Formula 1 sa zmení už v budúcej sezóne, keďže v roku 2018 sa zavádza takzvaná „haló“ ochrana jazdca. Táto zmena podnietila mladého a talentovaného dizajnéra Antonia Paglia k zamysleniu a s pomocou fantázie a počítača vytvoril pretekárske autá F1 budúcnosti. Tieto majú kabínu vodiča v štýle vojenského lietadla, o ktorej môžeme povedať, že vyzerá oveľa pôsobivejšie ako vzhľad „halo“ ochrany.
“Ahoj” sicer pomeni svetniški sij oziroma prstan okoli planeta. Tako niti ni težko potegniti vzporednice, od kod so funkcionarji mednarodne avtomobilske organizacije črpali svoj navdih za to ime. Ta zaščita namreč resnično deluje kot nek svetniški zaščitni sij okoli čelad voznikov. A zagotovo smo tukaj istih misli, da so dirkalniki Antonio Paglia s kokpitom vojaškega reaktivca videti veliko bolj privlačno. A čeprav gre za dirkalnike iz v roku 2025, prav vsak izmed njih izkazuje svoje spoštovanje bogati in burni preteklosti tekmovanja F1. McLaren MP4/4 tako nosi številko 12, ki jo je nosil legendarni Ayrton Senna. Ferrari nosi številko 18, ki jo je nosil Lorenzo Bandini leta 1967 na veliki nagradi Monaka in na njej tudi tragično preminil. Kar pa se Williamsa tiče, nosi številko 5, ki simbolizira dirkalnik FW18, s katerim je Damon Hill leta 1996 osvojil naslov prvaka Formula 1.
Zanimivo bo spremljati rozvoj Formula 1 do leta 2025, še posebno zdaj, ko vse niti vlečejo v odgovorni korporaciji Liberty Media. Upamo lahko, da bo tudi v prihodnje v tekmovanju F1 še prostor za motor na notranje zgorevanje. Še bolje bi bilo, da bi ti spet postali večji, kot so nekoč že bili. Če se še spomnite, je bilo obdobje s konca 80. in prve polovice 90. let, tisto pravo, ko so v F1 še kraljevali motory V12. Leta 1996 so se že pojavili agregati V10, kmalu zatem pa se je število valjev v njih še zmanjšalo, leta 2006 na 8 in v letu 2014 na današnjih 6. A če pustimo motorje ob strani, so dirkalniki, kot si jih je zamislil Antonio, naravnost fantastični. In če so potemtakem njegove ideje vsaj malce vizionarske, se lahko take prihodnosti F1 že zelo veselimo. Da so pilotski kokpiti ali “halo” zaščita že sedanjost, pa dokazuje spodnji posnetek.
ČÍTAJ VIAC: KDO JE HITREJŠI? ZOE E-SPORT VS. FORMULA R.S. 16
Galerija slik: Formula 1 prihodnosti?
Viac informácií:
formula1.com