fbpx

Citroën Cactus M – libertariánsky koncept, ktorý oživuje ducha Méhari

Citroën Cactus M

Tak ako kaktus nemôže žiť v suchu a horúčave, ani štúdia Citroën Cactus M nemôže žiť v živej vode, keďže auto je vodotesné. Ide o živý koncept, z ktorého dýcha slobodný duch legendárneho modelu Méhari, ktorý je považovaný za jedno z najroztomilejších a najjednoduchších áut tejto francúzskej značky a vyrástol z modelu C4 Cactus a ďalšej štúdie Aircross, ktorá bola predstavená na hod. apríla na autosalóne v Šanghaji.

Citroën je iz posnemovalca zopet postal narekovalec, ki si upa. In študija Citroën Cactus M, ki je še nekoliko bolj igriva različica serijskega modela C4 Kaktus, je nov dokaz za to. Gre za nekakšnega daljnega naslednika modela Méhari (M v imenu nakazuje prav to sorodstveno vez), vozila, ki se je iz proizvodnje umaknil leta 1986, 22 let po svojem nastanku in od katerega prevzema štafeto vozila za na plažo. Da pa ne gre zgolj za simbolično povezavo, priča karakteristika avtomobila. Ena takih je vetrobransko steklo s 60-stopinjskim naklonom (od tu čokati videz) in enojni brisalec.


Notranjost je vodoodporna in polna zamaškov (beri zatičev), ki so jih inženirji vgradili, da ima voda na dnu kje odtekati, sedadlá pa so izdelani iz enakega materiala kot nepremočljive obleke (neopren, ker je mehek in vodotesen). Sprednja vrata so plastična, zadnjih pa se je Cactus M kar znebil. Namesto njih je tu opora za stopalo, ki omogoča lažji dostop čez bok avtomobila na zadnjo klop. Skrile so se tudi kljuke, medtem ko se mehka streha, ki jo lahko namestimo samo ročno, skriva za zadnjimi vrati. Ampak zakaj bi jo, ko pa nam lahko streho na glavo delajo kar surfi oziroma supi, ki jih pritrdimo na strešni lok (glej video). Kljub temu boste s to inovativno platneno streho, ki se napihne, bolj varni pred dežjem in nasploh.

Citroën Cactus M vabi na plažo.
Citroën Cactus M vabi na plažo.

Poleg vseh priboljškov, med drugim modularne potniške kabine (zadnje sedeže je možno ”zravnati s tlemi” in ta del predelati v ležišče ter prekriti s platneno streho, da se boste počutili kot v šotoru), ima tudi večji del opreme iz C4 Cactusa (npr. dotyková obrazovka in ”easypush” stikalo menjalnika). Žal študija nima ambicij po serijski proizvodnji, pa vendar se zna marsikatera njena ideja znajti v prihodnjih Citroënovih modelih.

ČÍTAJ VIAC: Citroën Aircross - Concept SUV je hravý ako C4 Cactus

Citroën Cactus M poganja bencinski 1,2-litrski motor Pure Tech 110 S&S, ki vključuje sistem Stop&Start, moč na velike pnevmatike Tall & Narrow pa prenaša 6-stupňová prevodovka. Za še boljši nadzorom nad vozilom je tu sistem ”Grip Control”, ki prinaša dodatno okretnost, medtem ko sistem za krmiljenje spodrsavanja koles omogoča optimalno vlečno moč v dani situaciji.

Viac informácií

Viac informácií:
citroen.si

S vami od roku 2004

Od r 2004 skúmame mestské trendy a denne informujeme našu komunitu sledovateľov o najnovšom životnom štýle, cestovaní, štýle a produktoch, ktoré inšpirujú vášňou. Od roku 2023 ponúkame obsah v hlavných svetových jazykoch.