Predstavujeme vám päť situácií, v ktorých je lepšie držať jazyk za zubami!
V življenju se pogosto znajdemo pred situacijami, kjer se je izredno težko ne odzvati. Še posebej, če nam je nekdo ravno stopil na žulj. Ampak v napetih in kompleksnih situacijah nikoli ni dobro intenzivno reagirati. Takrat je najbolj pametno globoko vzdihniti za nekaj sekund in pomisliti na svojo reakcijo in njene posledice: bo stvari izboljšala – potem je primerna, bo stvari poslabšala – potem raje ne. Predstavljamo vam pet situacij v katerih je bolje, da molčite, kot pa da situacijo poslabšate.
1. Sogovornika bi užalili ali prizadeli
Če se znajdete v napetem dialogu z nekom, ki vam je blizu oziroma vam nekaj pomeni, je bolje, da v tem trenutku obmolknite kot pa rečete preveč in osebo užalite. Morate se zavedati, da to razmerje sega tudi izven trenutnega prepira in da vam bo lahko kmalu žal, ker izrečenih besed ne boste mogli več vzeti nazaj. Zato raje globoko zadihajte in preštejte do pet, nato pa poskusite situacijo urediti brez žaljenja.
2. Sogovornika bi še bolj razjezili
Ko je nekdo v svojem balončku jeze, zelo težko razmišlja racionalno o tem, kar mu poveste. Zatorej je bolje povedati manj in besede izbirati pravilno kot pa nasprotnika še bolj razjeziti. V tistih trenutkih sogovorca raje pozorno poslušajte in mu dovolite, da se njegova jeza počasi zmanjša kot pa da jo še dodatno podkurite. Ko vidite, da se je posameznik umiril, poskusite nenapadalno povedati še svojo stran.
3. Sami sebe bi še bolj razjezili
Povratni napad na osebo, ki vas je ravnokar vznemirila, bi močna negativna čustva kot je jeza, samo še povečal. Zato je že v začetku bolje, da s svojim samozavedanjem preprečite dvig vaše jeze na neukrotljiv nivo, saj to ni dobro ne za vas in ne za vašega sogovorca. Vedno poskušajte ohranjati mirno kri, tudi ko se to zdi nemogoče. Globoki vdihi pomagajo.
4. Delovali bi zaprti in neracionalni
Če vam nekdo zada konstruktivno kritiko, je bolje, da v tistem trenutku potisnete svoj ego na stran in poslušate, kaj vam ima za povedati. Čeprav ni rečeno, da je izrečena kritika res konstruktivna, jo poslušajte in jo poskušajte ne jemati preveč osebno. Morda vam sogovornik želi le dobro, zato zares objektivno ocenite situacijo, preden ga napadete, da vas žali. V nasprotnem primeru bi bili namreč vi tisti, ki ste zaprti za kritike in neracionalni, vaš sogovornik pa vam je želel le pomagati.
5. Sogovornik bi dobil to, kar je želel
Velikokrat se zgodi, da nas nekdo potisne v konfliktno situacijo samo zato, da bi nas razjezil. Seveda pa je razjeziti nekoga ena izmed najlažjih stvari, le vedeti moreš, kaj ga najbolj prizadene in najhitreje ponese do faze kričanja. Ko vidite, da vas nekdo poziva h konfliktu pomislite, kaj bi lahko bil razlog za to početje. Če vidite, da išče zgolj prepir, bodite večji človek in mu ne dajte tistega kar išče, saj bi s tem škodili le sebi.