Vse se je začelo leta 1975, ko je Alexander Calder naredil nekaj nezaslišanega. Na željo dirkača in ljubitelja umetnosti Herveja Poulaina je poslikal model BMW 3.0 CSL, ki je tekmoval na 24-urni dirki Le Mans. S tem je začel pisati prav posebno poglavje v BMW zgodovini, saj 3.0 CSL velja za prvi avto kolekcije BMW Art Car, ki tudi 40 let kasneje navdušuje ljubitelje umetnosti in avtomobilov. Ob tej priložnosti je BMW na kupu zbral vseh 17 tovrstnih avtomobilov, ki so delo 16 umetnikov, ki so šli po poti Caldera. Med njimi tudi Andy Warhole.
BMW známky v tomto roku 40 let kolekcije BMW Art Car, kolekcije, kjer so se znašli BMW-ji, ki so postali maliarske plátno. Vse skupaj sta sprožila omenjena Herve Poulain in Alexander Calder, svoja dela pa so v kolekcijo prispevala tudi imena kot so Andy Warhol, David Hockney, Roy Lichtenstein in Jeff Koons.
BMW Art Cars je zanimiv predvsem zato, ker prepleta tekmovalni avtomobilizem, umetnost, tehnologijo in oblikovanje, kot se je izrazil podpredsednik BMW Group Maximilian Schöberl. Gre za premikajoče umetnine, ki so trenutno razstavljene v Hong Kongu, turnejo v popolni zasedbi pa bodo nadaljevale v New Yorku, Miamiju in Šanghaju.
ČÍTAJ VIAC: BMW 3.0 CSL Hommage – koncept na pamiatku svojho slávneho a nadčasového predchodcu
Avtomobilske umetnine so nastajale v neenakomernih časovnih presledkih vse od leta 1975 in ko niso na turneji (običajno potujejo ločeno ali v manjših skupinah) stojijo v BMW muzeju v Münchnu, sicer domicilu BMW Art Car kolekcije. Prve štiri umetnine in sicer od Alexandra Calderja, Franka Stelle, Royja Lichtensteina in Andyja Warhola so bile nedavno na ogled ob jezeru Como na dogodku Concorso d’Eleganza, mobilne umetnine pa so dvakrat zavile tudi na naše konce. Leta 2013 smo namreč gostili delo umetnika Michaela Jagamare Nelsona, BMW M3 Group A, eno pot Zemlje okoli sonca kasneje pa BMW M3 GT2 Jeffa Koonsa.