IndyCar je u nás trochu menej známy motoršport, pretože spoza Atlantiku počujeme väčšinou o sérii NASCAR. No americká verzia Formuly 1, ktorá má za sebou pohnutú históriu, sa pomaly vracia na cestu starej slávy. Napriek tomu, že vynakladajú oveľa menej peňazí na pretekárske autá, ktoré sú tiež výrazne obmedzenejšie ako ich bratia z F1, Honda a Chevy dodali najodolnejšie karosérie na svete. Pretekári IndyCar nielen bojujú tesnejšie a vzrušujúcejšie bitky, ale teraz tiež vyzerajú lepšie ako tie od kráľovnej motoršportu.
Letošnja sezona serije IndyCar bo izgledala precej drugače kot zadnjih nekaj. Namreč vse od leta 2012 je večina ekip uporabljala isti dirkalnik, isto karoserijo, z namenom, da bi karseda držala stroške pod nadzorom. Nove od starih se je tako ločilo le po motorjih in drugačnih barvnih kombinacijah. Enosedežnike je namreč zadnja leta izdelovala le Dallara, ki jih ponuja za okoli 332 tisoč evrov. A pred letošnjo sezono sta se opogumila tudi dva dobavitelja motorjev, Chevrolet in Honda, in ekipam ponudila unikatno in odpiljeno aerodinamično karoserijo, ki bo dovoljevala spreminjanje nastavitev in s tem sposobnosti závodné auto.
Na voljo bosta za nekaj čez 70 tisíc eur in ju bo moč prilagajati glede na tip dirke, saj se te v seriji IndyCar med seboj precej razlikujejo.
ČÍTAJ VIAC: Vízia Ferrari o budúcnosti pretekov Formuly 1
Obaja karoseriji sta tudi precej bolj kompeksni kot smo vajeni od lanskih dirkalnikov. Hondino, na primer, tvori 200 sestavnih delov, ekipa pa bo uporabila le tiste, ki se ji bodo zdele smiselne za stezo. Sezona se odpira 29. marca 2015 na ulicah St. Petersburg (Florida, ZDA), dirkače pa v boju za prvaka čaka 16 dirk. In še zanimivost. V predlanski sezoni IndyCarja je bilo več prehitevanj in sprememb v vodstvu, kot jih je bilo v formuli 1 v prejšnjih petih skupaj. Če torej pogrešte infarktne dirke je morda čas, da zamenjate motošport in preklopite na tistega, ki doživlja drugo pomlad.
Simulacija vožnje:
Več o seriji IndyCar:
www.indycar.com