BMW si poctivo vysúkalo rukávy, pretože s hybridnými vozidlami čakalo príliš dlho. Tentoraz nás však v Ženeve zaujalo prvé sériové auto značky BMW, ktoré disponuje hybridnou technológiou. Neudržali sa a pre svoj prvý počin do sveta crossoverov si vybrali svoj terénny vlajkonoš BMW X5 s označením xDrive40e. A opäť dokázali, že to dokážu lepšie ako konkurencia. Svedčia o tom dva avizované údaje o extrémne nízkej kombinovanej spotrebe 3,3 litra a výnimočnej stajni s 313 koňmi.
BMW X5 xDrive40e vam bo ponudil kombinirano moč v skupni vrednosti 230 kW/313 KM, ki jo proizvede štirivaljni bencinski motor s tehnologijo BMW TwinPower Turbo in sinhronski elektromotor ter beleži zanimivo kombinirano porabo goriva med 3,4 a 3,3 litra na 100 kilometrov ter kombinirano porabo električne energije od 15,4 do 15,3 kWh na enaki razdalji. Emisije CO2 znašajo med 78 a 77 grami na kilometer, pa se slišjo naravnost znanstvenofantastično.
Seveda se pri bavarski blagovni znamki pohvalijo, da je njihov hišni projekt BMWi, osrednji blagovni znamki BMW že prinaša koristi, saj je le ta omogočil, da tudi matična blagovna znamka pridobiva znanje in izkušnje na področju alternativnih pogonov vozil. Tako je BMW X5 podedoval veliko hišnega znanja od svojega “brata” in superšportnika BMWi i8.
Hibridna kombinatorika
Energija za elektrický motor, ki je povezan z 8-stopenjskim menjalnikom Steptronic, se črpa iz litij-ionske baterije. Baterijo je mogoče polniti preko standardne gospodinjske električne vtičnice ali preko BMW i Wallbox oziroma ostalih javnih polnilnih postaj. Da bi prihranili prostor, je visokonapetostna baterija nameščena pod dno prtljažnega prostora, kjer je v primeru trka tudi odlično zaščitena. Dejansko doživetje v vožnji prav tako okarakterizira vsestranska in tekoča zmogljivost. Gumb eDrive na sredinski konzoli omogoča vozniku, da prilagodi način delovanja hibridnega pogona. V osnovni nastavitvi AUTO eDrive se moč motorja občutno poveča pri pospeševanju ali pri hitrih reakcijah s pomočjo električnega motorja, čigar največji navor 250 Nm le ta je praktično na voljo že v samem mirovanju vozila. BMW X5 xDrive40e zrýchliť z 0 až 100 km/h v štipke 6,8 sekunde. Vsekakor zanimiv in atraktiven podatek, če upoštevamo dejstvo, da je osnovni BMW X5 izjemno velik avtomobil.
Način vožnje MAX eDrive, ktorý umožňuje BMW X5 xDrive40e je, da ga žene izključno na električna energija. Tako ima pri povsem napolnjeni bateriji ima vozilo domet 31 kilometrov v izključno električnem načinu vožnje z omejeno največjo hitrostjo 120 km/h. Način SAVE Battery se lahko tudi vklopi s pritiskom na gumb in povzroči ohranjanje napolnjenosti visokonapetostne baterije oziroma ob nizki kapaciteti omogoča, da se energija zopet akumulira in tako počasi polni baterijo. Na ta način se lahko električna energija namenoma prihrani za izključno električno vožnjo v mestnih središčih.
BMW X5 so štítkom xDrive40e bo okolju sicer neprijazne terence naredil zelo, zelo … zelene. In to je več kot odlično.
Viac informácií:
www.bmw.si