Nenechajte sa zmiasť názvom. Švédske múzeum zlyhania, ktoré sa otvára v Helsingborgu 7. júna 2017, si nebude robiť srandu z neúspechu, naopak, bude oslavovať ľudskú tvorivosť. Na úvod vystaví 51 produktov, ktoré neslávne zlyhali a skončili na hranici histórie, niektoré možno aj neprávom. Pozrime sa, čo si pre nás pripravil autor Samuel West.
Museum of Failure je naziv za švedski muzej polomij (oz. neuspelih poskusov), ki slavi človeško kreativnost. Na Švedskem ga 7. junija 2017 odpira Samuel West. V času odprtjae bo v njem razstavljenih 51 neuspelih poskusov iz preteklosti, zbirka izdelkov, ki so pogoreli, pa se bo pozneje širila. O tem, da je neuspeh ključni oz. integralni del uspeha, lahko najdemo na tisoče izrekov. Uspešni ljudje se namreč zavedajo, da bolj kot želiš biti uspešen, več neuspehov je treba premagati na poti.
Tudi izkušena in znana podjetja so ga tako s svojimi izdelki kdaj pošteno pihnila mimo. Tudi tehnološki vizionar Steve Jobs je nekoč spregovoril o napakah in pogumu, ki ga morajo imeti podjetja (glej spodaj).
ČÍTAJ VIAC: Nubrella - dáždnik bez držania ideálny pre fotografov
V muzeju Museum of Failure bodo na ogled izdelki, kot so parfum in kolonjska voda Harley Davidson (1990) ter mobilna igralna naprava Nokia N-Gage (2003), ki je želela konkurirati igralni konzoli Nintendo Game Boy. Spomnili se bomo tudi imena, kot je vsemogočni digitalni pomočnik Apple Newton iz leta 1993, naprava, ki je bila pred svojim časom, pa mobilne naprave TwitterPeek (2009), ki omogoča pošiljanje in prejemanje tvitov. V zbirki se je znašla tudi Sonyjeva videokaseta formata Betamax (1975), ki je želela konkurirati videokasetam VHS. Čeprav je ponujal boljšo kakovost slike, je bilo na začetku mogoče nanje shraniti samo 60 minut videa. Coca-Cola je morda najbolj priljubljena brezalkoholna pijača v zgodovini, a tudi ona je ustrelila kozla s pijačo Coke II (leta 1984 predstavljena kot New Coke), ki naj bi nadomestila klasično Coca-Colo. Po srdu uporabnikov se je podjetje že po nekaj mesecih zateklo nazaj k originalnemu receptu. Čeprav je New Coke označena za neuspeh, pa je imela pozitiven vpliv na prodajo, saj je Coca-Cola po prodaji že leta 1985 prehitela Pepsi.
Galerija – muzej Museum of Failure:
Viac informácií:
museumoffailure.se