Znate ravnati s svojim časom? Naj vprašamo drugače. Nalog nikoli ne naredite pred rokom? Zanje porabite več, kot ste pričakovali? Ena ključnih lastnosti uspešnih ljudi je, da cenijo svoj čas in želijo biti vedno še bolje organizirani, še učinkovitejši, torej še gospodarnejši s svojim časom. Zato je sposobnost upravljanja časa ena tistih veščin, ki jo potrebujete, če želite biti uspešni. Na kateremkoli področju v življenju. S tem namenom smo vam pripravili koristne nasvete za boljše ravnanje s časom.
Time management je grozd vedenj in strategij, s katerimi želimo doseči učinkovito izrabo časa. To zajema postavljanje prednostnih nalog, ciljev, sledenje napredku … Gre za proces nadzora nad vašim življenjem skozi porabo vašega časa. Pa ste kos tej nalogi?
ČÍTAJ VIAC: Recept, kako povečati produktivnost na delovnem mestu
Nas čas je omejen, zato se moramo naučite karseda optimalno uskladiti poslovno in zasebno življenje, da lahko opravimo več, bolje in hitreje. Večina ljudi se upravljanja časa nauči skozi lastne napake, a zakaj bi ponavljali napake, ki jih je storilo že nešteto ljudi pred vami, ko pa se jim lahko izognete.
20 koristnih nasvetov za boljše upravljanje časa:
- Vedno se najde čas. Le prioritete si moramo določiti.
- Načrtujte samo 4 ali 5 ur resnega dela na dan.
- Nekaj povsem običajnega je, da imate dneve, ko sploh ne morete delati, in dneve, ko lahko delate tudi 12 ur. Delajte več, ko ste v elementu, in si odpočijte, ko niste.
- Vaš čas je vreden 1000 evrov na uro in temu primerno se morate vesti. Spoštujte svoj čas.
- Ustvarite delovno rutino in se je držite. Telo se bo prilagodilo.
- Vedno smo bolj osredotočeni in produktivni, ko imamo omejen čas.
- Dela se najlažje lotimo z delom. Da se spravite v pogon, začnite z lažjimi in krajšimi opravili.
- Več delovnih ur samodejno ne prinaša večje produktivnosti. Izrabite časovne škarje in podobne pritiske kot priložnost.
- Ločujte razmišljanje in izvedbo. Tako boste bolje razmišljali in zadeve hitreje izvedli.
- Organizirajte sestanke v dopoldanskih urah. Sestanki pozno popoldne so običajno stran vržen čas.
- Preklapljanje med projekti in strankami čez dan je neproduktivno. Če se le da, se držite le enega/ene.
- Težavno oziroma obsežno nalogo razdelite na manjše dele. Težko dostopen cilj dosežete le, če vas vsaka majhna stvar, ki jo opravite, pripelje korak bliže k temu cilju.
- Nehajte delati več stvari hkrati. S tem zgolj zamegljujete bistveno.
- Niti dve nalogi nista nikoli enako pomembni. Ustvarite prednostni seznam!
- Zavedajte se tiste ene stvari, ki jo morate posamezni dan nujno opraviti.
- Delegirajte, če lahko nekdo drug skorajda v celoti opravi vaše delo.
- Včerajšnja zmaga ne bo dobila današnje tekme.
- Postavite si rok za vsako stvar. Ne pustite, da so naloge brez roka.
- Določite datum konca stresne in intenzivne aktivnosti/naloge. Vse se namreč konča na neki točki in za motivacijo je dobro vedeti, kdaj.
- Občasno si vzemite odmor od dela. Daljši.