka, on graciozno drsi.

Antologija stoletja – avtomobil kot knjiga

Sredi armaturne plošče stoji umetnina, imenovana Anthology Gallery – tridimenzionalna aluminijasta struktura s 50 kovinskimi “listi”, ki spominjajo na strani knjige. Na njih so vrezani citati in besede iz stoletja medijske slave Phantoma, osvetljene z nežno svetlobo, ki spreminja odtenke kot ognjemet.

To je knjižna polica v gibanju, zgodovina v kovini, in morda najbolj “rollsovska” stvar, kar si jo lahko predstavljate.

Rolls-Royce Phantom Centenary Private Collection
Foto: Rolls-Royce

Zaključek: stoletje perfekcionizma

Chris Brownridge, izvršni direktor Rolls-Roycea, je povedal, da je ta avtomobil “poklon stoletju najuglednejšega luksuznega predmeta na svetu” in da predstavlja umetniško delo brez kompromisov. In res je. Phantom Centenary Private Collection ni le jubilejna izdaja – je enciklopedija elegance, izpisana v zlatu, vezeninah in lesu.

To ni avtomobil za tiste, ki radi vozijo. To je avtomobil za tiste, ki razumejo pomen popolnosti. Za ljudi, ki raje zbirajo občutke kot kilometre.

Če bi Henry Royce še živel, bi verjetno mirno dvignil kozarec, pogledal to mojstrovino in rekel tisto, kar bi rekel vsak Anglež, ko je popolnoma zadovoljen: “That’ll do nicely.”

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.