Kakšni so današnji dvajsetletniki, predstavniki generacije Z? Pa si poglejmo rezultate spletne raziskave med mladimi, ki je nastala v sklopu lansiranja brezalkoholne pijače Union Radler 0.0, v kateri je sodelovalo več kot štiri tisoč dvajsetletnikov iz vse Slovenije.
Generacija, ki je odraščala med letoma 1995 in 2010 in danes predstavlja dvajset odstotkov vsega svetovnega prebivalstva, je od malih nog vpeta v komunikacijske in tehnološke mreže. V primerjavi s preteklimi generacijami se zato pripadniki te zelo dobro zavedajo, da so družbena omrežja javna, in pazijo na to, kaj na njih objavljajo. Skoraj vsi mladi (98 %), ki so sodelovali v anketi, so izpostavili, da cenijo svojo zasebnost in da imajo radi stvari pod nadzorom (97 %). Za večino mladih predstavljajo družbena omrežja (66 %) način komunikacije, s katerim lahko vzdržujejo stike s prijatelji in znanci, tudi ko z njimi niso v neposrednem stiku. Nič čudnega torej, da se kar petina mladih s prijatelji in bližnjimi najpogosteje pogovarja po aplikacijah za pogovor, celo pogosteje kot po telefonskih pogovorih, in da je Facebook Messenger aplikacija, ki jo najpogosteje uporabljajo. Gre za izjemno vizualno generacijo, ki se zelo dobro izraža s posnetki, fotografijami in simboli. Instagram uporabljajo pogosteje kot Facebook, enako pogosto pa uporabljajo tudi YouTube in SnapChat. Vsak tretji pa čustva izraža lažje z emodžiji, emotikoni in gif-i kot z besedami.
Generacija Z manj posega po alkoholu.
Tretjina mladih meni, da pijejo enako ali manj kot pretekle generacije in po alkoholnih pijačah posegajo občasno, ob praznovanjih in posebnih priložnostih. Okrog dvajset odstotkov mladih alkohola ne pije zato, ker raje posegajo po bolj zdravih pijačah alebo ne marajo okusa ali učinka, ki ga ima nanje alkohol. Pri izbiri pijače so pozorni na kakovost izdelka, vsebnost sladkorja in naravne sestavine. Veliko mladih raje kot po alkoholu posega po brezalkoholnih pijačah, kot je brezalkoholni radler, ki ga je poskusila že večina mladih (81 %). Za to pijačo se odločijo vedno, ko vozijo, pogosto pa tudi na zabavah in ob druženju s prijatelji.
Spletna raziskava »Kaj pomeni biti v svojih dvajsetih« je nastala na pobudo Pivovarne Laško Union z željo po razumevanju današnje mlajše generacije in odgovarjanju na njene potrebe. Anketa je bila izvedena maja 2019, v njej je sodelovalo 4300 mladih posameznikov, starih med 20 in 29 leti.
Viac informácií:
union.si